Bevegelser

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Har hatt en endring i bevegelser fra Frøet og som med alle endringene i en graviditet blir en bekymret:o Jeg kjenner ikke lenger raske bevegelser eller spark. Der er ikke "fest" der inne liksom. Bevegelsene er rolige og "ålete" på en måte. Bør en være bekymret for at det er for rolig og endret mønster?

ImageUploadedByBV Forum1466235013.173028.jpg
Tror d er ganske vanlig, har hvertfall hatt en endring her og d stemmer helt med appen;) Kommer noen kraftige spark en sjelden gang (kanskje 1 gang om dagen, eller annenhver dag).

Hm...kan det skje allerede i uke 32? Hun har ligget med hodet ned siden OUL, men det ble liksom endringer over natten til i går:o

Er en stund siden jeg kjente endring, sa til jordmor at bevegelsene var blitt mer "ålete", men er fortsatt mye av den type bevegelse i løpet av dagen da:) Helt normalt i følge henne, men er du usikker er d bare å ta tlf til føden (så du hadde skrevet at du vurderte d;))

Helt normalt, skal være sånn. Et tegn på at baby blir større og ikke turner på samme måten:) Men, er du usikker på din babys bevegelsesmønster, så ring føden;)

Jeg er i uke 32 og kjenner nesten bare åling også.. Kanskje ett kraftig spark i ny og ne.. Bare tenkt at det er mindre plass og større baby :-)

Tror ikke det er noe å bekymre seg for. :-) Heller et sunnhetstegn.. :-)

Ring jordmoren din hvis du er usikker? :-)

Jeg har også bare "ålebevegelser" nå. Av og til noen dytt. Men det kjennes ikke likt som før. Når hodet treffer diverse helt nede ved skambeinet er det ikke noe særlig behagelig heller :o Jeg skvetter til..

Dette er ganske vanlig, bevegelsene blir mer kontrollert (modenhet), og de blir roligere på et vis. MEN det som er viktig, er at man skal kjenne like mye. Altså, det skal ikke bli sjeldnere. Og synes man babyen virker ekstremt svak, så ta en telefon :-) Mot slutten vil man ofte kunne kjenne mer "dytting" enn ukontrollerte spart. Dog forskjellig fra person til person.

Henger meg på resten her, har også hatt endring i måten han beveger seg på, men han gir fremdeles like mye livstegn fra seg. Bare på en annen måte. Mer som sakte bevegelser der hele magen endrer form, eller spreller som en fisk. Er i uke 33, snart 34 nå men er vell en stund siden jeg merket denne endringen. Han har også hatt hodet ned siden oul, og alle kontroller etter det.

Sniker fra september. Er 29 uker og synes det er blitt slik allerede. Har noen spark enda, men generelt mer åling og roligere bevegelser. Var på føden for kontroll av kynnere for kun en uke siden så regner med alt er OK enda selv om bevegelsene er endret

Jeg har også forresten kjent den type bevegelser siden jeg var 27-28 uker. Rolige bevegelser. Kjenner jo nå som jeg er 34 uker imorgen at hun har liten plass og jeg kan kjenne albuer og knær og slike kroppsdeler stikke ut litt. Kan være vondt noen ganger hvis hun stikker sånt lenger inn i magen. Så du skal ikke bekymre deg, fostervannet bare byttes ut nå og fylles ikke på mer, så jo mer babyen vokser jo mer får du kjenne den type bevegelser. :)

Back
Topp