Bihulebetennelse...:(

Sunshine86

Forelsket i forumet
Har selvfølgelig klart å få bihulebetennelse... Er så vondt at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg...

Var på legevakta på morgenen i dag og eneste han legen der kunne si var at: "ja, du har bihulebetennelse. Men det er bare å ta paracet og saltvannspray."

Har prøvd begge deler men er immun mot paracet og salvannspray hjelper ikke en dritt...

Var ikke noe annet å gjøre med siden jeg var gravid, så da får jeg bare gå sånn i 14.dager da.. Æsj! Hater å være syk... 

Dagens syteinnlegg fra meg :S

uff, god bedring, Håper det går fort over.

Huff, høres ikke godt ut :(

Du kan ta vanlig nesespray i noen dager, når det tross alt er snakk om bihulebetennelse. Jeg brukte Otrivin i barnestyrke i en ukes tid da jeg hadde influensa i februar. Det funket sterkt nok for meg.

Det er jo viktig å prøve å få åpnet opp og slippe betennelsesverket ut, tror ikke barnet i magen har det noe bedre av at du ender opp med høy feber og smerter.

Hør med jordmor eller fastlegen om de har noen tips til nesespray som er tryggest for barnet. Og jeg har selv fått vite fra jordmor at man fint kan ta paracet bare man gjør det i en kortere periode og ikke tar mer enn anbefalt dosering.

Ånei, så kjedelig!! Riktig god bedring til deg ;o)

Jeg hadde det nylig på samme måte... Og ble temmelig desperat... Da kom jeg over et gammelt kjerringråd som reddet meg. Hvitløk. Del ett fedd hvitløk, eller en "passe" stor flik til å putte delvis opp i hvert nesebor, og ha de der i 15 minutter (eller så lenge du orker) Prøv å pust inn dampen og oljene fra fedda. Det gjør dritvondt, og alt lukter hvitløk i noen dager. Men hvitløk er betennelsesdempende, og for meg lindret det allerede etter første "behandling" du kan gjenta dette så ofte du gidder, men helst to til tre ganger daglig. Og fortsette også til ett døgn etter at du er symptomfri, for å være sikker på å ikke få det tilbake med en gang. Funka for meg, og jeg tror ikke det kan skade noe annet enn luktesansen (forbigående!)

stikk ei akupunkturnål,om du får tak i, midt mellom øyenbrynene, evt masser dette punktet med fingrene, om du treffer riktig punkt, blir du veldig snørrete og alt tømmes, og du blir bra :)

Hei,
Dette plaget meg hele veien i første graviditeten. Men det var ikke bihulebetennelse i det hele tatt. Det var generelt hovent slimhinne. Det som hjelper faktisk er å varme litt huleområdene. Jeg brukte ansikt sauna for dette:)

Back
Topp