Bh-størrelse

Bajonett

Forelsket i forumet
Jeg synes det er litt vanskelig å finne rett størrelse. Jeg bruker 70 c, og det er dette jeg har kommet frem til nå jeg har brukt utregninger som jeg har funnet på nettet. Nå prøvde jeg en slik kalkulator ( http://underverker.no/Meny_oppe/bh-guiden/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=119; ), og den sa at min rette størrelse er 75 A??  Det var litt rart, og i tilfelle litt skuffende :P

Noen som har god greie på bh?
Får dere rett størrelse når dere bruker den kalkulatoren?

Måtte prøve nå, men får ikke riktig jeg heller.
Før jeg ble gravid brukte jeg ca 80b Og nå får jeg 75a
Og puppene mine er blitt større enn dem var før, for alle bhene jeg har i 80b blir skikkelig push-up..[:-]

(jeg målte til og med utenpå alle klærne jeg har på nå.. )

Dette med bh størrelse er jaggu ikke enkelt[&:]
Jeg har alltid brukt hennes og mauritz bh tidligere.. da brukte jeg størrelse 80 d, men fikk alltid "etasje pupper"..
Så rett før jeg ble gravid gikk jeg innom hos en bh butikk og fikk målt... sjokket var stort da jeg fikk beskjed om at jeg skulle ha str 70f....[8D] Jeg har altså brukt alt for stor bh i omkrets og alt for liten cup.. Når jeg gikk gravid ekspanderte puppene og de er nå i en str 65h (gått ned mye i omkrets)..

Problematisk å få tak i bher nå som jeg vet hvilken str jeg skal ha.. håper puppeluppene blir mindre når jeg er helt ferdig med ammingen[;)]

ORIGINAL: markus03[url=http://

Dette med bh størrelse er jaggu ikke enkelt[&:]
Jeg har alltid brukt hennes og mauritz bh tidligere.. da brukte jeg størrelse 80 d, men fikk alltid "etasje pupper"..
Så rett før jeg ble gravid gikk jeg innom hos en bh butikk og fikk målt... sjokket var stort da jeg fikk beskjed om at jeg skulle ha str 70f....[8D] Jeg har altså brukt alt for stor bh i omkrets og alt for liten cup.. Når jeg gikk gravid ekspanderte puppene og de er nå i en str 65h (gått ned mye i omkrets)..

Problematisk å få tak i bher nå som jeg vet hvilken str jeg skal ha.. håper puppeluppene blir mindre når jeg er helt ferdig med ammingen[;)]

Dæven, det var nå en diger cup og det da! [:D] Kjenner du det ikke i ryggen da?
Gir opp de strørrelsegreiene, tror jeg. Har jo noen gamle bh'er i 75a fra da jeg begynte å få pupper, men tviler sterkt på at jeg får på meg de nå. Skal jammen prøve neste gang jeg er i en klesbutikk :P

Sikker på at du har målt stramt nok under puppa?[:)]

Min ble 75A om jeg plottet inn 75 cm under, men om jeg tok den ned til 70 fikk jeg 70C..

Jeg bruker 85 DD fra lindex, de er litt for små...men duger :) rister puppene på plass av og til så funker d :) Testen sier at jeg skal ha 85 H jaja 

Jeg fikk det jeg bruker jeg[:D] Men målte stramt og utenpå bhen(ikke naken)

jeg målte jo utenpå bh, stramt under og løst oppå. snodige greier :P har jo på meg en bh som er 70 c, og den sitter jo godt...  holder meg til det jeg.

Det står jo at den har en feilmargin og har en tendens til å gi for liten cup hvis du ikke måler slakt og også i de tilfellende kan den det. Bruk helst en vattret bh når man måler!

Den testen sa 85 E, men eg bruker 85D og synes den passer fint[:)]
På testen som står i KK fikk eg også 85D, så holder meg til den.

Slik tester dere på KK sin, gøyt så se om dere får samme str eller en annen..

Mål stramt rett under puppen.
Mål løst rundt puppene der du er størst og med bh på!

Så trekker du d minste tallet fra den største. EKS; 100 - 80 = 20

Cup tabell: cm       cup
                14-16    B
                16-18    C
                18-20    D
                20-22    E

Siden du var 80cm rundt kroppen skal du ha str 80, differansen på 20 viser utfra tabellen cup str E.  Så str 80E.
Sjekk om du får samme på begge testene..

Når du har på deg rett størrelse skal du ikke merke at du har på deg bh'n, den skal heller ikke lage kjempe store merker i huden da er skålen for trang eller bh'n for stram.

Back
Topp