Bil og barnevogn.

LilleTuppa

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Tidlig tidlig, men ting må planlegges!

Er det noen her som har tips til vogn som tar liten plass når den er sammenslått?
Jeg har en liten konebil toyota yaris. Planen er å kjøpe en som er større, men det får bli om en liten stund.

Fyr løs! Gjerne vogner som er litt rimelige også. IKKE den buggis/buggabo eller hva den heter, har sett at den er liten, men synes den overhode ikke er noe fin :wideyed:

Emmaljunga City Cross (med Citybag de første mnd) har vi hatt og var veldig fornøyd. Var veldig lett å løfte inn og ut, samtidig som den ganske lite plass i forhold til andre Emmaljunga modeller :)

Dette har jeg lurt litt på også, da vi har bikkjebur fastmontert i bagasjen er det ikke veldig mye plass til vogn så må finne en billig vogn zoom kan bli med på turer, så får jeg heller bruke simo vogna mi her hjemme :)

Har sett litt på en vogn som heter ABC cobra jeg da, syns den så grei ut :)

Emmaljunga City Cross (med Citybag de første mnd) har vi hatt og var veldig fornøyd. Var veldig lett å løfte inn og ut, samtidig som den ganske lite plass i forhold til andre Emmaljunga modeller :)
Denne er jo veldig fin også, den skal jeg snuse litt mer på :D

Jeg syns trailz'en tar vesentlig mindre plass enn Edge duoen vi hadde til storebror :) fikk plass til en trailz i poloen jeg hadde før! :p

Jeg har hatt Brio smile bak i Opel corsaen min. :)

Denne er jo veldig fin også, den skal jeg snuse litt mer på :D
Jeg har en liten følelse av at de som liker Emmaljunga sjelden liker bugaboo og andre vogner med litt mer moderne design. Så for å teste det ut; hva syns du om Stokke sine vogner?

Stokke er knall bra! Lett og praktisk! Anbefales :-)

Brio go er den som tar liten plass. Britax blir d vel nå (har kjøpt opp) kan si mye fint om Emma, men LITEN e den ikke! ;)

Maxi cosi sine vogner er ganske små når du slår de sammen ;)

Britax sine er geniale :) sjekk ut b-agile ;) fåes med bag, hjulene foran er små, men man får med vinterhjul som lett settes direkte på. Hvis man ikke vil bruke bag, kan man bruke adapter til bilstol rett på :) vogna kan legges sammen med en hånd. En knapp og dra i en reim i sitte delen og voila- slått sammen :) kjempe praktisk :) den skal iallefall vi ha selv og jeg gleder meg :) har jobbet på rudo og sett/prøvd de fleste vogner. Vi har 4 barn fra før, 7 seter bil, men når alle er med er det dessverre ikke mye bagasjeplass igjen- derfor må vi ha liten vogn og denne er perfekt for oss :)

Cobra fra abc er også veldig fin, men den er faktisk ganske hard i fjeringene om jeg ikke husker helt feil. Så man må nok velge litt etter komfort behov også :)

Har ikke barn fra før, så vet ikke hva man bør tenke på når man skal kjøpe barnevogn. Men er det ikke en fordel at hjulene fremme ikke er for små? Med tanke på å komme frem i snø. Stokke sin er fin, men for meg virker det lite praktisk å ha små hjul fremme. Men det er mulig jeg tar feil?

Har ikke barn fra før, så vet ikke hva man bør tenke på når man skal kjøpe barnevogn. Men er det ikke en fordel at hjulene fremme ikke er for små? Med tanke på å komme frem i snø. Stokke sin er fin, men for meg virker det lite praktisk å ha små hjul fremme. Men det er mulig jeg tar feil?

Det er lite praktisk med små hjul foran i snø - helt riktig :) men veldig mange vogner har nå ekstra utstyr som vinterhjul :) så sjekk det ut :) det beste er vel å dra til en forhandler for prøving og titting :)

Har hørt babyjogger city elite er liten sammenslått.

Vi lurer på om vi går for den. Det er også pga plassen den vil ta i leiligheten.

Stokke sin siste vogn (trailz) er designa for nettopp nordiske forhold :) den er fantastisk å trille i snøen sier de som har hatt den vogna på vinteren :)

Har hørt babyjogger city elite er liten sammenslått.

Vi lurer på om vi går for den. Det er også pga plassen den vil ta i leiligheten.
Jeg elsker baby jogger! Ble helt vognsyk m forrige! Bommet stygt på hovedvogna (visste ikke helt hva jeg gikk til, samt vognsyka kom nok nesten pga at jeg var ikke var supernøgd m vogna...) kjøpte baby jogger mini da hu var 1 år! Elska den vogna!! Bestemte meg egentlig da for å gå for city elite om jeg fikk flere. Kun to negative punkt.. Barnet kan kun sitte vendt fra deg i sportsbag og kan ikke ha stelleveske på styret... Jeg tenker å løse d m en romslig sportsbagvogn som kan brukes som sovevogn i Bhg om vi ikke er klar for å være vendt fra hverandre når bebissen er ferdig m babybag.. Og veske går vel muligens å ha ha på når en har babybag på... Siden får jeg vel bruke alle ekstradommerne på sportsbagen :)

Jeg har en liten følelse av at de som liker Emmaljunga sjelden liker bugaboo og andre vogner med litt mer moderne design. Så for å teste det ut; hva syns du om Stokke sine vogner?
Synes ikke de er noe i det hele tatt! Hehe. Så du har nok rett :)

Takk for tips! Jeg skal sette meg ned etterpå å sjekke ut alle de som er nevnt! :D

Back
Topp