Bil og tre små barn..

Veldig fornøyd med Ford s-Max :happy:
 
Jeg var et av tre søsken når jeg vokste opp og bilen mamma og pappa absolutt elsket mest (og vi) var en Volkswagen Carravelle. Det er en stor bil, men den hadde så sykt mye plass! Både for oss barna i baksetet og til tonnevis med bagasje! Dro på hyttetur et år med bagasje, 5 sykler, hund, katt og 14 (!) marsvin! Og fortsatt var det plass til overs :p Så Volkswagen Buzz er nok et godt alternativ!
 
Børster støv av denne i håp om flere innspill. Vi vil ha helelektrisk 7 seter. Hjelp! Må ha plass til 2 bakovervendte seter. Eldstemann kan sitte i fremover i beltestol, men trenger likevel iso-fix til beltestolen (for enkelhetens skyld når den ikke er i bruk).
 
Børster støv av denne i håp om flere innspill. Vi vil ha helelektrisk 7 seter. Hjelp! Må ha plass til 2 bakovervendte seter. Eldstemann kan sitte i fremover i beltestol, men trenger likevel iso-fix til beltestolen (for enkelhetens skyld når den ikke er i bruk).
Vi vurderer opel zafira elbil, veldig stor og god :)
 
Sniker fra september.
Vi har Peugeot 5008. 5-7seter etter behov med MASSE plass til både barn og vogn, og ikke minst tre fullverdige bakseter i tillegg til de 2 som kan slås opp. Elsker den bilen! Er også en av få biler hvor det er lov med støtteben i midten, noe som er nødvendig når man har 3 barn i bakovervendtalder (opptil 6-7år ideelt sett). Om det er lov kan man se i bilens manual.

5008 er bensinbil, men kommer i EL i 2024 med "rekkevidde opptil 70mil"! Vi sikler litt på å bytte ut vår i denne.

Anbefales :happy:
Vi har 5008 - 2021 modell.. der er det IKKE lov med støtteben på midtsetet bak …
 
Vi har 5008 - 2021 modell.. der er det IKKE lov med støtteben på midtsetet bak …
Herregud.. det står det jo i manualen for 2019modellen vi har også :bag::bag: Har fått høre at det skal være lov og mente jeg hadde sjekka. Beklager!!

Når det er sagt snakka jeg med de som drifter "Dyrebarlast.no" og de mener det ikke skal ha noe å si sålenge det ikke er hulrom under. (Se bilde).

Jeg snakket forøvrig også med en Teslaforhandler som sterkt frarådet å ha stol i det hele tatt i midtsetet, da det er der den manuelle døråpneren er om automatikken skulle låse seg.. Jeg har ikke sjekka om dette stemmer da vi ikke har lyst på Tesla uansett.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20230518_221538_Messenger.jpg
    Screenshot_20230518_221538_Messenger.jpg
    996,7 KB · Visninger: 16
Det er den det ligger an til å bli, men om vi bestiller nå så får vi den ikke før andre halvår 2024. Litt lenge til, men kan jo sikkert leie en xc90 i mellomtiden eller noe

Venninna mi har 3barn og xc90. De er ikke fornøyde, men det er jo sikkert en smakssak.

Bare vær litt obs på om den eller den nye el-versjonen har elektronikk og/eller kardang som hindrer fysisk plass til støtteben i midten. Se bilde fra 2019 modellen. Screenshot_20230519_095414_Chrome.jpg
 
Venninna mi har 3barn og xc90. De er ikke fornøyde, men det er jo sikkert en smakssak.

Bare vær litt obs på om den eller den nye el-versjonen har elektronikk og/eller kardang som hindrer fysisk plass til støtteben i midten. Se bilde fra 2019 modellen. Vis vedlegget 405689
Jeg har hørt både positivt og negativt om xc90, men foreløpig er det typ 1 av 3 biler på markedet som oppfyller kravene våre og med startpris på under 1 million. Hadde håpet det fantes fler, men virker ikke sånn per i dag. Det kommer vel…

Tanken er 7 seter så to barn på andre rad og ett på tredje rad. Vil helst ikke ha barn i midtsetet i det hele tatt.
 
Back
Topp