Bil

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Vi trenger en ny stasjonsvogn! Vi har en Ford Mondeo, og har vært fornøyd med størrelsen og plassen i denne. Men jeg hater resten av bilen - og gleder meg derfor til å finne en ny! Hva slags bil har du, og er du fornøyd? :)
 
Vi har volvo v70, jeg er kjempefornøyd:) men så har ikke jeg lappen da, så jeg vet ikke hvordan den er å kjøre. Sambo sier den er litt tung. Er 2004-modell.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Har Volvo v70, som sluker bensin! Den er super å kjøre, og god plass i forsetet og bagarseplassen er helt grei til vanlig barnevogn, men baksetet synes jeg er trangt. Jeg er jo ikke lang selv, men både jeg og samboeren må justere frem setet når vi kjører og har bilsetet bak føreren.
Hadde ikke anbefalt den vidre, for vi har hatt alt mulig av reparasjoner på den og jeg reiner med vi har kostet på den mellom 80 000 og 100 000 på de 3 årene vi har hatt den :-(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
. Jeg er jo ikke lang selv, men både jeg og samboeren må justere frem setet når vi kjører og har bilsetet bak føreren.
Hadde ikke anbefalt den vidre, for vi har hatt alt mulig av reparasjoner på den og jeg reiner med vi har kostet på den mellom 80 000 og 100 000 på de 3 årene vi har hatt den
V70 er en pen bil syns jeg! Men vil veldig gjerne ha god plass i baksetet også. Det skal jo to bakovervendte bilstoler baki der. Og jeg er lang, og vil helst ikke sitte med ansiktet klistra opp i frontruta ;)

Vi har også hatt masse utgifter på Forden - det ER så sure penger. Og så syns jeg det er det samme hele tiden også :/
 
Vi har BMW 3-serie sedan, får akkurat buggaen i bak. Anbefales ikke altså!

Er firma bil, så gir litt beng. Hadde Audi a6 stasjonsvogn i Norge, elsket den :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har Volvo V70 og er kjempefornøyde! God plass og utrolig god å kjøre:) har 2013-modell D4, og den har veldig lavt forbruk.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Har Volvo v70, som sluker bensin! Den er super å kjøre, og god plass i forsetet og bagarseplassen er helt grei til vanlig barnevogn, men baksetet synes jeg er trangt. Jeg er jo ikke lang selv, men både jeg og samboeren må justere frem setet når vi kjører og har bilsetet bak føreren.
Hadde ikke anbefalt den vidre, for vi har hatt alt mulig av reparasjoner på den og jeg reiner med vi har kostet på den mellom 80 000 og 100 000 på de 3 årene vi har hatt den :-(


Sent from my iPhone using BV Forum
Vi har dieselbil da, så det er ikke så dyrt med drivstoff:) Bruker ikke mye heller.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Skal du bare ha 2 barn er Mazda 5 helt genialt. Elsker den bilen (men må dessverre bytta pga 3 barn)
 
Har rav4. Dritt bil, skiftet alt som kan skiftes, noe opptil flere ganger. Og ALT for liten plass. Eneste positive veldig god bil på vinteren og god å kjøre..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har vw passat, 2012 modell. Fornøyd med den altså. Bruker veldig lite og har god plass. Kan ikke sammenlignes med subaruen på firhjulstrekken, men funker fint :) har god plass til seter bak og vogna går rett inn i bagasjen. Vi har et fremovervendt og et bakovervendt sete. Hadde vi hatt råd hadde vi helle gått for en Subaru outback eller legacy av nyere dato. Utrolig fine biler. Har hatt begge typer tidligere. Legacy 2010 modell og outback 2013. Gooood plass, og veldig stabile biler :)
Så har vi en Nissan Leaf 2014 modell som nr to bil. Den har overraskende god plass til seter, men liten bagasjeplass. Også er det jo en elbil, så den begrenser seg jo noe på bruken :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har foreløpig bare en Ford Fiesta. Fantastisk herlig liten bil, og god plass til bilstol. Verre med bagasjeplassen, men det er utrolig hva som går i en sånn en! Måtte le i påska da vi hadde besøk og fikk klemt inn babystol, fire voksne mennesker, ei barnevogn og en del handleposer! Vi satt litt trangt, men godt :)

Vi har tenkt på å skaffe oss stasjonsvogn etterhvert, så ønsker gjerne tips på billig (å kjøpe + i drift) og trygg stv med plass til barnesete og ei emmaljungavogn + litt bagasje (og gjerne passasjerer). Har sett litt på passat, da de ikke er så dyre.
 
Vi har faktisk ingen ledig plass i bagasjerommet, bikkja og vogna tar all plassen. Bagasjen må vi ha i baksetet og i skiboksen... Har ikke plass til flere barn for å si det sånn...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Elsker vår Subaru Legacy, bortsett fra at den er litt liten (2006 modell), også suuuger den bensin, men er avhengig av 4wd her vi bor. Om et par år kjøper vi nok ny/nyere årsmodell med diesel, så vi får bedre plass og lavere forbruk.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skulle ønske Norsk Tipping ringte en dag, for drømmen er liksom en splitter ny bil :) Det var magisk å kjøre konebilen (ikke si til mannen at jeg kalte den det) ut av butikken :) Men det må bli en bruktbil, maks 5 år gammel.

Skal sjekke ut Passat og Mazda 6! Har også hørt mye bra om Skoda, så uttrykket "Hvorfor kjøre Skoda når man kan gå, da?" har nok gått ut på dato ;)
 
Vi har Skoda Fabia, kjempefornøyde! Aldri et problem med bilen og billig i drift. Men den er litt liten i forhold til 2 barneseter og stor vogn, så jeg ville sjekket ut Octavia eller en av de andre, de er større!
 
Vi har den splitter nye og større modellen av Rav4, diesel (2014modell). Super fornøyd! Høyere, større og mye mer bagasjeplass enn den forrige modellen. Gleder oss hver gang vi skal ut på tur (tidligere hadde vi en 1992 toyota corolla...så skal jo ikke så mye til for å bli bedre når man plutselig bytter inn i en helt ny bil uten ulyder ;)
 
Vi har Citroën grand picasso. Veldig fornøyd :) det er en syvseter, så da har vi plass til våre tre egne barn og eventuelt en gjest eller to. Det er tre separate seter bak, alle med isofix, så det er ikke noe problem med to bskovervendte seter og en beltestol. Barna er glad i panoramavinduet i taket og vi voksne sitter veldig godt med god oversikt over veien :) Bruker mye mindre drivstoff enn audien vi hadde før.
 
Skulle ønske Norsk Tipping ringte en dag, for drømmen er liksom en splitter ny bil :) Det var magisk å kjøre konebilen (ikke si til mannen at jeg kalte den det) ut av butikken :) Men det må bli en bruktbil, maks 5 år gammel.

Skal sjekke ut Passat og Mazda 6! Har også hørt mye bra om Skoda, så uttrykket "Hvorfor kjøre Skoda når man kan gå, da?" har nok gått ut på dato ;)
Skoda octavia er absolutt å anbefale. Den er nesten identisk med Passat. Vi prøvekjørte en 2013 modell, og den falt veldig i smak. Men jeg aner ikke hvordan de eldre modellene er da. De er nok ganske safe biler uansett :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sniker :) anbefaler å ta en titt på Skoda octavia! Vi har 2012 modellen, den er kjempegod å kjøre og utrolig bra plass både i bagasjerom og baksete :)
 
Back
Topp