Bil med plass til tre barn

Blaise

Andre møte med forumet
Vi har to barn på 7 og 5 år, og nå baby nr 3 i november. Vi har Mitsubishi Outlander og jeg er usikker på om det er noen kombinasjon av barneseter der det blir plass til to forovervendte barneseter + babybilstol + oss to voksne. Noen som vet? Ellers - tips om god familiebil? Vi vil gjerne ha 4x4 og bra bagasjeplass. Og tenker helst elektrisk hvis vi skal bytte. Tar i mot tips med takk
 
Vi har Skoda Superb, den har goood bagasjeplass og skal kunne ha tre seter i den :) men er jo ikke elbil da. Men har lest mye bra om skoda Enyaq? Mange gode tips til biler på bilstolgruppa på Facebook :)
 
Sniker litt. Vi har nettopp hatt en lang runde med prøving av bil og bilstoler. Vi må ha to bakovervendte og en framovervendt og har en del samme kriterier som dere med tanke på 4x4 og el-bil. Valget falt til slutt på en Skoda Enyaq. Den oppfylte flere kriterier, var god å kjøre og hadde en akseptabel pris.

Vi fant fort ut at isofix i baksetet egentlig var uaktuelt på de fleste el-biler. Prøvde oss fram med forskjellige bilstoler på Barnas Hus og fant ut at Skoda Enyaq akkurat går med alle kombinasjoner vi får behov for de kommende årene. Også to framovervendte som dere trenger. Fordelen med Enyaq er at det er isofix i framsetet så man kan eventuelt ha en stol der også. Er også ganske godt bagasjerom.

Til hverdagsbruk kommer vi til å ha babystol foran med isofix, da vi sjelden kjører alle fem. På eventuelt litt lengre turer tenker vi å feste babystol med bilens seler.
 
Vi har to barn på 7 og 5 år, og nå baby nr 3 i november. Vi har Mitsubishi Outlander og jeg er usikker på om det er noen kombinasjon av barneseter der det blir plass til to forovervendte barneseter + babybilstol + oss to voksne. Noen som vet? Ellers - tips om god familiebil? Vi vil gjerne ha 4x4 og bra bagasjeplass. Og tenker helst elektrisk hvis vi skal bytte. Tar i mot tips med takk
Mine foreldre solgte akkurat unna sin Mitsubishi Outlander, men han som opprinnelig skulle kjøpe den fikk ikke plass til sine tre barn i ulike seter.

Men! Jeg så reklame fra RUDO for AXKID -setene med 3 i baksetet. Burde gå an med 3 seter i Outlander tenker jeg

 

Vedlegg

  • IMG_8038.png
    IMG_8038.png
    6,1 MB · Visninger: 20
  • IMG_8039.png
    IMG_8039.png
    3,4 MB · Visninger: 20
Noen som har erfaring med BYD Tang? Fikk tips om den i går, og den virker veldig interessant synes jeg. Litt dyrere enn jeg så for meg, men kanskje den er verdt det...?
 
Vi har to barn på 7 og 5 år, og nå baby nr 3 i november. Vi har Mitsubishi Outlander og jeg er usikker på om det er noen kombinasjon av barneseter der det blir plass til to forovervendte barneseter + babybilstol + oss to voksne. Noen som vet? Ellers - tips om god familiebil? Vi vil gjerne ha 4x4 og bra bagasjeplass. Og tenker helst elektrisk hvis vi skal bytte. Tar i mot tips med takk
Noen som har erfaring med BYD Tang? Fikk tips om den i går, og den virker veldig interessant synes jeg. Litt dyrere enn jeg så for meg, men kanskje den er verdt det...?
Håper dere får gode svar her, men om ikke kan jeg varmt anbefale facebookgruppen «Bilstoler» på Facebook. Er en knippe med veldig dyktige personer som svarer på diverse spørsmål rundt riktig og god sikring av barn i bil, samt andre personer som deler erfaring om de ulike bilmodellene. Ved å bruke søkefeltet så finner man innlegg hvor andre personer har spurt om det samme/de samme bilene. Legger ved eksempel på outlander og BYD som kom i et tilfeldig søk.

Ellers finnes det egne facebookgrupper for eiere av feks outlander og BYD hvor man kanskje får enda flere svar fra eiere som har løst eller mislykket med samme problemstilling :)
 

Vedlegg

  • IMG_3392.jpeg
    IMG_3392.jpeg
    288 KB · Visninger: 14
  • IMG_3391.jpeg
    IMG_3391.jpeg
    235,2 KB · Visninger: 14
Back
Topp