bhg satser

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Jeg får bare opp hva en 100% plass koster i mnd. Men er der noen som veit ca hva en plass med 10 timer i uken koster? Her kan man søke hele året( kunne sist jeg sjekket) og vurderte dette da vi ikke kan gå i åpen bhg fra høsten. Er det to til tre dager i uken på ca 4 timer pr dag nå og hu er helt utslitt og greier ikke to dager på rad. Så ser ikke noe poeng i å ha full plass for hu. Spesielt siden kommunen vurderer å slette bhg plassen din hvis du ikke bruker den pga stor pågang av 1 åringer nå. Min datter er straks 3 år så håper det ikke er så mange av dem.

Tror prisene varierer veldig. Kan man søke antall timer da? Tror man må søke antall dager..

Pris og betaling
Private barnehager kan ha andre satser enn de kommunale.
Se barnehagenes vedtekter eller ta kontakt med den enkelte barnehagen for informasjon.

Betalingssatser kommunale barnehager:
(oppholdstid pr. uke og betaling pr. måned)

Gjelder fra og med 1. januar 2016

• Inntil 9 timer: 400 kr
  • Fra 9 timer til 16 timer: 845 kr
  • Fra 17 timer til 24 timer: 1 360 kr
  • Fra 25 timer til 32 timer: 1 870 kr
  • Fra 33 timer til 40 timer: 2 360 kr
  • 41 timer eller mer: 2 655 kr
Kostpenger kommer i tillegg og varierer fra barnehage til barnehage

(Hentet fra Trondheim kommune)

Jeg tror du må søke en viss antall prosent, ikke timer.. Gutten min har 60%, altså tre dager i uka og det koster oss 2080kr i mnd inkl kostpenger. Du bestemmer jo selv hvor lenge hun skal være hver dag, vi startet med 2-3 timer, nå er han ca 5 timer pr dag. Men prisen er den samme uansett om hvor mange timer han er der.

Det varierer fra kommune til kommune og private kan ha andre ordninger, så dette må du sjekke med den aktuelle bhg

Er timer pr uke man må søke på i denne kommunen. Fant antall timer hver bhg operer med ved å gå inn på søknads skjema for bhg plass.

Varierer veldig som det sies her!
Men hos oss kan man ha MINST 60 % plass, altså 3 dager i uka. Anbefaler uansett at barnet får være i barnehagen i kjernetida (ofte fra 9/10-14). Å bare "svippe innom" barnehagen er absolutt ikke å anbefale for barna.

Pris og betaling
Private barnehager kan ha andre satser enn de kommunale.
Se barnehagenes vedtekter eller ta kontakt med den enkelte barnehagen for informasjon.

Betalingssatser kommunale barnehager:
(oppholdstid pr. uke og betaling pr. måned)

Gjelder fra og med 1. januar 2016

• Inntil 9 timer: 400 kr
  • Fra 9 timer til 16 timer: 845 kr
  • Fra 17 timer til 24 timer: 1 360 kr
  • Fra 25 timer til 32 timer: 1 870 kr
  • Fra 33 timer til 40 timer: 2 360 kr
  • 41 timer eller mer: 2 655 kr
Kostpenger kommer i tillegg og varierer fra barnehage til barnehage

(Hentet fra Trondheim kommune)
Takk. Det hjalp litt. Disse prisene står ikke på siden til vår kommune. Står kun 40 timer pr uke selv om de fleste bhg har plasser med 25 timer eller mindre pr uke. Bor i en helt annen del av landet men kan da umulig være så forskjellig. Tar nok kontakt med kommunen. Men de pleier ikke å være så hyggelige der. Var ei som fikk kjeft i mars fordi hu stilte ett spm om å sende søknad etter fristen, skal være mulig å gjøre der her så helt unødvendig av dem. Så tenkte å høre her først.

Varierer veldig som det sies her!
Men hos oss kan man ha MINST 60 % plass, altså 3 dager i uka. Anbefaler uansett at barnet får være i barnehagen i kjernetida (ofte fra 9/10-14). Å bare "svippe innom" barnehagen er absolutt ikke å anbefale for barna.
Er en bhg her som har både 10 og 15 timer i uka. Men den er liten og fungerer nesten som en barnepark. De andre bhg her har 20-25 timer i uka som minste mulige plass. Tanta til mannen er vikar i denne bhg innimellom så hat hørt litt fra hu gjennom årene. Men synes det er litt vanskelig å prate med hu siden hu tar ting litt feil innimellom og sliter litt psykisk. Er jo forskjell fra kommune til kommune hvordan de gjør ting. Her er det slutt på % plasser og alt går på timer pr uke nå. Jeg spurte i grunn hva ca pris blir og ikke hva som er anbefalt. Jeg kjenner mitt barn best og hu var i åpen bhg I 4 timer med en pause på mandag og sitter utslått i sofaen i dag. Så trur hu blir veldig grinete og sliten av større plass

Takk. Det hjalp litt. Disse prisene står ikke på siden til vår kommune. Står kun 40 timer pr uke selv om de fleste bhg har plasser med 25 timer eller mindre pr uke. Bor i en helt annen del av landet men kan da umulig være så forskjellig. Tar nok kontakt med kommunen. Men de pleier ikke å være så hyggelige der. Var ei som fikk kjeft i mars fordi hu stilte ett spm om å sende søknad etter fristen, skal være mulig å gjøre der her så helt unødvendig av dem. Så tenkte å høre her først.
Jo, det kan absolutt være meget forskjellig.
Ikke prisene sånnsett, selv om de og varierer, men hvor store, eller små, plasser som tilbys.

Er en bhg her som har både 10 og 15 timer i uka. Men den er liten og fungerer nesten som en barnepark. De andre bhg her har 20-25 timer i uka som minste mulige plass. Tanta til mannen er vikar i denne bhg innimellom så hat hørt litt fra hu gjennom årene. Men synes det er litt vanskelig å prate med hu siden hu tar ting litt feil innimellom og sliter litt psykisk. Er jo forskjell fra kommune til kommune hvordan de gjør ting. Her er det slutt på % plasser og alt går på timer pr uke nå. Jeg spurte i grunn hva ca pris blir og ikke hva som er anbefalt. Jeg kjenner mitt barn best og hu var i åpen bhg I 4 timer med en pause på mandag og sitter utslått i sofaen i dag. Så trur hu blir veldig grinete og sliten av større plass
Men opplegget i en bhg er helt annerledes enn en åpen, og "korttidsopphold" fungerer ikke like godt

Men opplegget i en bhg er helt annerledes enn en åpen, og "korttidsopphold" fungerer ikke like godt
Jeg veit det da. Men fortsatt så var det priser det var snakk om. Jeg hat jo som sagt pratet med ei som jobbe ri den bhg og dagene der er ikke så forskjellige fra den åpne bhg. Det er jo forskjell på alle bhg og sikkert like stor forskjell på åpne bhg. Førskolelæreren i den vi er i er veldig opptatt av at det skal legges mest mulig opp som en vanlig bhg siden mange bruker åpen bhg som en overgang til barna begynner i bhg. Dette spesielt for de som venter med bhg start til barna er 2 år.

Da vi skulle søke etter bhg ble vi anbefalt fra kommunen å søke om 100% plass, for da ble det lettere for oss å kunne ta ungen fri 1 dag eller flere hvis h*n trengte det.
Hadde vi søkt om korttidsopphold i bhg så ble vi mer knyttet til det samt at det ville bli vanskeligere å søke om 100% senere.
Så vi endte opp med 100% plass med muligheter for å kunne ta fri når vi ønsket det, mulighet for å levere og hente når vi ville +++.
Det koster jo en del, men nå er han 6 år og har sine siste uker i bhg før skolestart. Han er i bhg hver dag, så fremst han ikke er syk eller noe annet.

Da vi skulle søke etter bhg ble vi anbefalt fra kommunen å søke om 100% plass, for da ble det lettere for oss å kunne ta ungen fri 1 dag eller flere hvis h*n trengte det.
Hadde vi søkt om korttidsopphold i bhg så ble vi mer knyttet til det samt at det ville bli vanskeligere å søke om 100% senere.
Så vi endte opp med 100% plass med muligheter for å kunne ta fri når vi ønsket det, mulighet for å levere og hente når vi ville +++.
Det koster jo en del, men nå er han 6 år og har sine siste uker i bhg før skolestart. Han er i bhg hver dag, så fremst han ikke er syk eller noe annet.
Sånt skal det bli slutt på her. Bruker man ikke plassen man har så kan man miste den. Dette er pga stort fravær i 100% plassene og utrolig mange 1 åringer som står i kø nå. Blitt litt firkantet så man må plass etter bruken. Pga mye langhelger og jeg drar en uke av gangen på hytta osv med barna, så er der best å ta refusert plass så man beholder plassen. Er utrolig kjedelig å miste plassen sin og bruke penger på noe man ikke trenger.

Back
Topp