Bhg og feber...

mammagullet

Glad i forumet
Ble ringt opp av bhg i går med beskjed om at snuppa hadde 37.9 i temp, og dårlig allmentilstand. Henta henne, og tok tenpen da vi kom hjem da var den på 37.7. Seinere på etterm og kvelden var den nede igjen på 37.1 og det samme var den i dag tidlig.

Hva hadde dere gjort, sent henne i bhg eller holdt henne hjemme???
(Allmentilstanden hennes var fin i gåt kveld og i dag)

sendt henne avgårde.. er jo mange unger som har 37.5 som normaltemperatur:)

Hvis hun hadde feber og dårlig allmentilstand dagen før så gjelder vel regelen med feberfri dag? En kan i verstefall risikere å bli sendt hjem igjen fra barnehagen med barnet om de er strenge på det.

Ja det er 38 som regnes som feber, og hun var jo ikke over det.
Sente henne i bhg jeg, men ped.leder virka ikke akkurat veldig fornøy med det. "Nei men kommer du da .... Vi regna med du skulle være hjemme i dag vi?" Og så var hun veldig opptatt av om hun hadde hatt feber, og hvor høy den hadde vært.

Har vært veldig forsiktig med å sende henne for tidlig i bhg igjen etter sykdom, men syntes ikke jeg hadde noen grunn til å holde henne hjemme. Skal sies at hun har vært mye syk, men aldri sendt henne så raskt i bhg igjen som nå. Har nok heller holdt henne lenger hjemme i fare for tilbakefall.

Merka jeg ble litt provosert over måten hun tok oss i mot, og hva hun sa.
Mulig jeg overreagerer, men.....

De må jo først ha feber før de kan forvente at barna skal holdes hjemme!!!!!!!!!

37,9 kan like så godt skyldes litt mye klær på seg og litt høyt aktivitetsnivå  som feber.....

hun var vel på grensen til å ha feber, men om hun var feberfri om kvelden er det lite sannsynlig det var pga sykdom vel.. tempen pleier å stige mot ettermiddagen og kvelden. hadde sendt min i barnehagen om han virket frisk ellers også[:)]

hadde sendt i bhg, allmentilstanden er jo viktigst!
Og det er jo tydelig at de vurderte det slik i går, siden 37,9 ikke egentlig er feber..

Back
Topp