Bil med tre separate bakseter

SloppyJane

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2020
Hva finnes der ute? I alle prisklasser.

Touran har vi. Men vi har xc90 som ikke har 3 separate seter, men plass til 3 bilstoler. Så spørs jo om det er at du skal ha 3 barnestoler eller 3 separate seter av annen grunn. Jeg kjøpte touran før vi skulle prøve på nr 3 siden den har 3 separate stoler. Den er jo også grei i pris. Noen caravelle har vel det men de er vanvittig dyre.

Touran har vi. Men vi har xc90 som ikke har 3 separate seter, men plass til 3 bilstoler. Så spørs jo om det er at du skal ha 3 barnestoler eller 3 separate seter av annen grunn. Jeg kjøpte touran før vi skulle prøve på nr 3 siden den har 3 separate stoler. Den er jo også grei i pris. Noen caravelle har vel det men de er vanvittig dyre.
Må ha tre separate seter :) har en nestenvoksen og en i forovervendt og en i bakovervendt :)

Peugeot 5008 har, og iso-fix fester på alle

Den har vi :D
Men jeg vil ha en litt sprekere.. og gubben vil ha noe ikke fullt så amerikansk «soccer mom»-aktig :hilarious:

Haha:D Me følte den var den sprekaste av alle typane me prøvde (med middels budsjett) ;) Men så er vår den sprekaste utgåva av S-Max som er tilgjengeleg. Viss dåkke vil ha sprek bil med god plass, og økonomi ikkje er ei utfordring, er det vel Volvo XC90 som blir nevnt over her, Tesla Model X, BMW 7, Audi Q7 og liknande :)

Må ha tre separate seter :) har en nestenvoksen og en i forovervendt og en i bakovervendt :)
Har selv det sånn i xc90. Men det er en dyr bil. Men de fleste volvoer har den samme plassen. Jeg satt baki i en xc 70 med ett bakovervendt og ett fremovervendt. Har samme plassen i de bilene som i touran, utenom at bagasjerommet på Volvoen er større.

Ford Galaxy!
3 i bakovervendt og en på 157 cm.

Det har vi også, og er veldig fornøyd med hvor god plass det er bak. Vi kjøpte den fordi vi trengte tre separate seter til tre bilseter i diverse størrelser, og det var null problem.
Vi valgt den siden den var fin og stor, og vi hadde begynt på prøve på nummer 2.
Gikk helt fint med 3 barneseter når vi fikk tredjemann også :)

Ser Ford S-max er nevnt, men slår et slag for den bilen likevel! Var på bilferie i sommer med den bilen for første gang (kjøpte "ny" i begynnelsen av sommeren), og den er konge! Vi sliter litt med at ungene kjekler litt i baksetet, men med gode og store seter, og ikke minst av det er 7 av de (de to bakerste som kan tas opp og ned gir riktignok mindre benplass, men vi hadde en laaang 12-åring baki og han klagde ikke et sekund), så fikk vi plassert ungene slik at vi omtrent ikke hørte et ord fra de hele turen:hilarious: Vi venter nr. 4, og det er god plass til 3 barneseter i baksetet, samtidig som én av ungene sitter bakerst. Kan også slenge med at både mine og samboerens foreldre til stadighet låner bilen for å frakte materiale og annet, siden den trekker godt med henger, har gode takbøyler og magisk bagasjerom. Synes ikke den ser "soccer mom" ut heller:cat:

Vi har ford S-Max. Kan ikke se for meg at jeg blir mer fornøyd med noe annet :D

Har hatt Peugeot 807, fornøyd med den, men var litt for lite sprek for å dra tungt. Kjøpt Ford galaxy, og nå har vi god plass med 3 bakovervendte seter og et forovervendt, og i forsetet sitter vi romslig. Det er en rimelig bil hvis dere vil ha det. Går lenge og er enkel å få deler til ved behov evt. Det er en av de største 7-seterne. Større enn s-max, som også er en dyrere bil. De 3 største 7-seterne er da Ford galaxy, citroen c-4 og Peugeot 807 (de to sistnevnte er så og si identiske, bare forskjellige merker) ,hvis dere vil ha god plass. Ellers er det jo kassebiler evt da. Touran, s-max og mange flere er gode biler, men har det litt trangere i kupeen.

Vi har Ford galaxy og er så fornøyd i den bilen!

Er så fornøyd at når bilen ved siden av brant og vår fikk div skader så snakket vi om å kjøpe ny om skadene var så store! Snart 2 år siden vi fikk tilbake bilen og merkes ikke at den måtte bytte store deler på høyre side osv, altså like god som ny ❤

Og jeg kan fint sitte bakerst og om man legger ned alle seter i bilen får man overraskende stor plass også :D

Bare en liten obs så ligger galaxy, sharan og noen til som bruktbil verstinger pga store feil og mangler. Men burde ikke være vanskelig å finne den listen, mener det var broom som hadde den. Vi kjøpte touran og VW ruster noe enormt. Heldigvis så sveiser mannen så er ikke noe problem for oss. Men det kan bli dyrt. Så noen biler burde kjøpes nye.

Ser Ford S-max er nevnt, men slår et slag for den bilen likevel! Var på bilferie i sommer med den bilen for første gang (kjøpte "ny" i begynnelsen av sommeren), og den er konge! Vi sliter litt med at ungene kjekler litt i baksetet, men med gode og store seter, og ikke minst av det er 7 av de (de to bakerste som kan tas opp og ned gir riktignok mindre benplass, men vi hadde en laaang 12-åring baki og han klagde ikke et sekund), så fikk vi plassert ungene slik at vi omtrent ikke hørte et ord fra de hele turen:hilarious: Vi venter nr. 4, og det er god plass til 3 barneseter i baksetet, samtidig som én av ungene sitter bakerst. Kan også slenge med at både mine og samboerens foreldre til stadighet låner bilen for å frakte materiale og annet, siden den trekker godt med henger, har gode takbøyler og magisk bagasjerom. Synes ikke den ser "soccer mom" ut heller:cat:
Vi har den.. relativt ny også. Men motoren er ikke den sprekeste.. og så savner vi nok automatgir litt :hilarious:

XC90!! Fantastisk bil!

Back
Topp