Bilbelte?

Jeg bruker babybelte.
Ei venninne av meg som er gravid blei kjøpt på av en tankbil, jeg kjøpte belte samme dagen!
Ei annen venninne er også gravid, og hun bruker også!

Vil ikke risikerer noe med lille, og om det så skulle minske sjansen med 3% så er det 3 % mer enn uten!

Har også ei annen venninne som gikk rundt med bil, og hun er overbevist at babybelte reddet livet til hennes lille.
 
gravidbelte.. sambo er veeeldig opptatt av sikkerhet ;p 
Selv om det er litt styrete synes jeg da.. "slipper" kun om jeg har finkjole på.. mao ikke særlig ofte! hahahha
 
Jeg har et gravidbelte som jeg brukte forrige gang jeg var gravid. Denne gangen har jeg ikke brukt det. Mest fordi vi har flyttet og jeg ikke helt vet hvor det er.
Men jeg sørger alltid for å sitte mest mulig oppreist med korsryggen inntil ryggstøtten og presser beltet så langt ned jeg kan og strammer det godt. Det er behagelig nok foreløpig.

Jeg kommer nok til å gå ned i boden og lete det fram snart, for komfortens skyld. De har jo vist at ved en kollisjon vil gravidbeltet slippe taket i beltet, men i så fall blir det iallefall holdt langt ned mot hoftekammen og det er jo positivt.
 
Jeg brukte Besafe gravidebelte hele forige svangerskap og gjør det også nå!! Dropper det ikke nå. Var med i en kollisjon i sist svangerskap og var vel 28 uker på vei når det skjedde. Hele fronten på bilen ble smadret da bilen dundret rett inn i autovernet, og jeg kjente støtet godt. Dro rett til st.olavs, magen var knallhard og jeg kjente IKKE liv. Kom inn med en gang og ble nøye undersøkt, heldigvis var det liv ,og lege og jordmor var nysgjerrige på om jeg hadde brukt gravidebelte. Fortalte at det hadde jeg og fikk beskjed om at siden jeg var kommet så langt og at barnet lå slik det lå, var gravidebeltet gull verdt. Det hadde ført til at bilbeltet ikke kom for langt opp og ga belastningen over magen. Legen som undersøkte meg hadde vært borti flere episoder der de har måttet forløse barnet etter kollisjon der barnet har hatt tydelige belastningsmerker etter bilbeltet.

Så, jeg bruker gravidebeltet!!!! Vet det er mye uenighet om det fungerer sikkerhetsmessig eller ikke, men velger å se det slik at det er verdt investeringen - det skader i hvert fall ikke å bruke gravidebeltet, hjelper det meg i en kollisjon er det verdt det. Da har jeg i hvert fall gjort mitt for å sikre både meg selv og barnet:)
 
Bruker vanlig belte. Gjorde det hele svangerskapet sist også, synes det gikk helt greit. Ikke ubehagelig :)
 
Bruker vanlig bilbelte, og gjorde det sist svangerskap også. Syntes ikke det var ubehagelig, og siden gravidbeltet kun skal ha effekt på komforten så var det ergo ingen vits. I tillegg bytter jeg mellom å kjøre og være passasjer  i 2 forskjelige biler, så ville blitt mye flytting på den dere puta...
 
Her brukes også et slikt BESAFE bilbelte!! Brukte det hele svangerskapet sist også. Og synes det har godt effekt når magen vokser, å får ikke trykk midt på magen..

Synes ikke bilbeltet blir skikkelig bra hvis jeg bare "legger" det under magen, føler ikke det sitter godt nok da!!

Søskenbarnet mitt krasjet, og da sa ambulanse mannskapet at det mest sannsynlig gikk godt med babyen pga. dette beltet. Hun var da 7mnd gravid og unngikk stort buktrykk pga BESAFE beltet som la trykket en annen plass!!

Og egentlig,, hva er vel 400kr??? Det bruker vi på tull i løpet av en lørdag på shopping!!
Er dette noe som det er verdt å gamble med, et lite liv??  Å selv om tryggtrafikk ikke kan 100% bevise at dette beltet har effekt, kan de heller ikke motbevise at det kan ha reddet mange små liv!!
Det er også mye annet i livet vi velger å "tro" på som ikke er bevist, men heller ikke motbevist..
Jeg tror man kommer langt med å gå med magefølelsen når man er gravid,, å dette "sier" min magefølese at det er vedt å ha troen på at det kan redde liv!!

 
Jeg bruker vanlig, men skal få gravidbelte av venninna mi. Veit ikke om jeg kommer til å bruke det FØR fødsel, men etterpå :P Etter opr.i sommer(keisersnitt snitt) var det svært ubehagelig å ha belte som gnagde over såret og det varte i flere uker. Så siden vi skal kjøre et stykke noen uker etter keisersnitt vil jeg nok bruke det da. :)

Her er det forresten jeg som alltid kjører, da min kjære samboer ikke for lov å kjøre på en stund! :P
 
Jeg har en pute som heter Tummyshield, den skal jeg ta i bruk nå som bilbeltet begynner å bli ubehagelig.
 
Back
Topp