Bilbelte

2023 nov lykke

Første møte med forumet
Når skal / har dere begynnt med gravid bilbelte ?:)
Og hadde dere begynnt å fått litt mage da ?:):)

Dette er min første graviditet som har holdt seg over mensen skulle ha kommet så har virkelig troen på dette nurket:dummy::dummy1:xsmile14
 
Brukte ikkje med -21 barnet og kjem nok ikkje til å gjere det no heller :)
 
Brukte ikke med 19barnet, så kommer nok ikke til å gjøre det nå heller.
 
Jeg brukte det sist fra jeg var omtrent 20 uker, da vi skulle kjøre fra Oslo til Stavanger. Følte det var greit å bruke når vi skulle kjøre så langt. Og nå, siden jeg har det liggende, kommer jeg til å bruke det fra jeg føler magen er i veien, men bare på turer som er av litt lengde. Og alltid på motorvei.
 
Brukte det veldig lite med 20barnet, kun litt mot slutten når jeg følte det var mer behagelig, og store deler med 21barnet da jeg slet med en del kvalme og følte det hjalp:happy:
 
Sniker fra september. Jeg brukte det ikke i sist graviditet, men syntes det var vanskelig å holde beltet under magen. Så nå har jeg kjøpt det og synes det er deilig å slippe å dytte beltet ned hele tiden.
 
Har liggende etter 20 barnet. Kan ikke si jeg brukte det så mye da. Tar det frem hvis belte begynner å bli ubehagelig.
 
Klarer fint å bruke vanlig belte , det er kun for komforten sin del , så ikke hvert noe tema de tre andre svangerskapene
 
Anbefales fra uke 15, kommer til å begynne tidligere pga komfort ifht kvalme.

Ser noen mener det ikke er nødvendig ifht sikkerhet, men det stoler jeg ikke på ifht skademekanikken. Man får ikke beltet godt nok under magen til å ikke garantere skader ved bråbrems som morkakeløsning. Uansett om det ligger helt under vil det strammes rett over symfysen.
Da blir det avgjørende hvor i magen morkaken har festa seg og den sjansen tar jeg ikke.

Disse fra Besafe er kun for komfort.
For sikkerhet ved kræsj er det kun Tummy shield som er testet og godkjent slik jeg har forstått det.

(Basert på artikler om produktene, artikler om skader hos gravide i trafikken og egne erfaringer fra yrke i akuttmedisin)
 
Last edited:
Når skal / har dere begynnt med gravid bilbelte ?:)
Og hadde dere begynnt å fått litt mage da ?:):)

Dette er min første graviditet som har holdt seg over mensen skulle ha kommet så har virkelig troen på dette nurket:dummy::dummy1:xsmile14
Kommer til å droppe det denne gangen. Bilene er såpass trygge likevel :) Men hadde det i forrige svangerskap, for ga vel en del mental trygghet.
 
Jeg har fortsatt min fra forrige svangerskap bak i bilen, så kommer til å ta den frem etterhvert når magen kommer! Husker jeg synes det var mye mer behagelig i forhold til plassering av belte, så kjører på med gravidbelte denne gangen også :joyful:
 
Jeg har et liggende fra sist, så om jg finner det bruker jeg det nok.
 
Aldri brukt. Hva er det godt for?
 
Jeg har tenkt å kjøpt bilbelte. Vanlig belte syns jeg er for stram så jeg må justere hele tiden.
Har dere noen bilbelte å anbefale?
 
Back
Topp