Bilbelte

nemi.marselia

Forumet er livet
bruka du bilbelte før sekkerheta, før å ikkje få bot eller bruke du ikkje?
her høre æ di fleste bruke pga di ikkje vil ha bot, mange gidda ikkje bruke

sjøl bruka æ d pga sekkerhet, før etter æ va i ei bilulykka kor æ enten hadd dødd eler fått store skada om æ ikkje hadd hatt d på så klare æ ikkje starte bilen ute d på

nu spør æ kun om beltebruk på dæsjøl å ikkje ungan

bruker det fordi jeg synst jeg sitter skikkelig løst i setet vist ikke, og for og være et godt eksempel for ungene, for sikkerhets skyld, og for og slippe bot[:)]

ORIGINAL: Candycane

For sikkerhetensskyld, pga bot og pga bilen piper noe j#¤%# viss ikke [:-][:D]

[:D]

ORIGINAL: AnneEmilie

For sikkerheten såklart!

Alltid gjort det så er en vane for meg. I tillegg har vi en ny Volvobil og den uler og uler og uler helt sykt til alle i  bilen har beltet på[:D]

ORIGINAL: AnneEmilie

For sikkerheten såklart!

Bruker fordi det er påbudt, IKKE for å slippe boten. Tenker liksom ikke at jeg kommer til å kræsje når vi er ute og kjører i dag så best å ta på seg bilbeltet. Men er jo selvfølgelig for sikkerhetens skyld også. Om noen forstår hva jeg mener. [8D]

for sikkerheten. også har jeg ikke kjempelyst på bot heller

For sikkerhets skyld!!! Har blitt godt lært opp siden jeg var helt liten at belte skal på!

Føler meg naken uten[;)]

Jeg svarte for å ikke få bot...

Har flere venner som har vært i stygge bilulykker, disse hadde ikke bilbeltet på, og det var faktisk det som redda dem.
Hadde dem hadd på seg beltet, så hadde dem blitt klemt ihjel inni bilen.

Og ja, jeg vet at det skal være sikrere å ha på seg bilbeltet.., men jeg håper at noen forstår mine synspunkter etter hvilke erfaringer jeg har.

Jeg føler meg rett og slett naken uten... [:D] 

Hadde like mye kjørt uten bilbelte som jeg hadde gått ut uten klær!

Hadde det ikke vært for bilbelte hadde jeg ikke vært her i dag, så jeg bruker det for sikkerheten

På alle måter for min egen del! Og andres! Hvis jeg feks sitter bak noen og ikke har belte på kan jeg drepe den foran hvis vi krasjer, selv om h*n har belte, pga trykket når jeg treffer setet foran blir mangedoblet i kg i forhold til min vekt..

Bota er vel på 750,- og jeg har blit stoppa i kontroll 2 ganger, så den skulle jeg alltids stått i.

Bruker den ene og alene for sikkerheten.

Det finnes noen få tilfeller der man kan komme bedre utav det uten belte, enn man hadde gjort med.
Men det er selvfølgelig unntaket.
Så å bruke det som argument blir som å mene at det er sunt å røyke fordi man kjenner en røyker som har levd til å bli 95 år.

I de aller, aller, aller fleste tilfellene så er det MYE tryggere å ha på beltet enn å ikke ha det.

pga sikkerhet!!!

Og jeg kjører heller ikke før passasjerer har tatt på seg sikkerhetsselen, selv om de er voksne.

Hadde ikke pappa og broren min brukt sele den gangen en fordømt idiot kjørte på feil side av veien ville de ikke vært her i dag.....

ORIGINAL: Kattekvinnen

Jeg svarte for å ikke få bot...

Har flere venner som har vært i stygge bilulykker, disse hadde ikke bilbeltet på, og det var faktisk det som redda dem.
Hadde dem hadd på seg beltet, så hadde dem blitt klemt ihjel inni bilen.

Og ja, jeg vet at det skal være sikrere å ha på seg bilbeltet.., men jeg håper at noen forstår mine synspunkter etter hvilke erfaringer jeg har.

Forstår ditt synspunkt veldig godt..
Jeg var med i en ulykke der jeg ble redda fordi jeg ikke hadde på meg belte.. Alle de 3 andre fikk stygge skader, mens jeg kom unna med litt vond nakke...

Derfor svarer jeg, for å ikke få bot. Noen ganger tar jeg de på meg fordi det føles rett, noen ganger ikke.. er ganske merkelig, men sånn funker hode mitt..

Back
Topp