BIFF! Lyst på ein medium steikt biff!

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Om eg gjer det på denne måten: Biffen har vore i frysen i ca 2 mnd (-22 grader). Tar den opp og lar den tine, steiker den slik at den får ei skorpe og så langtidsteiker eg den på 75 grader i 1 time og så i 2-3 timar på 60 grader. Da er den gjennomsteikt men fortsatt rosa farge og VEEELDIG saftig. Kva trur du?? Å steike biffen til "well done" er ikkje godt :(

IKKE gjør det!!! Det er ikke verd det! Jeg tror ikke den er trygg nok selv med de forhåndsreglene. Jeg fødte i juni og nyter nå rød biff- men det var veldig fy-fy under svangerskapet!

I og med at toxoplasmose dør ved frysing og listeria ved 60grader, tenker jeg at det er trygt! (Og godt:-))

• Liker
Reactions: EJ
IKKE gjør det!!! Det er ikke verd det! Jeg tror ikke den er trygg nok selv med de forhåndsreglene. Jeg fødte i juni og nyter nå rød biff- men det var veldig fy-fy under svangerskapet!

Men ein kan jo nyta salami og slikt på pizza... Blir det ikkje samma prinsipp?

kjør på... her har jeg også lyst på biff i dag, med bakt potet... mmmmm... men siden eldste jentungen bestemte middag i dag, så blir det kylling og nudler... kjedelige greier... i morgen, lasagne...

nå liker jeg biffen best blodig jeg... mmm... fikk helt vann i munn...
men dessverre greier jeg ikke å lage den så god som jeg ønsker... blir alltid skosåle med bernaisesaus... *sukk*

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

• Liker
Reactions: EJ
kjør på... her har jeg også lyst på biff i dag, med bakt potet... mmmmm... men siden eldste jentungen bestemte middag i dag, så blir det kylling og nudler... kjedelige greier... i morgen, lasagne...

nå liker jeg biffen best blodig jeg... mmm... fikk helt vann i munn...
men dessverre greier jeg ikke å lage den så god som jeg ønsker... blir alltid skosåle med bernaisesaus... *sukk*

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Me i familien har pleid å laga biff på denna måten (STOOORT stykke som ein skjære opp). Blir utruleg saftig, mørt og smeltar på tunga. Treng nesten ikkje bestikk :) Det som er så fint er at den kan stå i ovnen i timesvis! Lengre til bedre! Berre pass på å bruk safta og blauta den litt, 1-2 gonger i timen - etter den første timen!

Eg tenker biff, fløtegratinerte poteter, brokkoli, gulrøtter og Bearnaisesaus ❤ Men må vente til fredag isofall :/

Sjekk med eit steiketermometer? Meiner at det skal holde 60 grader i minst 10 min eller noke sånt? Fant det ein gang eg googla ;-)

Men ein kan jo nyta salami og slikt på pizza... Blir det ikkje samma prinsipp?
Nei- fordi på pizza blir Salamien stekt. Biffen er ikke stekt ferdig når den er rød, og da kan det være bakterier igjen som er farlige for barnet i magen... Jeg hadde ikke tatt sjansen på det.....

Nei- fordi på pizza blir Salamien stekt. Biffen er ikke stekt ferdig når den er rød, og da kan det være bakterier igjen som er farlige for barnet i magen... Jeg hadde ikke tatt sjansen på det.....

Men når biffen er langstekt på 60 grader eller mer, og har vært frosset, da kan det ikke være farlige bakterier igjen, for hverken listeria eller toxoplasmose overlever dette!

Hadde ikke tatt sjansen....

på tableten

Back
Topp