Bikkja knurrer mot ungen min!

Bello

Elsker forumet
Fader altså, hva skal jeg gjøre? Hun er 4mnd og det der er noe han har begynt med di siste dagene[:@] Hun blir jo helt ekstatisk når hun ser han, hu er SÅ begeistra for han vettu, også bare knurrer han til hu!!!! Vi har selvsagt tatt han for det, men han gir seg ikke. Hva kan vi gjøre? Han er ALDRI sånn mot andre, og han har heller aldri vært sånn mot oss. Hunden er 2 år.

Hmm,hunden er 4 mnd?Høres ut som valpetrass og for å tøffe seg.

Kan være hunden er sjalu, for at han ser dere koser med babyen. Hunden til pappa blir veldig sjalu når pappa koser med barnebarnet sitt. Da vil han være med han også. Skviser deg imellom pappa og Mina.

Ok, hvordan tok dere han for det? Vist han forbinder ungen med straff eller noe annet ubehagelig, så er det ikke så rart. Men er du usikker så bør du begynne å se etter et nytt hjem til hunden ganske kjapt. Ihvertfall gjør noe med det med en gang, evt søke råd og hjelp hos folk som virkelig kan hund.

Dattera mi er 4mnd[;)] Bikkja er 2 år...

Hvor gammel er hunden?

Jeg har ikke så god peiling på sånt, fordi vår aldri har knurret på annet enn irriterende unghunder. Personlig hadde jeg ikke stolt på hunden, og mest sannsynlig omplassert den til noen som ikke har så små barn. Kan jo hende den er sjalu på datteren din? Er heller ikke alle hunder som føler seg konfortable med små barn.

ORIGINAL: Mesaana

Ok, hvordan tok dere han for det? Vist han forbinder ungen med straff eller noe annet ubehagelig, så er det ikke så rart. Men er du usikker så bør du begynne å se etter et nytt hjem til hunden ganske kjapt. Ihvertfall gjør noe med det med en gang, evt søke råd og hjelp hos folk som virkelig kan hund.

ikke la ungen og hunden være alene til du finner ut hva du skal gjøre. Virker som hunden er sjalu, og det er IKKE bra!

Tok han i nakken, og sier kutt ut!! Kan godt være han er sjalu, men han får oppmerksomhet og alt det der så jeg aner ikke hva vi skal gjøre[&:]

ORIGINAL: Bello

Tok han i nakken, og sier kutt ut!! Kan godt være han er sjalu, men han får oppmerksomhet og alt det der så jeg aner ikke hva vi skal gjøre[&:]

Oki, hvordan har dere reagert før han begynte å knurre, altså fikk han snuse litt på i fred, være med litt i det daglige. Misforstå meg rett, mener ikke at hunden skal få henge over babyen som den selv har lyst, men den bør få stilt nysgjerrigheten sin litt før en kanskje begynner å sette mange grenser for hunden når det gjelder babyen. Eller det kan ha skjedd noe annet, som at jenta di har fått tak i et øre, halen eller pelsen knepet og dratt til, de er ganske sterke i knipa disse små.[;)]

Vist det er tilfelle, ville jeg kanskje begynt litt på nytt, gi en god bit vist han ikke knurrer i nærheten, eller når han er oppmerksom på jenta di, begynt først kanskje når de er i samme rom, så når han kommer nærmere, få han til å føle at nærvær med jenta de er bare godt. Unngå i det lengste å straff han når han er oppmerksom på jenta di, føler du at du ikke har kontroll, bare ta han ut av rommet en liten stund til han har roet seg.[:)]

Lykke til![:)]

Det er en del hunder som er "redd" så små barn. Ta kontakt med dyrlegen å få råd der om hvordan du kan løse situasjonen. Jeg tror ikke det å ta hunden i nakken å si kutt ut er det rette, men meg om det...
Lykke til i allefall

Ja han har snust på hu og tatt del i det meste. Virket jo som alt gikk veldig bra frem til nå. Mye mulig hun har dratt han i pelsen, men om så fall hva gjør man i den situasjonen?  hun forstår jo ikke sånt selvfølgelig, hun er jo 4mnd...

Mulig han er usikker fordi hun ikke oppfører seg som han er vant til at mennesker oppfører seg, å knurre er hans måte å takkle det på.

Hunden til pappa var også usikker på benjamin når han var liten, men det ble bedre når han begynte å gå og jo mer han ter seg som en voksen, i form av ganglag og være måte generelt, jo mer sikker og trygg har hun blitt på han, i dag er de bestevenner. Men hun knurret aldri til han, hun trakk seg heller vekk, satt i en krok og peip etter oppmerksomhet, noe hun selvsagt fikk.[;)]

Men jeg ville ikke ventet og sett om de blir venner med tiden, når han knurrer.

Du kan spørre på forumet inne på www.canis.no. Jeg har fått hjelp til mye innpå der.
Mener også å ha lest at man ikke skal ta hunden når den knurrer. Dette er en måte å advare på, og dersom man tar han for det kan det risikere i at han går rett på angrep neste gang.. Min hund knurra også på en liten unge, og jeg sa strengt og høyt "nei".. Så forstår godt reaksjonen din, man handler instinktivt når hunden reagerer sånn..

Hadde nok desverre omplassert han fortest mulig, ungenes sikkerthet kommer først

ORIGINAL: chantonet

sorry to say it men hadde hunden min gjort sånn ville ikke det vert hunden min lengre. og seff. skal man ta hunden om han hadde gjort det. en leder skal styre uønsket atferd. ferdig med den saken... å ikke gjøre noe er det samme som å samtykke...

Ja er helt enig med deg! Derfor jeg "tar han" for det når han gjør det å. Er jo så frustrerende å, elsker jo lille hunden, men jenta mi kommer jo først. Får man solgt "brukt" hund da? Det er jo egentlig det siste jeg vil gjøre, men om det blir aktuelt engang. Skal prøve ALT før det skjer iallefall...

Gjør d samme som han Cesar Milan gjør da??
Lag en lyd mot hubden og ta på hunden..

D han gjør er jo effektivt da..[8D]

sjalu kanskje?
jeg hadde ikke turt å ha den hunden lengre i allefall.
men nå er jo jeg redd hunder også da...

muli ikkje hunden e heilt sekker på kor i rangstigen den høre heime så må læres d.
ofte når d e førandringe i heimen så e d omstillinge som må gjøres, å ikkje så lett før hunden om den ikkje får lært på nytt sin plass i familien
uansett ska jo ikkje dyr å små unga levnes aleina før begge e uforutsigbar.
i første omgan så les dæ litt fram om trening spesielt t den rasen du har å funke ikkje d å at d ekskalere så må du kanskje vurdere omplassering.

Dette er ikke bra. Når hunden blir ca to år begynner den å bli voksen og skal posisjonere seg også, så det kan hende det er det som skjer nå. Du MÅ ta kontakt med en profesjonell hundetrener og det fort.. Dette kan ikke få tid til å utvikle seg! Hvilken rase har du og kjønn? Hatt den på kurs tidligere?

Back
Topp