Bihulebetennelse

Thers

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Mailykke 2018
Var hos lege på onsdag, med akutt bihulebetennelse. Hadde da denne natten våknet og måtte nyse, og i det jeg nøs kjente det ut som om ansiktet eksploderte... Går nå på dobbel dose antibiotika.

MEN...

Jeg går på skole fulltid, og denne uka er jeg i praksis hos 1.klasse. Har vært borte to dager nå, både fra praksis og kveldstidsjobb. Føler meg litt sløv, men er redd for å gå glipp av noe. Burde jeg gå og eller bli hjemme imorgen? Føler meg liksom fin, men er litt hoven i ansiktet og kan ikke snakke så veldig høyt pga halsen også..

Legger til at jeg fikk kun en todagers sykemelding av legen på onsdag som gjaldt for onsdag og torsdag, pga det er to dager jeg skulle vært på jobb. Har fri fredag og lørdag, og da mente legen at jeg kom meg over helga. Han sa også at sykemelding er noe man ikke trenger i praksis vanligvis....

Hva ville du gjort?
Og har du noen tips for å bli kvitt bihulebetennelse raskt?!

Dytt [:)]

Hvis du må, ville jeg gått hvis jeg var deg.
Ellers kan du kjøpe sånn sterk neseskylling på apoteket og skylle.
Det løsner godt opp i systemet. Ikke bruk nesespray!
God bedring[:)]

Nesespray, nesespray, nesespray[8D]

Jeg har bihulebetennelse ca 4-5 ganger i året, og så lenge jeg bruker nesespray sammen med antibiotikaen er det ikke noe problem for meg å være på jobb.

MEN nå er vi forskjellige, så du må nesten kjenne på det selv[:)]

Okei! Takk for svar [:)] Dette er første gang jeg har bihulebetennelse, og da mannen på apoteket spurte om jeg ville ha sånn aladdinlampe-neseskylleting takket jeg nei. Den så forferdelig skummel ut! Den er i så fall siste utvei nå ! [8D]

Jeg har aldri vært flink med nesespray heller, men i dag har jeg brukt den hele to ganger! [:)]

Jeg får vel se an til i morgen, og krysse fingrene for at kroppen føler seg litt bedre! Og at jeg får sove litt mer i natt enn natt til i dag! [:)]

Har sjølv bihulebetennelse no og eg fekk Rinexin tabletter av legen, dem løser opp det man har i nesen/bihulene. Eg startet på kuren i går og føler meg mykje betre etter 3 tabletter, men eg nyse masse og snyte meg hele tiden [:-][:-]

Men dei funker[:D][:D]

Eg har gjenntatte bihulebetennelsar i løpet av året, og er kun eit fåtall gonger at eg ikkje blir veldig sjuk. Trur eg har vore på jobb som vanlig EIN gong det siste året, når eg har hatt det. Mao. eg blir veldig dårlig. Feber og vondt i heile kroppen. Legen veit at eg blir slik, og får ca ei veke sjukmelding og penicillin. Sist eg hadde det var eg vekke frå jobb 14 dagar.. Men då var eg gravid og bihulebetennelsen slapp ikkje taket.

Så eg trur det er veldig individuelt kor sjuke folk blir av bihulebetennelse. du må nesten kjenne på det sjølv. God betring!!

Back
Topp