Bil, barneseter og lang mann..

Snorkmaiden

Glad i forumet
Vi er på utkikk etter ny bil, men mannen er nesten 2 meter lang, og da blir det et problem når evt barn nr. 2 kommer, og vi må ha bakovervendt barnesete bak føreren også (evt i midten om den bilen vi kjøper har mulighet for dette).

Noen som har anbefalinger ?

Vi har sett på peugeot 308 sw, jeg har veldig lyst på denne, men trenger litt info om plassen ;)

Vi har Toyota Corolla nå og sliter med det samme som dere, at når nummer to kommer får den ikke plass til et bakovervendt sete.
Vi har veldig lyst på en Toyota Avensis, de har god plass i baksetet (har prøvd med bilsetet i). VW Passat har også god plass i baksetet. Har ikke prøvd med bilsete, men har sett bilder av tre bilseter montert på en gang.

Dette lurer jeg på også... Kommer til å slite med det samme her. Nå sitter 2-åringen bakovervendt bak førersetet (bare jeg som har lappen), og det går akkurat. Jeg er også bare 160. Vi kjører ford focus. Men har hørt at ford s max skal være romslig.

Min mann er 195 høy, vi har 4 unger og 1 i barnestol.
Vi har en Ford S max og er strålende fornøyd. Vi leaser den for det ble billigst for oss og har muligheten til å kjøpe den om 3 år.

Kunne ikke vært mer fornøyd ;)

Vi fikk fint plass i en audi a6. Gubben er vel 192 eller noe sånt.

Vil annbefale å ta en titt på skoda superb! Har smax å er kjempe fornøyd med den. Men det er jo hakke større bil. Å foresten bare mobilen som hang se opp n me tanke på nedenfor.

Vi har en skoda octavia. Mannen er 196 og vi har fint plass til bakovervendt sete bak ham når han sitter i førersetet emoticon

Plenty av plass til min lange mann (194) foran bakovervendt toåring i vår Ford Mondeo.

Sin skrev:
Vi har Toyota Corolla nå og sliter med det samme som dere, at når nummer to kommer får den ikke plass til et bakovervendt sete.
Vi har veldig lyst på en Toyota Avensis, de har god plass i baksetet (har prøvd med bilsetet i). VW Passat har også god plass i baksetet. Har ikke prøvd med bilsete, men har sett bilder av tre bilseter montert på en gang.

Toyota avensis passer ikke mannen, knærne hans går opp i rattet, siden man ikke får justert setet mer nedover, eller rattet opp. har prøvd flere modeller faktisk :(

Vi har for øyeblikket Passat, men er rimelig sikker på at det ikke går med sete bak mannen der, det er traaaang...

Har sett på Ford Smax, sköda superb og okatvia men de ligger litt over prisklassa vår, og oktavia var litt for liten sa salgs-mannen.. (forresten sykt med plass i superb´en)

Tror vi er nødt til å prøvekjøre bilen til en babyshop butikk el.lign, og prøve med barneseter i..

Skal også se på VW Touran, noen som har prøvd denne ?

Back
Topp