Bhg utstyr

Cathee

Gift med forumet
Kan noen vise en link eller skrive opp hva som er nødvendig når barnet begynner i bhg??

Her fikk vi ei liste fra barnehagen over hva de ønsket vi skulle ha der...

Det kom ingenting

Er det ingen her inne som vet hva man trenger i bhg??

ulltøy
regntøy
en god utedress
luer
votter
tykke sokker
gode sko og cheroxer
et par sett med skifteklær, sokker, strømpebukse, body, genser og bukse

vesla mi begynte i feb. hu kan ikke gå ennå.

2skift med vanlige klær (sokker, strømpis, body og joggedress)
bleiepakke
votter lue
ullsokker og sånne regntøy"sko" (gadde ikke kjøpe støvler før hu lære seg å gå)
gjerne en strikket dress elle en fleecedress
regntøy
utedress
vogn til å sove i, med pose og regntrekk

kosedyr(hvis h*n bruker), tutt eller annen personlig ting som får de til å føle seg tryggere i  begynnelsen.

tror jeg har fått med alt:) kanskje en krem til å smøre i kinnene de kaldeste dagene:)
og medisiner hvis ungen bruker..

Har du ikke fått beskjed av de i bhg om hva som trengs?
De fleste bhg skal jo ha et slikt "vellkomsthefte" hvor det står info om når barnet bynner og hvordan ting er med rutiner, dagsrytme osv. samt hva som trengs av utstyr.

(Har de ikke det, så etterlys det, hatt det i alle bhg jeg har jobba i alle fall)

Ser du har fått svar på hva som trengs

Skiftetøy (helskift, gjerne to sett)
Ullundertøy - vinter
Ullgenser, ullbukse, ullsokker - vinter
fleecetøy
sandaler/tøfler
Dress, votter, lue (gjerne egen sovelue som er tynn)
regntøy
utesko/støvler

ellers vogn med tilbehør da... bleier. (muligens også vaskeservietter), smokk e.l.
ellers vil jeg bare si at det er veldig lurt å ha både ullundertøy, fleece og ull i barnehagen, slik at det er litt å velge i, etter hva slags vær det er. og gjerne to sett votter/luer i tilfelle det blir vått.

Sier bare REIMA OG ULL [:D]
Tulla er en av de få ungene i barnehagen som har vært ute hver eneste dag i vinter. Fått så mye skryt av barnehagen. Hun har hatt 2 lag ull så reimadress. Like varm når hun kommer inn som hun var når hun gikk ut.
Reimavantene er også geniale.
Regndress, gode sko, reimalue med hals genial. Nå det blir varmere sydvest, regnvotter (også reima har jeg kjøpt sitter som støpt) vårdress, vårlue, solkrem,solbriller, bleier med mer [:)] Si til de att de må si ifra når ting mangler eller ting blir smått så du og de vet att ungen har alt den trenger og de vet du kommer med det når de spør.
Er så mange i barnhehagen til tulla som nesten ikke har klær. Veldig trist. Syntes det er ett must att de har noe de kan leke i, holde seg varme, tørre og att det skal tåle en støyt [:D]

ORIGINAL: solsikke76=0)

Sier bare REIMA OG ULL [:D]
Tulla er en av de få ungene i barnehagen som har vært ute hver eneste dag i vinter. Fått så mye skryt av barnehagen. Hun har hatt 2 lag ull så reimadress. Like varm når hun kommer inn som hun var når hun gikk ut.
Reimavantene er også geniale.
Regndress, gode sko, reimalue med hals genial. Nå det blir varmere sydvest, regnvotter (også reima har jeg kjøpt sitter som støpt) vårdress, vårlue, solkrem,solbriller, bleier med mer [:)] Si til de att de må si ifra når ting mangler eller ting blir smått så du og de vet att ungen har alt den trenger og de vet du kommer med det når de spør.
Er så mange i barnhehagen til tulla som nesten ikke har klær. Veldig trist. Syntes det er ett must att de har noe de kan leke i, holde seg varme, tørre og att det skal tåle en støyt [:D]

signerer.
Reima er best. Holder barna varme og tørre, og gir god bevegelighet.

Back
Topp