Bil og fire barn

mommsi

Flørter med forumet
Jeg trenger hjelp.. Vi venter barn nr fire, og må ha ny bil.. Hvilken bil anbefaler dere med fire + barn? Er så mange 7 setere å velge blant på markedet, men blir det trangt? Vi har 400 000 tusen å bruke på bil ca. Synes Toyota outlander (nyere mod) ser fin ut, men blir det mye styr ut og inn for barna? Eldste gutten bruker ikke sete hos oss. Takk for svar

Tenker dere kjøpe ny bil eller er brukt ok?

Når en alltid skal sitte på rad 3 ville jeg kjøpt en bil med ordentlige seter der bak med god nok plass til bena og litt bagasjeromsplass bak.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har i perioder 4 barn med oss i bilen, kjører en Ford S-max :) Eldstemann koser seg veldig på bakerste rad. Får plass til vogn mm også :)

Vi har en Chevrolet Suburban med åtte seter og masse plass. Foreløbig ikke fire barn, men god plass til fem ;-)

Vi går nok for brukt bil. Har sett litt på caravelle men synes de er så dyre. ( får nesten ny bil for samme pris) Ønsker meg mitsubishi outlander 7 seter, men redd det blir trangt

Vi går nok for brukt bil. Har sett litt på caravelle men synes de er så dyre. ( får nesten ny bil for samme pris) Ønsker meg mitsubishi outlander 7 seter, men redd det blir trangt

Den syns jeg ble for trang selv med 3 barn og det er veldig trangt på 3. rad. 3. rad i slike biler er for meg ikke seter man bruker i fast, men som ekstra om man skal ha med seg feks venner, kjøre mange til trening osv.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har outlander, 5 seter. Denne har jeg tenkt at går fint frem til 2 barn (venter på første nå), men får vi 3 eller flere barn synes jeg den blir for liten. Allerede er det lite bagasjeplass, og 7 seter blir det minimalt med plass. Jeg har da beregnet hundebur og vogn baki, og da må vi ha takboks til annen bagasje om vi ikke skal fylle opp passasjer setet ved siden av barnesete til baby når vi skal ut på reise.
Er veldig enig om at caravelle er dyrt i forhold til andre biler, men jeg ser på disse bilene som gull verdt når en blir større familie. Stor plass til bagasje, og god plass rundt setene :) evt kanskje se på lignende biler om det finnes andre merker som er noe billigere med med samme utforming? :)

Ville valgt ein med skyvedører.. Vis du har bruk for 4 seter er det veldig tungvint og gå inn og ut av bagasjerommet.. Vi har 7 seter touran. Bruker ikkje dei bakerste setene fast. Vi har caravelle og den kan eg anbefale :) eller Mercedes vito/v klasse.. Evt wv sharan tror eg du slepper og ta frem sete for og få barna baki.

Vi har ford s-max, og ville nok gått for den eller ford galaxy som er litt større :)

Ford Galexy ❤️

Vi har en brukt volvo xc90. Kjempe flott bil med god plass baki til de ekstra setene og likevell brukbar bagasjeplass bak der igjen :-)

Hvis dere vurderer Ford s-Max bør dere kjøpe ny. 2016 modellen her endelig lett adkomst og to ordentlige seter på 3. Rad.
Forrige modell er det mere tungvint og for oss kun en ekstra løsning. Kjempe fornøyd med den nye!

Vi har Renault espace,og er kjempe fornøyd me den!:) var på ferie med den i sommer,og barna hadde god plass,vi hadde med vogn og mye annet pikkpakk,hadde i tillegg skiboks da:)

Vi har VW Touran 7 seter:)
Veldig god plass i den synes jeg.
4 barn her også:)

Back
Topp