bil er noe DRITT!!

emma og dennis mamma

Glad i forumet
vi hadde bestemt oss for å vurdere å kjøpe "ny" bil til neste år. men... var med bilen på verksted før helga, å nå fikk vi beskjed om at styresnekka hadde røket og at det ville bli 16 000 å reparere den!!!!!! så nå må vi plutselig vurdere om vi skal kjøpe ny bil og selge den gamle til forhandleren... har jo ikke akkurt 16 000 i baklomma.... men da er vi avhegige av at de har noe som passer for oss...
fikk låne en audi A6 i helga, å den var jo (selvfølgelig) helt fantastisk, men 40 000 over vårt budskjett!!! så nå vet jeg ikke hva det skal bli til... har jo min golf, så helt fri for bil er vi ikke... men den rommer ikke en familie på fire (å det er jo ikke lenge til!!)

æsj, det er noe skikkelig dritt når sånt skjer.. sånne store utgifter er man vel stort sett aldri forberedt på!![:'(]

Får shoppe litt rundt og se om dere finner noe billigere da vet du.. .kanskje dere finner en annen forhandler som tar den gamle i innbytte?

ja bil er no dritt[:@] vår streika i sommerferien så vi fikk ikke dratt på ferien vi hadde tenkt på.er lei hele bil greiene å så dyyyyyrrrrrrrrrrrrrrt som det er[:'(]

ORIGINAL: snuppå

Ja det er knalldyrt med bil [:)] Men audi a6 hørtes ikke feil ut. Vi har en audi a4, men har veldig lyst på en audi a6 [:D][:D][:D] Men så er det dyrt da!! Håper dere ordner dere med bilprosjektet iallefall. Lykke til[:D]

nei, den A6'en var nok ikke helt feil [;)] den var helt vanvittig bra... med skinniteriør, automatgear å alt annet snacks man har lyst på... å det var som å kjøre fly i forhold til passaten vår!! men så var det jo den prisen da [:o] men han selgeren skulle regne litt på hvor mye han kunne gå ned, å så får vi se...

vi har en sånnen type... renault 94 modell. vi betalte 29,000 for vår men de ligger på omtrent 40,000.... helt greie biler. men sikrings boksen til denne er noe DRIIIT.....

Vi skulle heller ikke kjøpe ny bil før neste år, men fredag bestilte vi en ny corolla. Får den ikke før i midten av oktober, finnes ikke en eneste corolla igjen i landet, og den vi har nå er solgt og skal leveres denne uka... Kjedelig[&:] Men vi har fått låne bil fra forhandleren f.o.m fredag til vi får vår. Kjipt å stå billøse når fødselen setter i gang[8D]

Vår bil er egentlig helt ok, bortsett fra antall seter. Vi må ha 6-seter nå for å få med oss hele familien.
Har begynt å titte litt og gleder meg veldig til vi har fått byttet.

Helt enig, bil er noe dritt. Kjøpte helt strøken 2003 modell Toyota Rav4 til lille nuppa skal komme, men hvem rygget den inni en mur igår?? Joda, JEG!! Har heldigvis en sambo som er litt handy, emn dyrt blir det nok. GRRRRRR!!

ORIGINAL: gakka

Vår bil er egentlig helt ok, bortsett fra antall seter. Vi må ha 6-seter nå for å få med oss hele familien.
Har begynt å titte litt og gleder meg veldig til vi har fått byttet.

minibuss!!!! det må du ha.. jeg elsker minibuss[:D][:D] har noen av mine fineste sommer minner med minibuss..

huff, det er så kjipt når dette skjer....

Har hatt noen utlegg på bilen vi også, men er så heldige å kjenne folk som kan fikse bilen billig for oss!

Håper dere finner en løsning!

Klem, M

Er nok litt "bortskjemt" på det området, ikke når det gjelder modell og pris og slikt på bilen, men sambo er skikkelig bilfreak så han fikser hvis noe er galt. Jeg bare hoster frem sånn ca hvordan ulyden høres ut, så ordner det seg som regel[8|] Han har blitt ganske flink til å tolke ulyder da[;)] Er nok mest fordi jeg har en GAMMEL toyota som er like sær som meg.

Og så har vi volvo stv. som blir konebilen min nå som det skal fraktes baby[;)] Men må nok og ha oss ny bil til neste år, må bare finne ut hvilken bil som er "stor nok" for oss, med både hundebur og barnevogn og annen baggasje[:)]

Vi hadde flaks og fikk kjøpe en Volkswagen Vento av en slektning til 20.000,- i våres. Det viste seg at det var billigere å bruke kredittkort enn å utvide huslånet eller ta opp billån, derfor gjorde vi det. Det er virkelig mer betryggende å sitte i en 12 år gammel bil med airbag enn det var i en nesten 20 år gammel rusten blekkboks av et vrak.

Bil må man ha[:D]!
Vi kjøpte en flunkende ny VW Touran, 5-seter (som kan gjøres om til 7-seter etter behov),
da vi flyttet hit til Italia. Er kjempefornøyd med den! Passe stor, og ypperlig å frakte unger
til og fra trening osv. Da vi flyttet hit, var vi tre. Også blir vi snart 5[:D][:D][:D]!
Så neste sommer, når vi setter kursen hjemover har vi nesten doblet familien...
Da er det godt å ha litt ekstra plass i bilen!

ORIGINAL: Lehcar

Bil må man ha[:D]!
Vi kjøpte en flunkende ny VW Touran, 5-seter (som kan gjøres om til 7-seter etter behov),
da vi flyttet hit til Italia. Er kjempefornøyd med den! Passe stor, og ypperlig å frakte unger
til og fra trening osv. Da vi flyttet hit, var vi tre. Også blir vi snart 5[:D][:D][:D]!
Så neste sommer, når vi setter kursen hjemover har vi nesten doblet familien...
Da er det godt å ha litt ekstra plass i bilen!

*SJAAAAALU!!* det er en sånn jeg vil ha!!!! men nå var vi hos forhandler i går, å han skulle se hva han klarte å skaffe (importerer fra tyskland) så kanskje det blir touran på oss også! Men ikke en helt ny... enten 03 eller 04 modell! kjekt med de baksetetene som kan klappes ned! er greit å ha de setene i reserve! (selv om jeg har tenkt å gi meg med å befolke verden etter dette svangerskapet [8|] )
men jeg lurer på en ting.... får du barnevogn inn på langs? når de bakerste setene er nede?

Nå har vi ikke prøvd å ha noe barnevogn i bilen når alle setene er i bruk, men tror nok det blir litt
dårlig plass ja. Men vi har fått prøvd ut å ha 6 seter i bruk i bilen også to barnevogner satt
på siden, der det siste setet kan være. Gikk helt supert det!
Er kjempefornøyd med bilen, og angrer ikke et sekund på at vi kjøpte den!
Kommer nok til å ha den i mange mange år framover.
Bilen er ikke akkurat sprek i utseende, men når bilen er så praktisk som den er, valgte
vi å la det gå først!

Håper forhandleren finner en sånn bil til dere, for jeg garanterer at dere blir fornøyde[:D]!

P.S.[:D] Vi er etter denne tulla kommer ut, også ferdig med å befolke verden...

det jeg mente å lure på var når de bakerste setene var klappet ned om barnevogna gikk inn på langs... slik at man for eksempel kan få plass til både et hundebur og barnevogn på siden av hverandre...[:D]

Det vet jeg ærlig talt ikke...[8|]
Ville kanskje prøvd å "prøvekjøre" en touran, også ta den med hjem å prøve!!!

Vi gjorde samme trikset når vi var på besøk i Bergen i fjor sommer og skulle
kjøpe et bakovervendt bilsete til minstejenta. Ville vite at det var plass i bilen til det.
For her i Italia har de stort sett bare bilstoler som er bakovervendt opptil 9 kg.

Back
Topp