Bh/mammaBH :-)

LSførstegangs

Glad i forumet
Har dere kjøpt en Bh som skal holde hele graviditeten pluss amming? Hva slags har dere?
Mine pupper er så ømme at eg orker bare såvidt ha på sportsbh. Men det har begynt å tyte litt ut på sidene nå. Er bare 8+5

Nei, jeg har ikke klart meg med EN bh som skal holde over flere mnd med utvikling. Allerede i uke 9 hadde jeg gått opp fra 70C til 70D. Noen mnd senere begynte jeg å bruke slike forlengere til hempen i ryggen. Men da jeg var drøyt 6 mnd på vei kjøpte jeg 2 nye bher i str 80D. (cuppen blir jo faktisk større når man går opp str rundt bysten også...)
Av erfaring fra forrige gang er det de første mnd etter fødsel hvor puppene er størst. Da trenger du størst str, OG også plass til ammeinnlegg. Vil anbefale deg å vente med å kjøpe amme-bher til du er 7 mnd på vei. Da vet du ca hvor stor du har blitt, og hvor mye ekstra det kan være greit å regne med. Etterhvert som man trapper ned på ammingen, så trapper man ned i størrelse igjen også... så ja, i løpet av et par år har man vært innom ganske mange str på skalaen.
Siden du har vondt i puppene nå, og de har vokst litt, ville jeg investert i et par nye. Det er IKKE deilig med bh som ikke passer. Og det er jammen nok av andre plager som kommer på vår vei. ;)

Kjøpte halvveis i graviditeten og de brukes fortsatt nesten halvannet år senere:)

Anbefaler bravado sine. De er stretchy og en str dekker flere cup-str:)

Jeg vil ikke kjøpe noe som skal passe når jeg ammer før jeg har født.. Sist gikk jeg sikkert opp 1-2 str etter fødsel og de gikk ikke ned igjen når vi ga oss med amminga..

Sikkert lurt å vente lengst mulig..
Ulempen m noen av mine sportsbh-er er at stive nipples synes gjennom:-P feks Run& Relax. Men den er sykt deilig å ha på fordi den strammer jevnt over skuldrene og ryggen..

Bravado brukte jeg igjennom graviditeten og bruker også nå.. veldig behagelig!

Back
Topp