Bilder av det vi spiser :)

Åh, det så NAMM ut!!! Har du oppskrift på god suppe? ?:D

★☆★duppedingsen★☆★
Nja... Hakk ein løk og surr i litt olje. Tilsett vatn, grønnsaksbuljong (eg bruker Maggi sin suppebuljong) og det du har av grønnsaker.

Her hadde eg chili og vårløk oppi oljen med løken, deretter potet, gulrot og kålrabi. Då det hadde kokt i ca fem minutt hadde eg i squash, blomkål og brokkoli. Og så litt pasta.
For suppe med færre kalorier, kutt ut potet og pasta, du kan og ev. berre ha løken i vatnet saman med resten. Eg synest dog det blir mykje bedre smak om eg surrar løken litt først, gjerne med chili.

Tilsett salt og pepper ved behov.

Suppa er minst like god neste dag, og kan sikkert frysast i porsjonar.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Mmm det så godt ut! :) oppskrift? :)

E pappa so lagde te meg :p han lage all maten :D hihi. men da va ein fisk oppi (trur da e ein han har fiska frå platformen i nordsjøen :p ) og så va da reker, gulrot, purreløk :) så nevnte han noe med en desh med fløte i :p veit desverre ikkje da andra. Men kjenner eg han rett har han nok lagd den av kraften han kokte fisken i :)
 
E pappa so lagde te meg :p han lage all maten :D hihi. men da va ein fisk oppi (trur da e ein han har fiska frå platformen i nordsjøen :p ) og så va da reker, gulrot, purreløk :) så nevnte han noe med en desh med fløte i :p veit desverre ikkje da andra. Men kjenner eg han rett har han nok lagd den av kraften han kokte fisken i :)
Så heldig du er som får spise der så ofte :) er dere naboer? :)
 
Så heldig du er som får spise der så ofte :) er dere naboer? :)

10 min gange og noen min med bil :) bor like ved barnehagen der eg har storebror. Så når eg henter han så kjøre vi rett til de og da står maten klar :D er veldig heldig. Mye mindre i matbudsjett på meg :p og når storebror har vært syk kommer de opp her med maten og leverer på døren :p luksus :D
 
10 min gange og noen min med bil :) bor like ved barnehagen der eg har storebror. Så når eg henter han så kjøre vi rett til de og da står maten klar :D er veldig heldig. Mye mindre i matbudsjett på meg :p og når storebror har vært syk kommer de opp her med maten og leverer på døren :p luksus :D
Ja det må jeg si! :D
 
Oppskrift? ?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Kjempeenkelt;)

1 blomkål
1 brokkoli
3 grønnsaksbuljong terninger
1 1/2 dl lett matfløte (kan bruke mindre)
Ca 1 1/2 liter vann

-Kutt blomkål og brokkoli i passe buketter.
-Kok de møre (jeg bruker ca 1-1,2 liter vann å koke opp på, så sper jeg heller på mer vann helt på slutten, tilfelle suppa blir for tynn)
-Grønnsaksbuljong treningene i vannet.
-Når grønnsakene er møre moser du alt med stavmkser.
-Så matfløten oppi.
-Smak til med salt og pepper.
YUMMMMMM:D
 
Kjempeenkelt;)

1 blomkål
1 brokkoli
3 grønnsaksbuljong terninger
1 1/2 dl lett matfløte (kan bruke mindre)
Ca 1 1/2 liter vann

-Kutt blomkål og brokkoli i passe buketter.
-Kok de møre (jeg bruker ca 1-1,2 liter vann å koke opp på, så sper jeg heller på mer vann helt på slutten, tilfelle suppa blir for tynn)
-Grønnsaksbuljong treningene i vannet.
-Når grønnsakene er møre moser du alt med stavmkser.
-Så matfløten oppi.
-Smak til med salt og pepper.
YUMMMMMM:D
Skal prøves;))))

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Skal lage det idag:) grei mat etter tannlege besøk.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp