Bil til tre barn

Septokt19

Forumet er livet
Juli13-jentene
Oktoberlykke 2019
hei! Når vi går fra fire til fem må vi bytte bil for å få plass til to bakovervendte og en beltestol. Tenker på Ford S-max, kan være praktisk med 7 seter så man har mulighet til å ha med noen feks hjem fra skolen eller lignende... Har dere tips og ideer til godt bilvalg for familie på 5? :-)

Vi er veldig fornøyd med vår Ford s-max :)

Vi har 2 store bakovervendte seter, og er allikevel god plass i midten til eldste, hun sitter på pute:)

De tre setene er separate, de kan justeres hver for seg, veldig greit når man skal bruke setene bakerst.

Er og god plass i bagasjerommet med setene nede, og vi har ikke hatt problemer med å få plass til vogn og annet med setene oppe :)

Tror ford galaxy er hakket større bak, så kanskje bedre plass i de bakerste setene, våre er kun egnet for barn, blir litt trangt for voksene å sitte der.

Vi er veldig fornøyd med vår Ford s-max :)

Vi har 2 store bakovervendte seter, og er allikevel god plass i midten til eldste, hun sitter på pute:)

De tre setene er separate, de kan justeres hver for seg, veldig greit når man skal bruke setene bakerst.

Er og god plass i bagasjerommet med setene nede, og vi har ikke hatt problemer med å få plass til vogn og annet med setene oppe :)

Tror ford galaxy er hakket større bak, så kanskje bedre plass i de bakerste setene, våre er kun egnet for barn, blir litt trangt for voksene å sitte der.
Takk for god info! Tror du det også ville vært plass til beltestol i steden for pute i midten? Det er vel ikke mulig å få isofix i de to bakerste, antar jeg? Syns s-maxen er litt lekrere enn galaxy, kjenner jeg er mer fristet av s-max.

Takk for god info! Tror du det også ville vært plass til beltestol i steden for pute i midten? Det er vel ikke mulig å få isofix i de to bakerste, antar jeg? Syns s-maxen er litt lekrere enn galaxy, kjenner jeg er mer fristet av s-max.

Er god plass til beltestol også, en voksen kam fint sitte der:)

Nei, i de aller bakerste setene er det kun plass til puter, de er ikke så store.

Men er sikkert mulig å få isofix i alle 3 midterste, vi har i de to på siden :)

Vi må ha ny bil for å få plass til to bilstoler :hilarious: Men kjøper med tanke på en evt tredjemann. Vi har snakket om kjøpe en Nissan X-trail da vi er avhengig av en litt høyere bil for å komme ut og inn av gårdstunet på vinterstid. Samboeren min er en lang og stor mann og det er derfor ikke mulig å ha et bakovervendt barnesete bak det setet som han sitter i :hilarious:

Vi trenger to beltestoler + babysetet. Har outlander i dag. Jeg vil ha S-Max, mens mannen vil ha nye Volvo XC-90. Prøver å stagge han, syns den er aaaalt for stor :p Broren min syns vi bare går over til puter, men jeg er superstrikt på trygge bilstoler.

Vi byttet bil i høst da vi begynte å prøve. Da kjøpte vi Volvo XC-90. Ja, den er litt stor, men jeg er veldig fornøyd. Det hjelper litt at det er automat :p Også syns jeg det er veldig kjekt med stor plass ellers til lengre turer og ferier.

Back
Topp