Bil som har plass til 4 barn

Novemberbarn14

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Novemberbarna 19
Septemberlykke 2021
Slik det ser ut nå så vil de andre barna være nesten 7, 4,5 og 1,5 år. De to eldste bruker beltestol. Vi har helst ikke lyst på caravelle:p Vi har idag en 7-seter vw touran, men slik jeg har forstått det kan man ikke ha barn på bakerste rad, noen som vet om det stemmer? Evt. tips til andre biler vi burde sjekke ut?:)
 
Ford S-Max og VW Sharan kan du sjekke ut :)
 
Vi har en Caravelle:happy: og en touran. Har aldri hørt at barna ikke kan sitte på bakerste rad, men det er ikke isofix der så der får de gamleste sitte. (12 og 14 år) Vi bruker Caravellen når alle skal være med.
Jeg gikk fra å ha BMW 530 til Caravellen :dance018 så det var en stor overgang. Men vi hadde lyst på barn sammen, en diger sankt Bernhard og da må komfort og hva andre synes, hoppe bakerst i køen:happy093
Overraskende greit å kjøre diger bil og den er genial på ferieturer! Til hverdags bruker vi touran enda
 
Jeg vokste opp som et av fire relativt tette søsken, og mamma kjørte Caravelle - hun både elsket og hatet den på en gang :wacky: Sykt praktisk, og uendelig teit :p
 
Vi har en Caravelle:happy: og en touran. Har aldri hørt at barna ikke kan sitte på bakerste rad, men det er ikke isofix der så der får de gamleste sitte. (12 og 14 år) Vi bruker Caravellen når alle skal være med.
Jeg gikk fra å ha BMW 530 til Caravellen :dance018 så det var en stor overgang. Men vi hadde lyst på barn sammen, en diger sankt Bernhard og da må komfort og hva andre synes, hoppe bakerst i køen:happy093
Overraskende greit å kjøre diger bil og den er genial på ferieturer! Til hverdags bruker vi touran enda
Kan virkelig tenke meg at den er en drøm på ferier, får sikkert plass til alt man trenger uten å sitte som sild i tønne, mannen har litt panikk for at vi må kjøpe caravelle :D eldste her blir 7 i år, og bruker beltemontert sete, så isofix er ikke ett must, er så usikker på om man kan ha barn bake, men får sjekke det nøyere ut:)
 
Kan virkelig tenke meg at den er en drøm på ferier, får sikkert plass til alt man trenger uten å sitte som sild i tønne, mannen har litt panikk for at vi må kjøpe caravelle :D eldste her blir 7 i år, og bruker beltemontert sete, så isofix er ikke ett must, er så usikker på om man kan ha barn bake, men får sjekke det nøyere ut:)
Ja, greit å sjekke det ut! Her har det holdt med en 5 seter i tillegg da vi sjelden er ute å kjører alle sammen, men plutselig skal noen venner bli med hjem fra skolen ol og da er det greit med god plass:) ellers følte jeg meg malplassert da jeg gikk fra en sprek, fin og fancy bil til en kassabil :D
 
Ja, greit å sjekke det ut! Her har det holdt med en 5 seter i tillegg da vi sjelden er ute å kjører alle sammen, men plutselig skal noen venner bli med hjem fra skolen ol og da er det greit med god plass:) ellers følte jeg meg malplassert da jeg gikk fra en sprek, fin og fancy bil til en kassabil :D
Er det jeg også tenker, veldig skjeldent vi drar en plass alle sammeb utenom ferier, men da drar vi ofte med besteforeldre som har ekstra plass i bilen:) haha, ja det kan jeg tenke meg, er nok en vanesak:)
 
Tusen takk, skal sjekke de ut, sharan tror jeg er ganske lik touranen vi har, bare litt større, men har hørt at man ikke kan ha barn på bakerste rad:confused:
Kjenner ikke til noe om en kan eller ikke kan ha barn på bakerste rad, men har nærmest vokst opp med sharan, og fordelen er at den har samme type seter hele veien i bilen. De kan dermed flyttes på, og omorganiseres slik en ønsker. Hadde søsken jeg kranglet en del med som mindre, og det var fordel å kunne "spre oss" i bilen:hilarious: Vi var nok litt eldre enn dine da, ca 3-12 år den gangen. Mener å huske at vi brukte den på alt av ferieturer og slik, men det var ikke særlig god bagasjeplass. Elsket bilen da vi ble litt eldre, og slapp bilstoler, for alle seteryggene i bilen kan legges bakover:happy: Driftsmessig var det en kostbar bil med en del reparasjoner, men dette var jo av de første typene, så sikkert gjort forbedringer siden den gang.
 
Sniker. Vi har Ford Galaxy. 3 av 4 barn sitter i bakovervendte bilstoler.
 
Back
Topp