Bilbarnestol

Nitho

Elsker forumet
Er så usikker på hva slags bilstol vi skal velge. Hadde egentlig bestemt oss for BeSafe Izi Sleep, men har hørt at de skal være veldig tunge.
Mange som anbefaler Maxi Cosi men syns BeSafe har et finere design. Ikke lett dette her.
Er det noen som har erfaring med BeSafe?

vi har hatt besafe til jenta vår, veldig fornøyd[:)]
er ikke av de letteste men[:D]

Ei venninne av meg har besafe izi sleep og hun sluttet rimlig fort å bære med seg hele setet for det ble for tungt for henne.

Vi har maxi cosi cabriofix, vi stod lenge og prøvde og løfte både den og be safe'n og valget ble veldig lett for oss når vi kjente forskjell på vekten.

ORIGINAL: langlifrøken

vi har hatt besafe til jenta vår, veldig fornøyd[:)]
er ikke av de letteste men[:D]

signerer[:)]

Jeg er ei lita og spe jente, så spørs om vi ikke må velge Maxi Cosa skal jeg klare å bære den. [:)] Vi får ta en tur innom butikken og kjenne forskjellen.
Vi tenkte på Emmaljunga også, ettersom vi skal ha Emmaljunga vogn og den passer på understellet. Med de har jo desverre gjort det så dårlig i tester. Sikkerheten er jo uansett det viktigste.
Det skulle visst komme en ny forbedret type med den nye kolleksjonen. Noen som har hørt noe om den?

Eg er ikkje så stor eg heller[;)] men sambo tok seg jo av mykje av bæringa her i hus då. Men bært min del eg også, hehe. Tung ja, men overkommelig[;)] dessuten når frøkna var rundt 4-5 mnd blei det meir og meir til at me lot bilstolen stå i bilen, og så bar me ho til og fra[:)] Men lurest å kanskje kjenne på stolen ja[:)] men syns nå eg har hørt/lest at når de er tunge så er det positivt også...?! Men eg veit ikkje[8D]

Ang. emmaljunga setet, så aner eg ikkje. Har du lest på nettsida til emmaljunga om noko kan stå der?

Testen som er gjort av emmaljunga setene er flere år gammel. Og det er basen til setet som kom dårlig ut i test, ikke selve bilsetet. Bilsetet klarte seg så vidt jeg husker veldig bra. Uansett har emmaljunga byttet ut sine baser siden da, så de gamle er nok ikke å få kjøpt i butikk lenger, da dette er en god stund siden nå.

Vi har Maxi Cosi, for oss var det ikke noe alternativ. Den har fått flest poeng i test av bilseter noensinne. Når det kommer til bil sikkerhet er kun det beste godt nok er min personlige mening. Selv om det så klart finnes alternative seter som er tilnærmet like bra:)

ORIGINAL: xlibrax

Mange bruker acta graco (eller noe sånt).
Vet ikke hvordan vekten er på de.

vi hadde den, var akkuratt passe i vekt.

Vi hadde den til førstemann og kommer til å kjøpe maxi cosi neste gang. Setet er tungt og blir trangt for store babyer. Mye lettere å ta barnet inn og ut av maxi cosi.

Da vi kjøpte babystol hadde jeg også lyst på Izi Sleep. Men etter en testrunde i butikken der jeg prøvde å bære diverse stoler ble det Maxi Cosi Cabriofix uten tvil. Vi kjøpte i tillegg en Quinny Buzz der bilstolen bare kunne klikkes på understellet når vi var på butikker osv, så slapp vi å bære rundt på stolen i det hele tatt[;)] (den ligger til salgs på Finn nå[;)])
Maxi Cosi-stolen gjør det jo bra i tester også, vi hadde basen som festes i sikkerhetsbeltene og den stod bom fast. Og veldig enkelt å klikke av og på.

Har noen erfaring med Britax Baby-Safe Plus SHR ll?
Den har base og samtidig passer den på understellet til Emmaljunga.

Vi hadde emmaljunga sin baby bilstol. Nettopp pga vi har emmaljunga vogn. Men hadde jeg kunne valgt på nytt så hadd ejeg tatt maxi cosi, den har jeg hørt skal være lett. Emmaljunga sin var veldig tung syns jeg.

Etter mye om og men så tror jeg nok det blir Maxi-Cosi Pebble med base. [:)]

Back
Topp