Bilbelte for gravide

Jeio

Flørter med forumet
Marsboere 2020
I dag ble jeg spurt om jeg har skaffet meg bilbelte for gravide. Det hadde jeg ikke hørt om engang. Er det noe man må ha? Er det vanlige bilbelte farlig for fosteret hvis det blir bråbrems?

Vanlig er bra. Bare sørg før at beltet ligger over hoftene, ikke over magen. Noen av de gravidbeltene derimot er direkte livsfarlige.

• Liker
Reactions: KML
Da skjønner jeg, takk for svar. Kommer ikke til å skaffe meg sånn belte med det første hvertfall da.

Da skjønner jeg, takk for svar. Kommer ikke til å skaffe meg sånn belte med det første hvertfall da.
Se an hva som føles behagelig.
Viktig at man bruker bilbeltet riktig.
Gravid-beltet gjør det lettere å få det til å ligge riktig og for mange føles det mer behagelig, men så lenge man bruker bilbeltet riktig og ikke har ubehag er det ikke nødvendig

Noen av dem ja. Finnes et gravidbelte som gir mer behag, men ikke har noe ekstra sikkerhetsfunksjon utover et vanlig belte. Har sett veldig mye reklame for ulike typer gravidbelte i det siste, spesielt fra wish og ebay og de typene er livsfarlige. Så det går an å bruke, men man må være veldig nøye med hvilke type man velger og det gir kun økt komfort, ikke økt sikkerhet.

Har sitt annonse for et gravidbelte hvor belte ble ført midt over magen. Det er feil plassering uansett om en er gravid eller ei.
Så om en først skal bruke det, er det viktig å finne et som leder belte via hoftene i det minste.
Noen av de går også over hoftene, men blir dratt ned mellom beina og blir helt feil det og.

Noen av dem ja. Finnes et gravidbelte som gir mer behag, men ikke har noe ekstra sikkerhetsfunksjon utover et vanlig belte. Har sett veldig mye reklame for ulike typer gravidbelte i det siste, spesielt fra wish og ebay og de typene er livsfarlige. Så det går an å bruke, men man må være veldig nøye med hvilke type man velger og det gir kun økt komfort, ikke økt sikkerhet.
Besafe selv mener at det er tryggere med deres belte, mens trygg trafikk mener at det bare er for å få det mer behagelig fordi de selv ikke har sett noe som tyder på forskjeller.
Tenker jo også så som så om å bestille sikkerhetsprodukter på steder som wish og eBay, disse er jo ikke godkjent for salg I Norge av en grunn, der gjelder det jo nesten å bruke sunt vett mer enn å tenke at det er dumt med beltetilbehør tilpasset gravide.
Jeg bruker gravidbelte og synes det gjør det lettere å holde beltet på plass der det faktisk skal være, men det er jo ikke noe bare gravide burde være flink med. Det finnes mange som ikke bruker belte riktig i utgangspunktet.

Back
Topp