Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vet ikke helt hva jeg hadde gjort. Da mellomste fikk det ifjor, så beskyttet jeg jo ikke lillebror og storebror på noen som helst måte. Så ble jo litt smittefest her hjemme
Den skal vi ta nå siden kengubarnet har blitt så
stor og fortsatt ikke har hatt vannkopper
Det ville jeg gjort. Mye større risiko for komplikasjoner hvis de får de når de blir større.
Vannkopper mer mest smittsomt før det bryter ut, men er smittsomt så lenge de får nye utslett og de ikke har skårper.
Er litt skeptisk til vaksine for studier viser at den ikke gir livslang immunitet. Man kan derfor risikere å få det i ungdomsårene hvis man ikke tar ny vaksine, for så ny i voksen alder. Vannkopper gir også beskyttelse mot helvetesild, noe vaksinen ikke gjør. Kjenner st jeg trenger litt mer forskning på området før fordelen ved en vaksine oppveier ulempene sammenliknet med å få sykdommen som barn.
Vi har gjort detAkkurat samme tenker vi! Men før vaksine kan det være lurt å ta blodprøve og sjekke om man likevel har hatt (hvis dere ikke allerede har gjort) en del av de som tror de ikke har hatt, har likevel antistoffer, så det vil si de har hatt sykdommen, men så mildt at man ikke har sett det. Men beskyttelsen er likevel like god!
Min eldste har berga fra vannkopper ved 2 anledninger det har gått i bhg hansVet av flere som har vært på smittefest men tenker at så lenge barnet skal eller går i bhg vil han/hun bli utsatt for smitte på et eller annen tidspunkt uansett. Å når det snakkes om eldre barn så er det vel barn som ikke går i bhg lengre eller eldre vil jeg tro.
Ja det er jo sånn at alle blir ikke smitta. Så å gå på smitte fest betyr jo heller ikke at man faktisk får detMin eldste har berga fra vannkopper ved 2 anledninger det har gått i bhg hans
Vi har gjort det