Bhg

Bkno9021682

Andre møte med forumet
Guttungen skal begynne i bhg på mandag og kjenner det stresser meg litt pga dette corona-viruset som har ankommet landet. Noen andre som bekymrer seg for å sende barna i bhg eller skole?

Nei. Min er 3mnd men jeg er daglig i barnehagen selv, og Corona er ikke noe jeg tenker på i hverdagen heller.

Nei. Jeg bekymrer meg fint lite for det viruset. Jeg synes det var en god kronikk om det på nrk hin dagen, om hvor historieløst hysteriet nå er. Og dette viruset er tross alt mindre farlig enn vanlig influensa.. Flesteparten som har dødd har vært eldre eller folk som allerede hadde andre sykdommer fra før.

Nei, tenker lite på det. Samboer jobber på sykehuset og er daglig borti verre ting :p kommer til å følge forhåndsregler som blir gitt hvis det sprer seg, har baby og barnehagebarn, men eldstemann går i barnehagen som normalt. Er mer redd for omgangssyken egentlig :p

Nei ikke der hele tatt. Større risiko for å dø av sesonginfluensa enn corona viruset.

Lurer på hvor dere har det fra at vanlig sesonginfluensa er med dødelig enn koronaviruset? Tallene viser jo at 2,3 % av bekreftede smittede av koronavirus dør, mot 0,1% av vanlig sesonginfluensa. Så vil man få mer data på det etterhvert, blant annet for vestlige land, etterhvert som smitten sprer seg.

Er ikke direkte bekymret for å sende i bhg, men har det i bakhodet mest av alt med tanke på lillesøster på 6 mnd. Virker som det er en type virus som vi ikke har resistens mot i befolkningen,og da vil mange bli syke. Vanlig influensa er jo en del immune mot fordi de har et borti virus som ligner nok, eller er vaksinerte. Så håper jo ikke på noen slags influensa inn i huset.

Lurer på hvor dere har det fra at vanlig sesonginfluensa er med dødelig enn koronaviruset? Tallene viser jo at 2,3 % av bekreftede smittede av koronavirus dør, mot 0,1% av vanlig sesonginfluensa. Så vil man få mer data på det etterhvert, blant annet for vestlige land, etterhvert som smitten sprer seg.

Er ikke direkte bekymret for å sende i bhg, men har det i bakhodet mest av alt med tanke på lillesøster på 6 mnd. Virker som det er en type virus som vi ikke har resistens mot i befolkningen,og da vil mange bli syke. Vanlig influensa er jo en del immune mot fordi de har et borti virus som ligner nok, eller er vaksinerte. Så håper jo ikke på noen slags influensa inn i huset.

Det store flertall av de som har dødd av corona-viruset har vært eldre, med tilleggssykdommer. For ellers friske folk under 50, er sannsynligheten for å dø av det rundt 0,4%, altså adskillig lavere enn 2,3%.

Det store flertall av de som har dødd av corona-viruset har vært eldre, med tilleggssykdommer. For ellers friske folk under 50, er sannsynligheten for å dø av det rundt 0,4%, altså adskillig lavere enn 2,3%.
Ja,når du separerer opp gruppene, men det et feil å si at det er mindre dødelig enn sesonginfluensa.

Nei. Jeg bekymrer meg fint lite for det viruset. Jeg synes det var en god kronikk om det på nrk hin dagen, om hvor historieløst hysteriet nå er. Og dette viruset er tross alt mindre farlig enn vanlig influensa.. Flesteparten som har dødd har vært eldre eller folk som allerede hadde andre sykdommer fra før.

Det har foreløpig høyere dødelighet enn vanlig influensa.

Influensa har mye lavere total dødelighet, og influensa er også farligere for eldre og allerede syke personer. Selv om den totale dødeligheten for influensa er 0.1% er disse tallene langt lavere for folk utenfor risikogruppene.

Du kan ikke sammenligne den gjennomsnittlige dødeligheten på influensa med dødeligheten på coronaviruset når det gjelder menneske utenfor risikogruppene. Du må sammenligne dødeligheten for like grupper for at sammenligningen skal være av betydning.

Det er også andre grunner til at coronaviruset er skummelt - manglende vaksine, høy smittsomhet og potensielt overbelastet helsevesen. I tillegg er kan handelen bli forstyrret, slik at vi mister tilgang på nok livsviktige medisiner.

Last edited:
Guttungen skal begynne i bhg på mandag og kjenner det stresser meg litt pga dette corona-viruset som har ankommet landet. Noen andre som bekymrer seg for å sende barna i bhg eller skole?

Dersom en smittesitasjob kommer ut v kontroll leste jeg senest i dag på NRK at skole og barnehage vil bli stengt. Så inntil det skjer skal du trygt sende i bhg :)

Folkehelseinstituttet sier 1 prosent
Folkehelseinstituttet skriver i sin siste risikovurdering fra 25. februar at det ser ut til at færre enn 1 prosent av de syke dør av Covid19-viruset.

Men erfaringen fra Kina er altså at dødeligheten ligger på 2,3 prosent.

Svært få barn blir syke
En hyggeligere erfaring fra Kina er at svært få barn og unge blir syke av Covid19.

Bare 2 prosent av de syke er under 20 år. Ingen barn under 10 år er blant de registrert døde i Kina.

Ikke noe å bekymre seg over tenker jeg :)

grunnen til de høye tallene er at de ikke har registrert alle smittede. De regner med at det er flere tusen smittede med ingen eller lite symptomer som ikke er registrert fordi de ikke har vært i kontakt med helsevesenet. De regner med at det er ca 0,4% som dør av corona viruset og noe av grunnen til at det ligger litt høyere enn sesonginfluensa er mangel på vaksine for risikogruppene. Dvs at for de utenfor risikogruppene er dødeligheten på lik linje med sesong influensa.

grunnen til de høye tallene er at de ikke har registrert alle smittede. De regner med at det er flere tusen smittede med ingen eller lite symptomer som ikke er registrert fordi de ikke har vært i kontakt med helsevesenet. De regner med at det er ca 0,4% som dør av corona viruset og noe av grunnen til at det ligger litt høyere enn sesonginfluensa er mangel på vaksine for risikogruppene. Dvs at for de utenfor risikogruppene er dødeligheten på lik linje med sesong influensa.

Jeg tror også dette kommer til å vise seg og stemme - MEN inntil videre må man bare forholde seg til de faktiske tallene som ligger ute, som viser at den foreløpige dødelighet for mennesker på mellom 10 og 40 år er på 0.2%.

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-age-sex-demographics/

Back
Topp