Bihulebetennelse

Freyr

Forumet er livet
Julibarna2014
Da er jeg så heldig at jeg har fått bihulebetennelse. Noen som kan fortelle meg hva son kan gjøres for å hjelpe meg å puste? :/ er helt pottetett og nesespray hjelper Ikke :(

Har du prøvd neseskylling/nese horn? Kan prøve å koke opp vann ta noen dråper eucalyptus og puste inn dampen :)

Har slitt MYE med tett nese etter jeg ble gravid. Eneste som hjelper er nesespray :(

Har ikke prøvd det.. Men tenkte kanskje å kjøpe sånn etterhvert :) tett fra panna og ned.. Ekkelt!

Her er det saktvannssprayer i veska, på pulten, på badet og i stua! Og 2 på nattbordet.. Det firmaet tjener gode penger på meg gitt ;)

Skylle og skylle og skylle med saltvann... Nesehorn kjøpes på apotek eller helsekost. :)

Yes... Hatt det i 8 uker.. Først nå etter å ha fått nesespray på resept hos lege er det bedre :-)

Nesehorn er litt ubehagelig, men det funker som regel.

Huff jeg har ikke hatt det nå i svangerskapet, men hadde det sist og har hatt myyyye bihulebetennelse de siste årene... Å tyyyr til otrivin med mentol, føler at d løsner litt opp med den å at hode ikke er SÅ "tungt"... Også paracet når du legger deg for smerten som kommer da er uuuutholdelig :( føler med deg, masse go bedring ;)

Takk for råd og omtanke :)
Tror jeg skal ligge med to puter i natt.. :)
Luuurt, men vet at vi skal være forsiktige med smertestillende, men husker jeg prøvde å legge meg uten sist jeg hadde det å våknet etter en liten stund å det var så vondt i hele ansiktet å hode at det kjentes ut som jeg hadde fått skam bank.... :(

Luuurt, men vet at vi skal være forsiktige med smertestillende, men husker jeg prøvde å legge meg uten sist jeg hadde det å våknet etter en liten stund å det var så vondt i hele ansiktet å hode at det kjentes ut som jeg hadde fått skam bank.... :(
Ja! Har hittil bare tatt en paracet, så skal våge meg utpå en til etterpå :D
Dumme bihulebetennelse! :P

Nei, egentlig ikke :P ;) hjalp og lukke opp vinduet..

Koselig at dere tenker på meg ❤️

Gravide skal helst ikk bruke forkjølelses-nesespray som Otrivin og andre. Svigerinnen min fikk råd på apoteket om å heller bruke saltvannsspray med ekstra mengde salt for å hjelpe på tett nese.

Er annet tips jeg har god erfaring med er peppermynteolje/ eukalyptusolje. Kjøpes på apoteket. Fyll vasken eller en balje med varmt vann, ha i noen dråper olje. Sitt med håndkle på hodet og ansiktet over dampen, pust inn med nesa. Løse opp og er veldig deilig. :) God bedring!

Gravide kan bruke zymelin ;)
Men uansett, så lurer jeg litt på om det kanskje er halsbetennelse. Hovne mandler hvite prikker og belegg på mandlene og i svelget.. Og Hovne lymfeknuter.. Så vi får se Ann om halsen blir vondere! :) håper ikke det ;)

Gravide skal helst ikk bruke forkjølelses-nesespray som Otrivin og andre. Svigerinnen min fikk råd på apoteket om å heller bruke saltvannsspray med ekstra mengde salt for å hjelpe på tett nese.

Er annet tips jeg har god erfaring med er peppermynteolje/ eukalyptusolje. Kjøpes på apoteket. Fyll vasken eller en balje med varmt vann, ha i noen dråper olje. Sitt med håndkle på hodet og ansiktet over dampen, pust inn med nesa. Løse opp og er veldig deilig. :) God bedring!
Det står faktisk på felleskatalogen at Otrivin kan brukes i svangerskap i terapautiske doser :)

Sent from my iPhone using BV Forum

et stramt pannebånd rett over øyebrynene bruker å hjelpe meg :)

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Back
Topp