BILDER??

lykke88

Forelsket i forumet
Før fikk jeg det til men nå får jeg det ikke til?
Hva kan jeg gjøre?? :)))

Du kan laste opp fra dataen (det ikonet med fjell og sol her oppe^^)
eller så kan du kopiere et bilde rett fra nett. Høyreklikk eller marker bilde, kopier bilde og lim inn her.

Men har skjønt mange sliter med å få det til at all.

Får du noen feilmelding når du prøver? Hva sier feilmeldingen?

eg får det kun til når eg kopierer fra nettet og limer inn her

Hva har du for maskin; pc/mac/ipad/...?
Hvilket operativsystem; windows98/windows vista/ ...?

Har du denne ikonen ?
Ettersom jeg ikke helt forstår hva det er som gjør at du ikke får det til, så får du unnskylde meg om jeg forteller noe som du allerede vet :-)

Når du trykker på den ikonen så velger du "Upload" og så finner du frem til ditt bilde (bildet må ikke være større enn 200KB - hvis det er større så åpner du f.eks "Paint" eller et annet bilderedigeringsprogram og lagrer bildet i .jpg eller .jpeg da pleier bildet å bli litet)
Så velger du "Add" og så "Upload" og så velger du bildet i listen og trykker "Insert".

Feil melding er att det er for stort.. Men de har da gått før? Lagrer alltid i jpg, har prøvd gif. og men forsatt samme feil meld! :(

Ok, da får du nok finne et bilderedigeringsprogram hvor du kan minske størrelsen slik at bildet blir under 200 KB..

Det beste programmet til dette er jo Photoshop som nå har et forenklet webgrensesnitt hvor du kan gjøre småendringer:  http://www.photoshop.com/tools/expresseditor?wf=editor

Last opp bilde og velg "Rezise" og trykk på "Custom" (finnes over bildet) og skriv inn en ny verdi i "Height", f.eks 800 ("Width" endrer seg proportionelt automatisk). Og så trykk "Save" - i neste vindu vil du også se hvor stort bildet blir når det er lagret (f.eks 72 KB)

Lykke til!

Back
Topp