Bil-hjelp

Mamma til 2

Glad i forumet
Jeg skal kjøpe meg bil. Vi har en audi q3 fra før som det går en barnevogn baki. Mannen bruker denne daglig. Vi trenger bil nr 2 som jeg kan bruke til å frakte unger att og fram, kjøre til jobb og som ett framkomstmiddel i perm tiden. Problemet er da om jeg burde gå for en større der det er plass til bagvogn eller en liten der jeg evt kun får plass til ett understell å klikke bilstol på. Personlig hsr jeg lyst på en liten da jeg ikke liker kjørr store biler, men igjen så er det jo litt dumt det med lite vognplass. Får sikkert plass viss man legger ned ett baksete, men vet ikke hva jeg bør gå for.

Hva ville dere gjort??

Uten tvil hadde eg gått for ein der du får heil barnevogn inni. Men det treng jo ikkje vera stasjonsvogn fordiom ☺️ Gir rett og slett meir fleksibilitet, og iallefall når baby er så stor at du har bytta til babysete i bilen som ikkje kan tas ut :)

Jeg har en Fiat bravo. Denne har det største bagasjerommet i denne klassen. Får fint plass til min emmaljunga Edge duo :) super fornøyd!

Jeg får plass til emmaljunga edgen vår i min Toyota corolla. Den er jo ikke stor:) Nå er det jo aurisen som har overtatt for corollaen, men går vel ann å prøve med barnevogn i for å sjekke før man kjøper:)

Jeg får plass til emmaljunga edgen vår i min Toyota corolla. Den er jo ikke stor:) Får også plass til besafe izi kid setet bak førersetet, selv når min samboer på 192 sitter der. Helt utrolig spør du meg:P Nå er det jo aurisen som har overtatt for corollaen, men går vel ann å prøve med barnevogn i for å sjekke før man kjøper:)

Har fått ett bra tilbud på en peugot sw, men årsavgift og forsikring blir jo mye dyrere så vet liksom ikke helt om jeg har råd til det i lengden..... at en liten bil er billigere totalt sett.

Vi har også Ford Mondeo :) utrolig fin bil, med god komfort og stor plass! Pluss at de er ikke de dyreste bilene så du får veldig mye bil for pengene! Storfornøyd!

Har kjøpt meg xc40, hatt den en mnd. Den er helt suuuuper! Men den koster jo litt over 408.000 uten ekstra utstyr, så det Dr vel kanskje ikke noen ny og dyr vil dere er ute etter? Har også en Peugeot 206cc, som jeg har hatt i 5,5 år, og den er helt super, er jo mulig å kjøpe den uten cabriolet :) den er veldig billig å kjøre og vedlikeholde.

Jeg kjører volvo v70 og synes den er helt fantastisk!! Veldig god plass, men likevel føles den ikke stor å kjøre :) Søsteren til mannen min kjørte golf og fikk plass til barnevogn bak, men da fylte den hele bagasjerommet og. Så det er nok mange muligheter! :)

Mercedes B-klasse. Har stort bagasjerom, men bilen er kompakt :)

Har en passat nå og den er helt strålende! Men vi kommer å bytte den ut med en Mondeo pga plass. Er gravid med nr 3 nå og får ikke 3 barneseter i passaten.

Back
Topp