bhg opptak.

chriz

Gift med forumet
På torsdag var jeg å hentet mine to eldste barn i bhg. Da spurte ene bhgtanten om ikke lille skulle begynne til høsten. Jo sa jeg, jeg har søkt her. Bhgtanten går å sjekker i papira sine. Nei lille har ikke fått plass hos de, å der er ingen ledige plasser igjen. Så drog hjem å sjekket papirene. Ifølge kommunen sine sider ble søknaden sendt 14februar.. fristen her er 1mars. Jeg har heller ikke fått noe brev i posten om bhgplass en annen plass eller at vi ikke får plass. å sånn jeg skjønte det så var svarfrist på om man øsnker plassen på fredag som var.

Lurer på om noen som har vært borti dette før evt kan fortelle hva som evt skjer videre? Får ikke tak i kommunen før på onsdag og har ventet helt siden torsdag. Er bare en smule frustrert!

Lille er født i juni. Bhg har og sagt at ho har rett på plass før mange av de som har kommet inn.

Jeg fikk ikke noe svar i fjor :S
Fikk brev om at søknad var mottatt, og etter det ingen verdens ting..

Jeg fikk brev om tilbud av plass og sendte inn svarlappen. Har ikke hørt noe etterpå

Snakket du med den ansvarlige for opptak i den barnehagen? Eller en ansatt på en avdeling?
Som regel er det styrer som tar seg av opptaket i en barnehage, så jeg ville ringt og hørt der...

Mrs. Careface skrev:
Jeg fikk brev om tilbud av plass og sendte inn svarlappen. Har ikke hørt noe etterpå

da får du nok brev etterhvert fra bhg=) som regel så vil de gjerne vite litt om barnet. åsså en del info om hvordan de første dagene blir osv. men tror det kommer nermere sommeren. jeg har ikke fått noe.. bare tilfeldig ene bhg tanten spurte oss.

Mrs. Careface skrev:

da får du nok brev etterhvert fra bhg=) som regel så vil de gjerne vite litt om barnet. åsså en del info om hvordan de første dagene blir osv. men tror det kommer nermere sommeren. jeg har ikke fått noe.. bare tilfeldig ene bhg tanten spurte oss.

Ann_C skrev:
Snakket du med den ansvarlige for opptak i den barnehagen? Eller en ansatt på en avdeling?
Som regel er det styrer som tar seg av opptaket i en barnehage, så jeg ville ringt og hørt der...

var en ansatt. styrer er der ikke. men ho gikk å sjekket i papirene hvem som skulle begynne til høsten. der sto ikke våres datter. å svarfristen for plassen var dagen etter. ho hadda værtfall full tilgang til papirene

Når vi søkte om barnehageplass til yngste vår, så fikk jeg beskjed om at dersom vi ikke fikk brev etter første opptak, så hadde vi ikke fått plass. De hadde og glemt å krysse av for søskenprioritet, noe jeg fikk rettet opp. Heldigvis fikk vi plass i samme barnehage som storesøster på andre opptak, og da fikk vi brev i posten med tilbudet. 

Så har du ikke hørt noe, vil jeg jo tro at du ikke har fått plass. Men, kan være at noen sier nei til tilbudt plass, og at det åpner seg en plass for minstefrøkna da. 

Mange barnehager har søskenprioritet, regner med at ungen din kommer foran noen av de i køen om ikke alle har søsken i barnehagen (dersom det er søskenprioritet der da). Minstemann her hadde ikke fått plass i samme barnehage som eldste dersom det ikke var søskenprioritet, og takk og lov at styrer ringte og opplyste oss om det. Men man skal jo ha rett på barnehageplass når man er født før utgangen av august, så svar skulle du jo ha fått uansett utfall. Enten har brevet forsvunnet i posten, ellers må det ha skjedd en feil, tenker jeg.

Back
Topp