Bil tråd

MarieL

Glad i forumet
♡Julekulene 2021♡
Utmarsj 2024
Aprilspirene 2024❤️
Jeg tror nok vi må ha ny bil før desember. Så da lurer jeg på hvilket biler dere kjører som.
Kriteriene våres er at bagasjen må være stor nok til hundebur og barnevogn :)

Jeg kjører en Toyota CH-R. Ikke stor nok til hverken hundebur eller barnevogn(om den ikke blir veldig liten) Så selv får jeg kjøpe en vogn som tar liten plass.

Så beklager:)

Skoda Octavia her , får plass til mellomstort hundebur og vogn :joyful:
Vi er bare spent på om vi får plass til setet til 1,5 åringen, babystol og 13 åringen i baksetet:rolleyes:

Toyota Avensis her! Har fått plass til barnevogn og hundebur (mellomstor hund) og med takboks på taket og sykkelstativ bakpå.
En helt HERLIG bil!
Men vi blir 5 + hund igjen snart, så vi må avansere til 7-seter!!

Vi har en Toyota Avensis, veldig fornøyd med bilen, men skulle ønske bagasjerommet var biiittelitt større :rolleyes:

Toyota Land cruiser, er nok ikke stort nok bagasjerom til både vogn og hundebur (hvis ikke de er små begge deler):cool:

Kjøpte oss 2018 Opel Insignia Sports Tourer OPC, nettopp for å ha plass til vogn og hundebur :hilarious: Såå fornøyd!! Kjøpte brukt, som da hadde gått 35k, betalte 300k :) Proppfull i utstyr, pen å se på, og til den prisen!! Kunne ikke vært mer fornøyd!

Kjøpte oss 2018 Opel Insignia Sports Tourer OPC, nettopp for å ha plass til vogn og hundebur :hilarious: Såå fornøyd!! Kjøpte brukt, som da hadde gått 35k, betalte 300k :) Proppfull i utstyr, pen å se på, og til den prisen!! Kunne ikke vært mer fornøyd!

Oooog vi har hatt alle varianter av biler, denne har vi nå hatt snart ett år, og ingen planer om å bytte den ut :D

Skoda superb. Plass til både hundebur og barnevogn, isllefall når det er blir for å bruke sportsdelen xsmile9

Jeg tror nok vi må ha ny bil før desember. Så da lurer jeg på hvilket biler dere kjører som.
Kriteriene våres er at bagasjen må være stor nok til hundebur og barnevogn :)

Sniker.
Har dere liten, mellomstor eller stor hund?
Vet dere hvilken vogn dere skal ha?
Det vil være avgjørende for hvilken bil som kan passe deres behov i forhold til størrelse på bagasjerom :)

Vi har f.eks. hund av størrelsen gigant (russisk ulvehund) og hadde Emmaljunga Edge Duo. Vi gikk for en Volvo V70 med integrert bur, da den dekket vårt behov for plass. Måtte ta av hjulene på understellet for å få plass når vi brukte vognbaggen, men ikke når vi brukte sportsdelen. Skulle vi reiseboet for noen dager brukte vi baby jogger city mini GT med bag, slik at vi kunne få plass til annen bagasje også, da Emmaljungaen tok halve bagasjerommet og hunden den andre halvparten :hilarious:
Var også praktisk at man kunne montere ned det integrerte buret dersom hunden ikke skulle med.

Med som sagt, hvilken bil som kan passe avhenger blant annet av hvilken vogn og hund dere har :)

Vi har Audi e-tron. Eller vi har Passat nå, men får Audien om tre uker. Satser på at vi får tre stoler i bredden. Sist jeg sjekka gikk det fint hvertfall. Har takboks og stort bagasjerom også:)

Vi har en Ford tourneo custom :p 8 seter :p

Vi får Volkswagen id.4 om noen uker. Baby var ikke planlagt før vi bestilte den før jul:hilarious: spent på om vi får plass i bredden. Heldigvis har jeg to stk som begynner å bli store☺️

Vi har Audi e-tron. Eller vi har Passat nå, men får Audien om tre uker. Satser på at vi får tre stoler i bredden. Sist jeg sjekka gikk det fint hvertfall. Har takboks og stort bagasjerom også:)
Drømme bilen ❤❤

Sniker.
Har dere liten, mellomstor eller stor hund?
Vet dere hvilken vogn dere skal ha?
Det vil være avgjørende for hvilken bil som kan passe deres behov i forhold til størrelse på bagasjerom :)

Vi har f.eks. hund av størrelsen gigant (russisk ulvehund) og hadde Emmaljunga Edge Duo. Vi gikk for en Volvo V70 med integrert bur, da den dekket vårt behov for plass. Måtte ta av hjulene på understellet for å få plass når vi brukte vognbaggen, men ikke når vi brukte sportsdelen. Skulle vi reiseboet for noen dager brukte vi baby jogger city mini GT med bag, slik at vi kunne få plass til annen bagasje også, da Emmaljungaen tok halve bagasjerommet og hunden den andre halvparten :hilarious:
Var også praktisk at man kunne montere ned det integrerte buret dersom hunden ikke skulle med.

Med som sagt, hvilken bil som kan passe avhenger blant annet av hvilken vogn og hund dere har :)
Ja, sant. Har en staff, så mellomstor og tror vi kanskje ender på en britax smile 3, men usikker Per nå har vi en Mercedes b-klasse, og buret tar hele bagasjerommet!

Vi har både Skoda Superb og Audi E-tron. Superb`en er en helt perfekt familiebil!

Er god plass i E-tron også, men ikke sammenlignet med den andre limousinen :joyful:

Ja, sant. Har en staff, så mellomstor og tror vi kanskje ender på en britax smile 3, men usikker Per nå har vi en Mercedes b-klasse, og buret tar hele bagasjerommet!

Er ikke så kjent med Britax, men ut i fra det jeg ser på nettet, så virker det som at den blir rimelig kompakt sammenlagt (sammenlignet med en del andre vogner).
Vil anbefale dere om å ta gode mål av hundeburet, ta med en tommestokk og så dra til ulike bilforretninger for å se på bilene. Da kan dere også måle bagasjerommet for å se hvordan buret til hunden vil passe, samtidig som dere da får et inntrykk av hvor mye bagasjeplass dere får på siden av buret :)
Litt tidkrevende, men absolutt verdt det for å finne den rette bilen for deres behov :)
Var det vi gjorde. Så kanskje litt rart ut for andre der jeg lå i bagasjerommet og målte med stokken i alle bauger og kanter :hilarious: men det bidro til at vi var helt sikre på at vi fikk plass til både hund og vogn når tiden kom, slik at vi ikke stod der med en ny bil som det akkurat ikke var plass til hund og vogn i :wacky:

Back
Topp