Bevegelsesmønster

Bøllefrø<3

Glad i forumet
Septembergull'17
Septemberbarna 2019
Har lest flere steder at babyen skal ha et bevegelsesmønster og at man lærer seg dette mønsteret. Jeg er snart uke 35 og kan ikke si at min har noe mønster. Noen dager er han veldig aktiv og andre dager mye roligere. Merker jeg blir skikkelig bekymret de rolige dagene! Noen andre som har det sånn?

Aldri merka noe fast mønster jeg heller. Hverken med han første eller han her. Eneste er at jeg tror han i magen nå pleier å sove en gang mellom 22-00 ca :p ellers vet jeg ikke, syns det er leven der inne hele tiden :p

Stemmer ikke her heller. Mest aktiv når jeg vil sove... [emoji6]
Jeg er i 36. uke.
Det blir trangere for hver dag som går, men du skal merke liv hver dag. Hvor mye er forskjellig fra person til person.
Er du bekymret så ta en telefon til jordmor.

Stemmer ikke her heller. Mest aktiv når jeg vil sove... [emoji6]
Jeg er i 36. uke.
Det blir trangere for hver dag som går, men du skal merke liv hver dag. Hvor mye er forskjellig fra person til person.
Er du bekymret så ta en telefon til jordmor.
Men, så lenge jeg kjenner spark nå og da utover dagen er det nok? Jeg merker jeg syns det er litt vanskelig å vite hva som er nok liv o_O

Merker heller ikke noe spesielt mønster. Eneste er at jeg merker godt når han sover og når han er våken. Han romsterer noe voldsomt i en halvtime-time, så er det rolig en god stund, før det er påan igjen med masse romstering [emoji4]

Men, så lenge jeg kjenner spark nå og da utover dagen er det nok? Jeg merker jeg syns det er litt vanskelig å vite hva som er nok liv o_O
Stemmer det. Så lenge du kjenner liv hver dag skal det være nok. Er du i tvil så ring jordmor. Ikke noe er verre enn å gå å være bekymret. Masse lykke til [emoji4]

Her har det vært et mønster at han aldri er aktiv tidlig om morgenen og alltid sent på kvelden, men enkelte dager har det plutselig snudd. Så jeg føler ikke det er noe fast bevegelsesmønster her heller. Men så lenge jeg kjenner han flere ganger om dagen bekymrer jeg meg ikke :)

Her er det et mønster, men hvis noen spør, så klarer jeg ikke å forklare tror jeg:P Men jeg har vært bekymra noen dager hvor det har vært stille når det egentlig skal være bevegelse.

Ganske fast mønster med førstemann, men nå er det ikke noe mønster...bare masse romstering når som helst!

Jeg trudde jeg hadde funnet et fast mønster på prinsessa mi, men nå er det ikke noe mønster lenge.. Hehe [emoji85] masse liv er det uansett da[emoji6]

Null mønster her også.. Og ofte jeg ikke kjenner no på en stund. Har vært til kontroll og det har vært mye bevegelser uten at jeg kjenner det. Viser seg at pga jeg har hatt mye smerter/kynnere i magen er jeg blitt immun fra å kjenne mange av bevegelsene. Gyn kjente at han bevegde seg når han holdt hånden på magen min, mens jeg merket ingenting. Så nå ligger jeg med hendene på magen hele tiden nesten [emoji85]
Er grusomt å gå og bekymre seg om alt er bra inni der..

Har ett mønster noen dager, så endrer det seg, jeg bruker litt tid på å finne ut av det, holder på sånn noen dager, så nye endring...

Mini liker forandringer, det er det eneste som er sikkert :D

Null mønster her også.. Og ofte jeg ikke kjenner no på en stund. Har vært til kontroll og det har vært mye bevegelser uten at jeg kjenner det. Viser seg at pga jeg har hatt mye smerter/kynnere i magen er jeg blitt immun fra å kjenne mange av bevegelsene. Gyn kjente at han bevegde seg når han holdt hånden på magen min, mens jeg merket ingenting. Så nå ligger jeg med hendene på magen hele tiden nesten [emoji85]
Er grusomt å gå og bekymre seg om alt er bra inni der..
Jeg har også veldig mye kynnere! Ja, det er ikke noe gøy. Merker jeg blir sliten av å bekymre meg hele tiden o_O

Jeg har også veldig mye kynnere! Ja, det er ikke noe gøy. Merker jeg blir sliten av å bekymre meg hele tiden o_O
Kan være du opplever det samme som meg da. Jeg er øm og sår i hele magen pga det, føles som jeg har fått juling [emoji85] Prøv det med å ligge med henda på magen og kjenn om du merker no mer da [emoji5] Og så er det bare å ta kontakt med jm eller føden hvis du er veldig bekymret. Hjalp ihvertfall mye for meg å få den bekreftelsen [emoji5]

Kan være du opplever det samme som meg da. Jeg er øm og sår i hele magen pga det, føles som jeg har fått juling [emoji85] Prøv det med å ligge med henda på magen og kjenn om du merker no mer da [emoji5] Og så er det bare å ta kontakt med jm eller føden hvis du er veldig bekymret. Hjalp ihvertfall mye for meg å få den bekreftelsen [emoji5]
Det skal jeg prøve :) Takk for tips!

Godt å høre at jeg ikke er alene om å ikke merke noe mønster. Føler meg likevel trygg på at det er mye liv hver eneste dag :)

Har 2 jenter inni der med veldig forskjellig aktivitetsnivå, ei som er rene karatekid og ei som er mye roligere. Det er veldig spesielt når de begge er våkne og aktive [emoji23] men de har en tendens til å ha noen dager me det helt ekstremt mye aktivitet og andre dager uten så mye. Så det varierer veldig [emoji4]

Back
Topp