Bil med tre bilstoler!

Bryggerijenta

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Når baby kommer har vi også to barn på fire og to som bruker bilstoler. Bilen vi har i dag får ikke plass til tre seter så vi må ha ny. Har søkt en del på nettet og kommet frem til at vi sikkert må ha en 7seter for å få plass. Men er det noen som har bil der det går tre stoler i baksetet? Og kjenner til "smale" stoler? Vi må bare teste i butikk, men det er langt å kjøre til nermeste barnebutikk så må ha litt sjekking på forhånd..

Og vi må ha firehjulstrekk for å gjøre det enda vanskeligere :arghh:
 
Sniker.

Vi har en s max, den og storebroren galaxy er av typen biler med tre fullverdige seter bak. Og isofix på alle tre. Men, det kan være litt puslespill hvilke tre stoler, rekkefølgen etc likevel.
Den største utfordringen er kanskje at de ikke produseres lenger, men det finnes mange brukte på markedet enda.
Jeg er også sånn innstilt at jeg ikke vil kjøpe en NY bil som ikke er elektrisk, og utvalget med plass til tre unger der er ikke helt på plass, men det kommer mye de neste par årene. Samtidig som våre eldste vokser ut av bilstolene
 
Last edited:
Mange nyere biler har 3 fullverdige seter bak.
Ofte må man trikse og mixe ulike bilstol merker for å få 3 på rad.

Anbefaler gruppen "Bilstoler" på fb. Mange som har spurt om det samme.
 
Vi har tre bakovervendtei en Skoda superb. Komboen maxway plus og axkid minikid fungerer bra. Baby sitter i maxicosi et eller annet, men vi klarer nok å sette en maxway på hans side og om vi bare lirker nok.
 
Anbefaler deg å melde deg inn i bilstolgruppa på facebook, mange kloke bilstolentusiaster som hjelper mer enn gjerne og har ofte bilder og vise til :)
 
Vi skal nå ha 3 barneseter i en Skoda Superb med 4x4 :) Går fint det.
 
Har Ford s-Max med 4hjulstrekk. Ligger endel av de ute på Finn. Så kommer det vel ny utgave nå, bensinhybrid.
 
Vi kjøpte WV touran i februar, og ser at den passer aldeles perfekt for oss. De 3 baksetene har god plass for bilstoler (isofix i alle tre setene) og de to setene i bagasjerommet har også isofix :)
 
Henger meg på her. Vi har en Nissa Leaf (2018), og er så fornøyd med den. Men nå når vi venter unge nr 3 spørs det om vi får plass.
Jeg hadde håpet det kanskje kunne gå med to beltestoler (bruker det nå), og et babysete til den nte
Noen som har prøvd dette, og har noen tips?
 
Back
Topp