Bil med plass til tre barn

Vi har Touran, veldig fornøyd! Har ikke vært verken masse reparasjoner eller rust på vår (men vi bor på landet uten særlig salting av veier, det kan nok spille en rolle ifht rust). Hadde beltestol, bakovervendt og babystol tidligere med god plass, og to beltestoler og bakovervendt nå med litt mindre plass, men det går fint :) Og god plass i bagasjerommet.

Hadde absolutt gått for en bil med 3 hele seter i. Har hatt både Mondeo og s-Max. Ingenting kan måle seg med plassen i s-maxen. Er i tilegg greit å ha to seter tilgjengelig i bagasjerommet om en skal være med hjem fra skole/bhg. Vi har brukt de setene en god del til sånt :) lykke til med bilvalget! :)
Heldivis er skolen i gå avstand :) så vis de skal ha med noen kan de bare få hjem selv :)

Vi har opel vectra c stadjonsvogn!
Har to bakovervendte og en beltestol + emmaljunga vogn og hundebur i bagasjerommet!

Anbefaler absolutt en flerbruksbil med 3 hele, separate bakseter. Da får man inn det man vil :)

Eks.: Ford S-max, VW Touran, Citroen Picasso Grand C4 (eller noe sånt..), Peugeot 5008 m.fl.

SKODA SUPERB 2016! Skulle gjerne hatt den selv, men klarer ikke selge det inn for mannen da vi bare har to barn å har god plass i Octaviaen. SuperB er blant annet brukt taxi-sjafører, på grunn av comfort, plass og driftsikkerhet :D Gå å snakk med en skoda forhandler om den bilen, der er det plass til tre barneseter, og da er det god plass til deg og dine med seter, vogn og det du trenger da du er ute av huset :)

...vi fikk ikke plass til 3 barneseter i Superben. ...

Vi har smax og isofix på tre seter bak.

Galaxy er storebroren, der er vel enda litt baggasjerom om man bruker alle sju setene

Ja, vi bruker alle 7 setene i vår. (4 bilstoler) og har enda bagasjerom.
Derfor vi valgte Galaxyen :-D

Ja, vi bruker alle 7 setene i vår. (4 bilstoler) og har enda bagasjerom.
Derfor vi valgte Galaxyen :-D
Vi har jo bare plass til et par poser om vi bruker alle sju.

Men det er ikke mange bilstoler som er godkjent for de ekstrasetene da!!

Ford S-Max :) jeg har to beltestoler og en stor bakovervendt i baksetet, alle i isofix, god plass :)

Vi har jo bare plass til et par poser om vi bruker alle sju.

Men det er ikke mange bilstoler som er godkjent for de ekstrasetene da!!

Åja.
Vi har justert seteradene. Vi får plass til en city cross og handleposer f.eks.
uansett bedre plass i en s-max som vi først vurderte og andre tilsvarende typer.

.......men da er det godt man kan kjøpe stoler som er godkjent til de bakerste radene da :-)

Og den er myyyyye større enn 2015 modell ?
Oi, var da ikke meningen å irritere deg. Nei mye større er den nok ikke, men det er sagt at den skal romme tre seter. Jeg selger ikke bil, bare synes den er fin jeg :)

Oi, var da ikke meningen å irritere deg. Nei mye større er den nok ikke, men det er sagt at den skal romme tre seter. Jeg selger ikke bil, bare synes den er fin jeg :)

Ble ikke irritert :-o

Stilte bare et spørsmål. Burde kastet på et smilefjes for å unngå misforståelse :-) :-) :-) :-) :-)

....jeg lurte bare da vi ikke fikk plass i en 2015 modell. Og lurte derfor på om 2016 modellen var myyye større da? Tenkte du visste siden du anbefalte den til 3 barneseter ;-)

Fin er den ja ! :-D

Åja.
Vi har justert seteradene. Vi får plass til en city cross og handleposer f.eks.
uansett bedre plass i en s-max som vi først vurderte og andre tilsvarende typer.

.......men da er det godt man kan kjøpe stoler som er godkjent til de bakerste radene da :-)
Vi har vel seterad to så langt bak som de kan. Vi har jo ei bakovervendt der på fire år. I januar kommer en baby dit i tillegg, de bakerste bruker vi nesten aldri, men da tok vi vel setet foran fremover ja.

Vi har bare to barn enda, så vi tenkte s max var stor nok for oss. Nå ser det jo ut som om vi får en til, men det går nok bra.

Vi har vel seterad to så langt bak som de kan. Vi har jo ei bakovervendt der på fire år. I januar kommer en baby dit i tillegg, de bakerste bruker vi nesten aldri, men da tok vi vel setet foran fremover ja.

Vi har bare to barn enda, så vi tenkte s max var stor nok for oss. Nå ser det jo ut som om vi får en til, men det går nok bra.

Vi har også bakovervendt i midterste seterad, men i det midterste sete. Pluss et bakovervendt babysete med base... Og så har vi regulert rader og seter sånn at det passer og vi får brukt mest mulig av bagasjerommet :-)
Er en veldig fleksibel bil Galaxyen, og er glad vi slapp unna Caravelle og tilsvarende biler :-)

....3 barneseter er null problem i en slik bil :-)

Jepp, tre vil bli null problem, heldigvis. Vi har bare ikke hatt så krevende behov i den til nå, en i beltestol og ei i maxway på hver side, tomt i midten. Vi hadde en maxway til i midten et par dager da, og det var nada problem. Deilig. Vi får se hvordan vi plasserer dem på nyåret når vi skal ha en i babystol, storebror i beltestol og nåværende lillesøster trolig i maxway et år til eller noe sånn. Det går plassmessig helt fint, bare å finne hvem som kan sitte hvor for å lette logistikken. Beltestolen tror jeg ikke er godkjent i midten, så da er det bare om lillesøser skal klatre inn i midten, eller babyen sitte der, vi får se.

I den andre bilen vår får vi neppe plass til alle tre...

Ford s-Max to beltestoler og et bakovervendt besafe sete, god plass og masse plass i bagasjerommet:)

Jepp, tre vil bli null problem, heldigvis. Vi har bare ikke hatt så krevende behov i den til nå, en i beltestol og ei i maxway på hver side, tomt i midten. Vi hadde en maxway til i midten et par dager da, og det var nada problem. Deilig. Vi får se hvordan vi plasserer dem på nyåret når vi skal ha en i babystol, storebror i beltestol og nåværende lillesøster trolig i maxway et år til eller noe sånn. Det går plassmessig helt fint, bare å finne hvem som kan sitte hvor for å lette logistikken. Beltestolen tror jeg ikke er godkjent i midten, så da er det bare om lillesøser skal klatre inn i midten, eller babyen sitte der, vi får se.

I den andre bilen vår får vi neppe plass til alle tre...

Siden vi må hjelpe frøkna med å feste selene, og sjekker selene til eldste fant vi ut at de sitter ved dørene slik at vi slipper å strekke oss inn i midten.
Babysetet kan vi feste U i før vi setter det inn i basen, og står derfor i midten.

Siden vi må hjelpe frøkna med å feste selene, og sjekker selene til eldste fant vi ut at de sitter ved dørene slik at vi slipper å strekke oss inn i midten.
Babysetet kan vi feste U i før vi setter det inn i basen, og står derfor i midten.

Jepp, jeg tenker litt det. Men det innebærer å lyfte babysetet med baby oppi inn i midten, over det andre. Det forutsetter at bekkenet mitt er blitt bra igjen, men det var jo på plass nesten i det lillesøster var ute, så det går antakelig bra, satser jeg på.

Vi får se når den tid kommer, gitt at denne her blir der inne lenge nok

Back
Topp