Det er det som er sagt, er ikke fordi man har mye penger nei.jeg synes barn på videregående kan jobbe for pengene selv jeg da.Bidrag til ungdom som fremdeles går på videregående skole synes jeg er helt på sin plass så sant ikke vedkommende selv jobber og har høy inntekt. Tror ikke akkurat 8.000 kr/mnd er en sum så mange kjenner seg igjen i, for det er langt over normen for bidrag generelt, så da tipper jeg det må være en bidragsyter med særdeles god økonomi i såfall. Det er jo en investering i barnets utdanning og det er jeg mer enn villig til å bidra til.
Når det gjelder det andre punktet du nevner, at underholdskostnaden skal deles på to uavhengig av inntekt, er jeg ikke enig med deg i. Det rammer jo kun barnet dersom foreldren barnet bor hos skal ha enda dårligere økonomi fordi vedkommende får lavt bidrag til barnet. Dessuten motregnes bidrag i forhold til samværsprosent og har bidragsyter mye samvær, blir det desto mindre bidrag å betale. Jeg synes det er rimelig at den som tjener best, også må bidra mest. Slik er det jo i de fleste ordinære familier også og barnet er et felles ansvar. Slik tenker i hvert fall jeg.
Jeg ser også for meg en hel del bitre damer7menn som bare skal tyne den andre parten for penger ...