Faller den bort når barna som det kreves bidrag for er 18 år?
Eller må bidragspliktig betale til bidragsmottager til all gjeld er slettet ?
Eller må bidragspliktig betale til bidragsmottager til all gjeld er slettet ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Her er det snakk om 70 000+ så det begynner å bli en god gjeld :/Jeg ringt innkrevingsentralen i fjor og de kunne fortelle at det er gjeld som ikke blir slettet.
Her har far noen 10tusen kroner i gjeld hos meg,og får han evt igjen på skatt e.l så blir det trekt fran hans konto og direkte til meg,selv om han har annen gjeld i tillegg.
Han hadde 30.000 i gjeld hos meg slutten av 2013,da fikk han igjen over det på skatten i oktober og alt havnet på min konto... nå har han kanskje det samme igjen,kanskje noe mer... blir det ikke betalt innen en hvis tid,kan de ta krav av eiendeler og selge om han eier noe så du får det som er ditt.Her er det snakk om 70 000+ så det begynner å bli en god gjeld :/
Er vell det som er problemet her. Alt for mange kreditorer. Å ingen verdi hos han.Han hadde 30.000 i gjeld hos meg slutten av 2013,da fikk han igjen over det på skatten i oktober og alt havnet på min konto... nå har han kanskje det samme igjen,kanskje noe mer... blir det ikke betalt innen en hvis tid,kan de ta krav av eiendeler og selge om han eier noe så du får det som er ditt.
Så braHos meg fikk ungene selv utbetalt denne gjelden som bf hadde opparbeidet seg, etter at de ble 18.
Det er det her også,han har gjeld opp til ørene og han har ikke noe i verdi eller eier noe...men får mitt tilslutt,de vet det på innkrevingssentralen til deg også...det kan ta tid. Kommer ikke til å få alt i samme slengen,men litt etter litt etteehvertEr vell det som er problemet her. Alt for mange kreditorer. Å ingen verdi hos han.
Så jeg har aldri fått noe ekstra :/
Bidragsgjeld er prioritert foran annen gjeld btwEr vell det som er problemet her. Alt for mange kreditorer. Å ingen verdi hos han.
Så jeg har aldri fått noe ekstra :/
Ja de er på saken sier de menDet er det her også,han har gjeld opp til ørene og han har ikke noe i verdi eller eier noe...men får mitt tilslutt,de vet det på innkrevingssentralen til deg også...det kan ta tid. Kommer ikke til å få alt i samme slengen,men litt etter litt etteehvert![]()
Jeg trodde å det for det er jo en gjeld som stiger relativt fort å med tanke på renter ol. Han sa han fikk igjen på skatten men jeg så ikke noe til de heller. Men kan være NAV har sikker seg de. De betaler jo forskudd til meg så han skylder jo dem mere enn han skylder megBidragsgjeld er prioritert foran annen gjeld btw
Det kan jeg godt tenke megDa jeg ble 18 år fikk jeg brev i posten om at min far hadde 70.000,- igjen å betale til meg i bidrag. Kom godt med da jeg hadde flyttet ut og sårt trengte en slant ekstra i mnd![]()
Ja ikke akkurat mye man hadde i studie stipend heller, selv med borteboerDet kan jeg godt tenke meg![]()
Å det er godt de går til det![]()
Det er nok helt santJa ikke akkurat mye man hadde i studie stipend heller, selv med borteboer![]()
Høres flott utJeg fikk etterbetalt alt han var skyldi mamma da jeg ble 18men jeg fikk det fra nav, så han er vell skyldig dem pengene nå.
Kan ta tid når de begynner å,så må bare ha tålmodighetJa de er på saken sier de menjaja det kommer nok etter hvert
![]()
Er glad bare jeg får en mnd :/ han gidder ikke betale før de setter opp trekk. Å det tar jo sin tid når han butter jobb