Bidrag...?

Kattejenta

Elsker forumet
Noen som kan hjelpe meg med et spørsmål om barnebidrag? Betales det inn forskuddsvis eller på etterskudd? Vi betaler bidrag rundt den 1. hver mnd, og merker utbetalingen med "bidrag januar" hvis det er 1.januar. Det har vi gjort i mange år nå. Men nå har jenta flyttet til oss, men moren mener vi er skyldig henne bidrag for denne mnd. selvom barnet bor her fordi bidrag alltid betales på etterskudd... Selvom vi har hatt privat avtale i mange år, mener hun etterskuddsbetalingen stammer fra når hun fikk gjennom NAV og evig lenge siden. Stemmer dette?

jeg får alltid bidrag på forskudd iallefall... tror far betaler rundt feks den 20 januar, og når jeg får blanketten står det bidrag for februar.

Dollface skrev:
jeg får alltid bidrag på forskudd iallefall... tror far betaler rundt feks den 20 januar, og når jeg får blanketten står det bidrag for februar.

Har dere privat avtale? Edit: det har dere vel ikke hvis du får blankett ;-)

Kattejenta skrev:

Dollface skrev:

Har dere privat avtale? Edit: det har dere vel ikke hvis du får blankett ;-)

nei, alt gjennom nav/innkreving..

men er ikke dette spesifisert i avtalen dere skrev? Elelrs bør dere høre med nav hva som er vanlig praksis og forholde dere til dette.

De går forskuddsvis

Rebecca85 skrev:
Man får forskuddsvis da..spesielt å kreve penger da, de skal jo gå til ungen uansett.

Jeg hadde gjort det samme. Hun får kanskje lite stønader og lever ekstremt trangt. Men nå går det på forskudd da, så hun tar ok litt feil :p

Lissyjane skrev:

Rebecca85 skrev:
Man får forskuddsvis da..spesielt å kreve penger da, de skal jo gå til ungen uansett.

Jeg hadde gjort det samme. Hun får kanskje lite stønader og lever ekstremt trangt. Men nå går det på forskudd da, så hun tar ok litt feil :p

Hun har så hun klarer seg og vel så det ;-) Hun har mer enn oss for å si det slikt. Og vi har så vi klarer oss godt vi også. Fins det noen link eller noe til et sted det står skriftlig? Greit å ha noe å vise til...

Back
Topp