Bil?

Attpåklatt2017

Glad i forumet
Hvilken bil har dere med 3 eller flere barn? Vi kjører en touran, men vi reiser en del til familie 4 timer kjøring unna, pakker gjerne søskenbarn og kompiser med på tur osv. Derfor er vi på vippen om vi skal vurdere en større bil eller om vi skal beholde touranen noen år til. Vogn er også et spørsmål.. Vi får nok ikke en emmaljunga inn i bilen vår nå, og vurderer derfor en større bil. Noen med erfaring å dele? :-)

Tja.. Spørs om vår erfaring kommer til nytte, men jeg deler den allikevel :) Vi har Ford Excursion, større personbil får du ikke. Vi kjører til vanlig 5 seter i den med skillevegg, men har mulighet til å ta ut skillevegg og sette inn en treseter til. Vi bekymrer oss aldri for plass for å si det sånn... Vi har også en Touran og det blir jo småbil i forhold ;)
Men den er glad i drivstoff, uansett hva du velger å kjøre på. Men som sagt, der har du plass nok hvertfall. Så det er min erfaring om man skal ha stor bil :) PS. Vi trenger ikke å slå ned vognen uansett om vi kjører 5 eller 8 seter :)

Blir nok en ford s max her, tror ikke det blir en så veldig ny modell. Har qashqai +2 nå og det er alt for styrete. Går fint nå med kjøring av venner osv å bruke alle setene men en babystol kompliserer alt. Trenger en bil til langkjøring da vi kjører minst 300 mil hver sommer for å besøke familien min. Orker ikke ett vrak vi ikke kan stole på..

Toyota prius +seven! Bare skryt om bilen. Lite drivstofforbruk, nokså rimelig bil tross den gode plassen. Vi har hatt den i ca.6 måneder og har ikke noe å utsette på den..

Takk for tips og synspunkter :-) Visste ikke at Ford lagde så store biler :-) Priusen er kanskje verdt en titt, men ser for meg at den er litt lik touran sånn størrelsesmessig?

*sukk* vi trenger også ny bil, med 3x isofix. Stort sett er vi 5 som kommer til å bruke bilen, men når storebror er hos oss så må han ha plass i bilen også.

Vi har en Volkswagen Caravelle, der trenger man aldri å tenke på plass. Vurderte egentlig å bytte til en mindre bil, men nå som vi skal ha tvillinger blir det nok ikke det :D

Takk for tips og synspunkter :) Visste ikke at Ford lagde så store biler :) Priusen er kanskje verdt en titt, men ser for meg at den er litt lik touran sånn størrelsesmessig?

Trenger du mer enn 5 seter eller er det plassen generelt du føler å ha for lite av? Får i alle fall barnevogn i bagasjerommet her uten å demontere :p Men klart skal du ha noen av de bakerste setene opp sliter du..men vi må nok ha takboks etterhvert når vi skal på ferier el. For når lille bebis kommer vil vi måtte bruke det ene setet bak også. Så om du trenger stor, stor bil må du vel til med caravelle el. :D

Me har vw sharan 7 seter. To setene bakerst er gjemt i gulvet i bagasjerommet, kan ta opp 1 eller to. Di er like som dei andre setene i bilen. Har hatt oppe alle setene og fått med vogna med bag(sammenlagt tfk joggster twist. Bagen var tatt av og stå siden av vogna) bak der igjen+noen sekker... Er også isofix fester på di to bakerste setene. Så tilsammen 5 seter med isofix fester. Bruker du bare 5 seter er det super plass i bagasjerommet. Er kjempe fornøgd med bilen. Og eit kjempe pluss er at det er skyvedører bak (elektriske på kånns). God plass til 3 barnestoler siden av kvarandre på andre rad.. :-) valgte denne framfor touranen pga super god plass i bagasjerommet, trenger god plass da me har stor hund og skulle ha plass til vogn og bagasje. Og pga av at sharan kunne me få med firhjulsdrift, det kunne me ikkje med touranen....

Vi må også ha ny bil, blir tre barn her, men trenger ikke 7-seters, bare mer plass baki (bredere) og i bagasjerommet. Vurderer den nye Skoda SUV-en som kommer nå i høst (Kodiaq). Muligens også nok plass i Skoda superb. Ser også at en del 3-barnsfamilier har Mitsubishi Outlander. Eller så er jo Ford s-Max noe mange har med flere barn, synes bare de er litt kjedelige..

Har Skoda fabia stasjonsvogn med 3 barn. Nå MÅ vi bytte, siden nr 4 kommer. Mannen og jeg er uenige om hva vi skal bytte til, så foreløpig venter vi (han vil ha typ caravelle med 9 seter, jeg vil ha 7 seter og skiboks på taket)

Me har vw sharan 7 seter. To setene bakerst er gjemt i gulvet i bagasjerommet, kan ta opp 1 eller to. Di er like som dei andre setene i bilen. Har hatt oppe alle setene og fått med vogna med bag(sammenlagt tfk joggster twist. Bagen var tatt av og stå siden av vogna) bak der igjen+noen sekker... Er også isofix fester på di to bakerste setene. Så tilsammen 5 seter med isofix fester. Bruker du bare 5 seter er det super plass i bagasjerommet. Er kjempe fornøgd med bilen. Og eit kjempe pluss er at det er skyvedører bak (elektriske på kånns). God plass til 3 barnestoler siden av kvarandre på andre rad.. :-) valgte denne framfor touranen pga super god plass i bagasjerommet, trenger god plass da me har stor hund og skulle ha plass til vogn og bagasje. Og pga av at sharan kunne me få med firhjulsdrift, det kunne me ikkje med touranen....
Hva ligger denne på i pris?

Har Skoda fabia stasjonsvogn med 3 barn. Nå MÅ vi bytte, siden nr 4 kommer. Mannen og jeg er uenige om hva vi skal bytte til, så foreløpig venter vi (han vil ha typ caravelle med 9 seter, jeg vil ha 7 seter og skiboks på taket)
Støtter deg stort i 7 seter med skiboks!
Har heldigvis ein man som aldri kunne tenke seg 9 seter.. Eg er veldig heldig der!!

Hva ligger denne på i pris?
Usikker på hva di ligger i nå, men det finner du fort ut på dinn.no. Me kjøpte kånns for 1år siden. 2013 mod med firhjulsdrift så var kjøpsummen 455.000. Nå bytta me inn bilen me hadde (Skpoda superb 2012 mod firhjulsdrift), så summen blei lavere. Bilen ligger lavere i pris uten firhjulsdrift..

Vi skal kjøpe en nyere Ford galaxy:)

Vi har akkurat kjøpt oss Ford c-max 7-seter. Ellers er Opel Zafira stor og fin også :)

Er "kun" nr to som er på vei nå, men bmw 3 serien min blir alt for liten!! Fikk såvidt emmaljungan i bagasjerommet :( Elsker den bilen... men må nok bli en stoor stasjonsvogn nå ja

Vi hadde en periode en gammel carawelle som andrebil, og plassmessig var det en drøm. Oppslått Emmaljunga Edge duo og begge barna pluss brør mine og hunden til svigers med på søndagstur: null problem! Kjørekomfort: njaaa...

Drømmen er kanskje en Sharan, ser ut som en 7-seter men har både skyvedører og bagasjeromsplass, men er stive i pris..

Hvordan er det med tre barn ut og inn av bilen for dere med stor stasjonsvogn?

Hjelper masse med innspill fra dere på hva som virker i hverdagen :-) dere er supre! :-)

Back
Topp