Bil?

M*

Forumet er livet
VIP
Hva slags type bil har dere?

Vi har en Skoda Superb 2014 modell. Kjøpte den fordi den har så stort baksetet, men nå er vi spente på om vi faktisk får plass til tre bilseter bak.. Noen med erfaring? :)
 
Du får plass til tre bilstoler så lenge du ikke bruker isofiksen og tar hensyn til størrelsen på bilstolen når du kjøper bilstolen ;) superb'en er faktisk bare større i lengden på baksetet, ikke bredden :) i forhold til octavia f.eks ;)
 
Vi hadde Skoda Superb 2011, ELSKET den. Men solgte den i fjor da jeg fikk pendlejobb. Nå har vi Audi A4 2007-mob. Vurderer nå Audi A6 pga 3 barn, hund og barnevogn :)
 
Vi har BMW 3-serie stasjonsvogn. Men vi må ha større nå, det er allerede for trangt med ett barn.. Vi vurderer Passat, noen som har erfaringer?
 
Du får plass til tre bilstoler så lenge du ikke bruker isofiksen og tar hensyn til størrelsen på bilstolen når du kjøper bilstolen ;) superb'en er faktisk bare større i lengden på baksetet, ikke bredden :) i forhold til octavia f.eks ;)

Aha, da lærte jeg noe nytt i dag også :) Takk for info :) Er det ikke plass til at noen av setene er koblet til med isofix? :)

Vi vurderer å bytte bil nr 2 i en Tesla vi da :p det blir dog ikke av praktiske årsaker, annet enn at den er billig i drift. Men før vi evt gjør det, må vi vite at Superb´n rommer hele familien, for vi kan ikke oppgradere begge bilene riktig enda. Må prioritere én av dem, men Superb´n er nokså ny, og vi elsker den, så håper vi kan beholde den en god stund lenger :)
 
Har nett kjøpt oss Nissan X-trail, 2008-modell.
Blei lei av at bilen min ikkje kom over brøytekantene i vinter, så eg ville ha stor bil med 4x4. :)
 
Honda CRV 2007 mod+ Mitsubishi i-miev mod 2015 (el-bil)
God plass i Hondaen, bruker el-bilen til pendling
 
Har en liten Opel asta cab og Audi a5 coupe, de minst barnevennlige bilene med dårligst plass! Haha, men skal bytte ut straks:)
 
Vi har Ford Mondeo stasjonsvogn 2010 mod. Har hørt det er den romsligste bilen, og er utrolig fornøyd med den plassmessig og ift comfort :) Trenger ikke ny bil enda, da vi venter nummer to. Men vet vi vil bytte til Ford S-Max om det blir flere barn i fremtiden.
 
Har Opel zafira, en liten 7seter, har en unge i bagasjerommet, og 2 i baksetet.. Vet ikke hvor vi skal få plass til den som kommer i februar :/ :p
 
Vi har en Ford Mondeo stasjonsvogn 2011 mod. Veldig fornøyd med god plass i baksetet og plass til emmeljunga pluss dilldall i bagasjerommet :)
 
Vi har Ford Mondeo stasjonsvogn 2010 mod. Har hørt det er den romsligste bilen, og er utrolig fornøyd med den plassmessig og ift comfort :) Trenger ikke ny bil enda, da vi venter nummer to. Men vet vi vil bytte til Ford S-Max om det blir flere barn i fremtiden.

Vi har sett på den også, men den er smalere i baksetet enn Superb´n. Det var derfor valget falt på Superb :)

Et vennepar har S-Max og er kanonfornøyde, så det er jo virkelig en super bil med enorm plass :)
 
Volvo V70 2012. Veldig fornøyd og får god plass til 2 barn , hund og vogn :)
 
Vi har Skoda superb 2014 modell vi også, og kjøpte den nettopp pga plassen:)
Men vi har vel landet på at vi kommer til å bytte den i en S-max, slik at alle 3 får sitte godt når vi er på lengre turer;)
 
Vi har Skoda superb 2014 modell vi også, og kjøpte den nettopp pga plassen:)
Men vi har vel landet på at vi kommer til å bytte den i en S-max, slik at alle 3 får sitte godt når vi er på lengre turer;)

Ja, det er det vi tenker på også.. Jeg synes S-maxen er litt "kjip", men samtidig så er det jo en drøm av en bil når man har tre barn i barneseter. Enormt bagasjerom og god plass til hvert barn :) :)
 
Vi har tesla, fint plass til to barnesete bak med meg i midten :p Vet om at noen som har prøvd med 3 barnesete, 2 med isofix og et litt større sete uten isofix, så det er plass til det også skulle vi trenge det en gang :D
 
Back
Topp