Bevegelser?

JLAC

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Er 16 uker nå, og litt stresset da jeg kun har merket liv et par ganger. Står i appene at det er vanlig å kjenne i uke 15/16 når man har født før. Burde man kjenne mer/oftere på denne tiden?
 
Det er først etter jeg ble 17 uker at jeg har kjent litt bevegelser hver dag, så har kun kjent daglige bevegelser i en ukestid nå :)
 
Er 16 uker nå, og litt stresset da jeg kun har merket liv et par ganger. Står i appene at det er vanlig å kjenne i uke 15/16 når man har født før. Burde man kjenne mer/oftere på denne tiden?
Vet du hvor morkaken er plassert? Jeg er også andregangs og i uke 17 og er ikke sikker på om jeg har kjent bevegelse enda Men jeg vet at morkaken er forran så da må jeg vel bare være litt tålmodig :Heartred
 
Jeg er 19+0 i dag og kan kjenne en gang i blant bare.. stresser ikke, da jeg tenker alt står bra til der inne:happy: men de gangene jeg har kjent bevegelse så har det vært romling ut av det blå og en gang hvor jeg kjente det strøk over fra innsiden :happy: regner med at alt står bra til i magehuset hos deg. Når skal du inne på OUL? :happy: Regner med det er like rundt hjørnet før man kjenner daglig bevegelse der inne :D
 
Nå blir jeg nervøs. Har ikke kjent noe liv, og jeg er 18+6 (førstegangs). Har ikke ultralyd før om 8 dager :gen113Får forhøre meg med jordmor, skal dit for første gang i morgen
 
Nå blir jeg nervøs. Har ikke kjent noe liv, og jeg er 18+6 (førstegangs). Har ikke ultralyd før om 8 dager :gen113Får forhøre meg med jordmor, skal dit for første gang i morgen

Heeelt normalt å passere til og med 20 uker uten å ha kjent liv - i alle fall som førstegangs. Har sett flere steder andregangs også som ikke kjenner før den tid. :)

Dessuten, hvis man ikke vet hva man skal kjenne etter, så tenker man gjerne heller ikke over det. :)
 
Heeelt normalt å passere til og med 20 uker uten å ha kjent liv - i alle fall som førstegangs. Har sett flere steder andregangs også som ikke kjenner før den tid. :)

Dessuten, hvis man ikke vet hva man skal kjenne etter, så tenker man gjerne heller ikke over det. :)
Åh takk for dette svaret før jeg la meg :love017 Ville sikkert plagdes med å finne søvnen, å bare grublet utover nattestimene
 
Vet du hvor morkaken er plassert? Jeg er også andregangs og i uke 17 og er ikke sikker på om jeg har kjent bevegelse enda Men jeg vet at morkaken er forran så da må jeg vel bare være litt tålmodig :Heartred
Ja, den er bak. Får vel bare være tålmodig jeg også, så kommer det vel!!
 
Jeg har ikke kjendt noe før denne uka og jeg er i uke 17. Likevel er det såpass svakt at jeg innimellom ikke klarer helt å skille mellom luft i magen og bevegelse. Det jeg gjennkjenner bevegelsene på er at det blir mye på samme område over tid. Det er helt vanlig å ikke klare å kjenne noe ennå :)
 
Er 18+2 og førstegangs...har kjent litt luftbobler, men veldig usikker på om det er baby eller ikke :p
Jeg må nok sikkert vente noen uker til før jeg vet for sikkert :)
 
Dette er mitt andre svangerskap og jeg har ventet og ventet på bevegelser, nå i uke 19 har jeg kjent noen dytt når jeg sitter litt fremover. Fikk også sett på ul at morkaken min ligger forann, så bevegelser og spark kjennes dermed ikke så godt enda :)
 
Er også andregangs, og har kjent bevegelse jeg er sikker på at er fra veslebror siden uke slutten av uke 17. Veldig vagt og sporadisk. Fra uke 19 kunne jeg kjenne det flere ganger om dagen, men varierende hvor mye. Slutten av uke 19 kjente jeg det på utsiden for første gang.

Dette varierer så fra person til person, så du har nok ganske sikkert ingen grunn til å bekymre deg. Det er nok ikke lenge til uansett før du også kjenner det.
 
Nå blir jeg nervøs. Har ikke kjent noe liv, og jeg er 18+6 (førstegangs). Har ikke ultralyd før om 8 dager :gen113Får forhøre meg med jordmor, skal dit for første gang i morgen
Sniker fra september :) jeg var 22+0 før jeg kjente noe jeg kunne si med sikkerhet var bevegelser. Jeg er også førstegangs. Så du har god tid. Jordmor sa i uke 18 at jeg kanskje kunne kjenne noe før uke 24, men det var veldig vanlig å ikke kjenne noe før uke 24 også :)
 
Sniker fra september :) jeg var 22+0 før jeg kjente noe jeg kunne si med sikkerhet var bevegelser. Jeg er også førstegangs. Så du har god tid. Jordmor sa i uke 18 at jeg kanskje kunne kjenne noe før uke 24, men det var veldig vanlig å ikke kjenne noe før uke 24 også :)
Veldig godt å høre :gen053 Var hos jordmor igår, helt nydelig å høre det lille hjerte banke
 
Jeg stresset veldig med dette inntil OUL forrige uke. Jeg var så oppskjørtet at jeg lå med kynnere på ultralyd :confused: jeg kunne kjenne noe en dag for så å ikke kjenne noe på mange dager. Men på skjermen dukket opp en frisk liten jente som lå og vinket med armen og sparket med beina - sikkert trangt med kynnere :p Ingenting jeg trengte å bli så oppkavet over :hilarious: morkaken ligger foran her også og demper. Å kjenne liv eller ikke betyr nok ikke så mye enda :happy: jeg er 19+0 i min andre graviditet i dag
 
Jeg stresset veldig med dette inntil OUL forrige uke. Jeg var så oppskjørtet at jeg lå med kynnere på ultralyd :confused: jeg kunne kjenne noe en dag for så å ikke kjenne noe på mange dager. Men på skjermen dukket opp en frisk liten jente som lå og vinket med armen og sparket med beina - sikkert trangt med kynnere :p Ingenting jeg trengte å bli så oppkavet over :hilarious: morkaken ligger foran her også og demper. Å kjenne liv eller ikke betyr nok ikke så mye enda :happy: jeg er 19+0 i min andre graviditet i dag

Er vel først fra uke 23-24 man mener at man SKAL kjenne daglig liv..?
Men fort å bli stresset om man kjenner noe, og så blir det stille etterpå.
 
Back
Topp