Bil med plass til 3 barneseter??

Dragemamma85

Betatt av forumet
Oktoberbarna 2021♡
Er det noen som har gode forslag til bil med plass til 3 barneseter?
Vi venter barn i september, og da blir vi en familie på fem, med 3 barn under 5 år.
Må vel sies at vi også bor slik at vi er avhengig av firehjulsdrift.... vrient altså!! og dyrt! ;)

Mannen i huset har også sett nødvendigheten i ny bil til høsten. Har sett på mye forskjellig, men så var det disse pengene. Den av de med best plass i baksetet var visst Ford Mondeo.. ikke vet jeg, og aner ikke hvor mye han har sett på dette ennå. 
Jeg synes selv det hadde vært fint med en 7-seters så vi slipper å sitt oppå hverandre, men det får vente :)

Følger med på denne ;-) vi titter på biler med 7 seter, god plass i setene og god plass i bagasjen når vi skal på tur med vogn og div ting ! Men jeg gruer meg til å kjøre "større" bil... Hehe

Vi har samme problem, vi får 3 barn hvor den eldste er 4 år. Nå har vi en 7 seter qash qai, men har hørt at man ikke bør ha barn i barnesete på den bakerste seteraden... Det går ikke tre barneseter i bredden. Vi kjøpte den helt ny for 1 år siden, kjipt å selge den allerede
Men vet det ligger en liste over biler hvor det går tre seter i bredden ett eller annet sted på nettet

Det er mange biler det går 3 barneseter i, men man må regne med mye svette og plunder om det ikke er 3 separate seter bak. Vi hadde 3 stk i baksetet på en Audi A6 her i en dag og jeg holdt på å bli gal da eldstemann skulle festes i beltestolen sin. Så her blir det en Touran eller S-Max. De jeg kjenner med 3 barn og 4hjulstrekk biler har Volvo xc90, Honda crv og Nissan x-trail.

hehe....ja dette er jammen stas for mannen i huset!
Ikke nok med at han skal bli far, men det kommer jammen meg ny bil på kjøpet også

Hei ;-)

Her ser vi på caravelle med 7-8 seter. Her kommer 4 "mann" og jeg vil ha plass til vogn og saker når vi skal på tur. Orker ikke trange biler hvor man sliter med å få inn bil stolene.

vi har kjøpt en 2009 mod passat!
funker fint med babystol med base i midten, og 1 forovervendt på hver side, hvorav ene er beltestol... =)

Det er gjort en test for ikke så lenge siden hvor v70 kom godt ut med tre seter i. Passat og mondeo er ganske like i str. Må nok prøve med ulike seter da noen er litt smalere enn andre.

Men caravelle er jo absolutt ett godt alternativ hvis man vil ha en rosmlig bil, den får man jo også som 7 seter. Pene er de vel ikke, men sikkert deilig med baggasjeplassen når man skal på ferie:)

Enda_en? skrev:
Det er gjort en test for ikke så lenge siden hvor v70 kom godt ut med tre seter i. Passat og mondeo er ganske like i str. Må nok prøve med ulike seter da noen er litt smalere enn andre.

Men caravelle er jo absolutt ett godt alternativ hvis man vil ha en rosmlig bil, den får man jo også som 7 seter. Pene er de vel ikke, men sikkert deilig med baggasjeplassen når man skal på ferie:)

De nye er faktisk ganske så fine :) Jeg har alltid sagt jeg aldri skulle ha en sånn bil, men var å så på en ganske ny mod og den var fin :))) Og så utrolig god plass både inni bilen og bak til bagasje. Vi skal ha den lange typen så jeg kan kjøre søskenvogna rett inni uten å slå den sammen :)

Ford S Max =)

Vi har byttet ut Avensisen med en Ford S max.
Skal du ha en bil med firehjulstrekk i tillegg, kan du få VW Sharan med det. Romslig bil som vi også vurderte veldig sterkt.

Back
Topp