Bilbelte for gravide

litjpia.tm

Elsker forumet
Bruker/skal dere bruke bilbelte for gravide? Søkte etter info om det på nett, og da dukket denne opp: http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943

Ble litt nysgjerrige på hva dere gjør, eller tenker om bilbelter for gravide! [:)]
 
er også litt nysgjerrig på akkurat dette [:)] men jeg har hørt at du bare "trenger" et slikt belte i de siste 3 mnd ?
Må man virkelig begynne med det så tidlig ?
 
jeg kjøpte ett brukt nå for ikke så lenge siden.
da vi kom hjem, så vi noe doku-greier på NRK, om at de ikke virket slik det var påstått.
Men jeg merker forskjell når jeg bruker den og når jeg ikke bruker den.
Den gjør jo at belte legger seg under magen på en måte, og ikke over magen.
Om det bare er en ren trygghet for moren, kan jo godt hende, men jeg syns den er mer behagelig å bruke nå, enn å ikke bruke den
 
Jeg brukte besafe sitt i forrige svangerskap og føler at det er sikrere. Har også hørt om noen som har hatt glede av de i ulykker men det er jo vanskelig å vite...

denne gangen har jeg kjøpt dette i tillegg til besafe:
http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&template=product_info&func_id=31540&table=PRODUCT
og må virkelig si at jeg har stor tro på at dette beskytter foster ved en evnt ulykke da det er veldig solid og dokumentert. MEN mest av alt er det fantastisk behagelig, for jeg har fra start av vært veldig ømfintlig nederst i magen og denne fikk bort beltet og gjorde bilkjøring mye mer behagelig..

;)
 
Blir ikke å kjøpe denne gangen heller.. det hjelper ikke på sikkerheten, så bortkastede penger [;)]
 
jeg klarte meg fint uten et sånt forrige gang, så jeg klarer meg nok fint uten denne gang også. Så lenge det ikke er bevisst at det har noe for seg sikkerhetsmessig så lar jeg være.
Men det er nok mye mer behagelig enn de vanlige beltene, så hvis jeg hadde fått et gratis ellerno, så hadde jeg brukt det.
 
Back
Topp