Bilbelte for gravide

Øyenstikker

Blir kjent med forumet
Nån som har tenkt å bruke det? Æ har mitt fra forrige svangerskap, så æ får vel begynne å finne det frem..

Nei, brukte aldri sist heller. Er ikke så stor fan av å tukle med hvordan sikkerhetsutstyr er ment for å fungere. Men trygg trafikk har vel sagt t det ikke er farlig å bruke for det er ikke sterkt nok til å holde bilbeltet i den posisjonen ved kollisjon uansett. Men comfort-messig kan det ha en effekt for de som synes beltet gnager på magen.

jeg har fra sist jeg også, så får vel ta det fram snart :) vet ikke om det virker eller ei, men da vet jeg hvertfall at jeg har gjort det jeg kan visst det skulle være noe :)

Jeg mener å ha lest at trygg trafikk sier at det ikke er tryggere for babyen, men kanskje mer behagelig for mor. Brukte ikke sist gang jeg var gravid heller

Jeg kjøpte et sist, men glemte det helt ut.. Nå har det vel forsvunnet i flyttinga..

Jeg brukte et slik BeSafe gravidbelte forrige gang, men vet ikke om jeg gjør det denne gangen. Har jo vært undersøkelser som viser at det ikke har noe å si for fosteret om man bruker det eller ei. Men det er skikkelig behagelig å bruke, så kan være jeg tar det frem for komfortens skyld;-)

Jeg har brukt mitt siden uke 10, det er det som er anbefalt. Jeg driver å kjører opp nå, og han som jobbet på glattkjøringsbanen anbefalte å bruke det fordi beltet strammer da over lårene (når det brukes riktig) og ikke over magen. Og i en lett kollisjon, noe som er vanligst, vil bilbeltet kunne ta livet av babyen hvis man har det over magen da man får et stramt rykk rett inn mot babyen. Med besafe flyttes trykket ned til lårene, og det skal holde så jeg synes det er en billig forsikring! 

Marian87 skrev:
Jeg har brukt mitt siden uke 10, det er det som er anbefalt. Jeg driver å kjører opp nå, og han som jobbet på glattkjøringsbanen anbefalte å bruke det fordi beltet strammer da over lårene (når det brukes riktig) og ikke over magen. Og i en lett kollisjon, noe som er vanligst, vil bilbeltet kunne ta livet av babyen hvis man har det over magen da man får et stramt rykk rett inn mot babyen. Med besafe flyttes trykket ned til lårene, og det skal holde så jeg synes det er en billig forsikring! 

Er det kjørelæreren din som sier dette?
Da er hvertfall Trygg Trafikk uenig med han:
http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943

Disse gravidbeltene er ikke sterke nok til å "tukle" med bilbeltenes oprinnelige funksjon, jeg lurer på hvor du har denne informasjonen din fra. 

gullgutt09 skrev:
jeg har fra sist jeg også, så får vel ta det fram snart :) vet ikke om det virker eller ei, men da vet jeg hvertfall at jeg har gjort det jeg kan visst det skulle være noe :)

**tvilling85** skrev:

gullgutt09 skrev:

samme her... kan ikke gjøre ting værre. og som hu ene skrev så er de fleste kolisjoner lette og da holdes beltet lengere nede og strammer jo til under magen enn at beltet ligger litt oppå magen åsså strammer til.
har man en frontkollisjon i hundre går det rimelig dritt med både det ene og det andre uansett så da hjelper jo ikke noe.

Jeg holder også på å kjøre opp nå og skal ha ny time i morgen. Jeg har ikke tenkt på det i det hele tatt. Skal spørre kjørelærerer min om hva hun mener :)

Da kona til pappa var gravid med min søster var de med i en alvorlig bil ulykke. Kona til pappa var 4 eller 5 måneder på vei og de var selvsagt veldig bekymret for hvordan det var med babyen. Da sa legene at det trengte de ikke å bekymre seg for fordi babyen som lå i magen lå i en slags kollisjonspute i magen. Så det er som oftest ikke så farlig å kræsje når man ikke er kommet veldig langt selvsagt. Mindre plass og mindre airbag for babyen. Pappa sin svigermor døde som følge av bilulykka. Kona til pappa fikk brudd i nakken og pappa som ikke satt med bilselene kom fra ulykken med mindre skader. Det stod om ulykka på første siden av vår lokalavis dagen etter ulykken.

har aldri brukt, og kommer heller ikke til å kjøpe

Spurte kjørelæreren og hun mente det gikk mer på komfort enn trygghet. Hun sa at det var ikke nødvendig at jeg kjøpte det så lenge jeg ikke selv syntes det var ubehagelig. Nå er det jo en stund til jeg tror at magen kommer til å være i veien da så da får jeg gjøre en ny vurdering i tilfelle.

Back
Topp