Bilbelte

turbogirl_01

Betatt av forumet
første gang jeg skal ha barn, men syns jeg har hørt rykter om noe som heter baby safe eller noe i den duren til å ha på bilbelte ? Er dette noe som eksistere ? Noen som har erfaringer og evt hvor får man kjøpt slikt ?:) er så mye man ikke vêr første gangen ;)

Besafe har eit sånt. Dei selger det på dei fleste baby/barnebutikker :-) Eg har frå sist gang og kjem til å bruke det denne gangen også. I tillegg til at det er bedre om du skulle havne i ulykke så er det veldig behagelig å få beltet vekk frå magen :-)

Stemmer det :) søk på gravidbelte så finner du det. Det er mest for å holde beltet langt nok ned under magen. Fås kjøpt på de fleste babybutikkene, slik som barnashus, babyshop osv. Om du er flink og passer på at beltet går langt nok ned selv så er ikke dette nødvendig :) naf skrev litt om dette i et blad tidligere, og de sa at det var bortkastet. Bare pass på å ha beltet godt ned under magen så går det bra ;)

Aha. Takk jenter :) veldig greit å vite :) ingen i venninne gjengen som har barn :) greinova noen å spørre:)

Jeg har fra sist gang, så kommer til å bruke det etterhvert denne gangen også

Hadde ikke sist, og kommer nok ikke til å skaffe det denne gangen heller. La beltet fint til rette under magen, og det holdt for meg :-)

Har det fra sist gang, og kommer til å begynne å bruke det snart :) husker det var utrolig behagelig å bruke det når magen var stor :)

Benjamin 18.11.08 & mini termin 8 januar <3

Jeg har også fra forrige graviditet, og det er på plass i bilen :-)

*Venter #2 i januar 2014*

Jeg har ett jeg fikk sist. Brukte det kun på langturer. Syntes det var ball å ta det på hele tiden. Men det kommer nok ut i bilen når magen blir litt større. :) Men mange som selger dem brukt for 100kr :) Er ikke noe ekstra sikkerhet i dem, er kun for at det blir mer behagelig. :)

Er mer komfort enn bevist sikrere :) Jeg har også et fra sist. Jeg brukte det fordi jeg hadde så liten mage at jeg ikke klarte å få magen til å holde beltet under hehe!
Så bedre komfort med enn at bilbeltet hele tiden skle opp :)

Jeg har kjøpt det nye som Besafe har kommet med..mye enklere å feste, og kan også festes i baksetet hvis en har isofix. Bruker det hovedsakelig på langturer for komfortens skyld..synes ikke det kan sammenlignes å bare plassere beltet under magen, føles mye mer behagelig å bruke gravid-beltet :)

jeg har brukt det alle gangene! synes det er så ubehagelig med belte.
men det er ikke noen som helst bevis på at det er sikrere. det er for komfort. blir det et skikkelig kræsj, åpnes knappene og beltet går ut i vanlig posisjon. hvis ikke hadde de ikke hatt lov å selge det

jeg pendler ganske langt hver dag ,så er veldig greit om det er mer behagelig :) jeg må ikke ha , bare for å ha.Ønsker jo at det skal ha en viss effekt også :) Nå som jeg vet hva det er snakk om er det lettere å sjekke litt rundt :) tusen takk alle sammen , utrolig mye å sette seg inn i :)

Jeg har brukt det siden jeg fikk vite at vi var gravide. Synes det er veldig behagelig å ikke ha noe som presser mot magen... Bruker det hver gang vi er ute og kjører.

Jeg har også, og har brukt det i flere uker allerede, særlig siden vi har kjørt flere langturer den siste tiden. Er litt dillete å ta på, men nå har det blitt en vane. Så lenge det er behagelig, og siden det ikke gjør noen skade, så synes jeg det er fint å bruke det.

Back
Topp