Bevegelser

Strikkegal83

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Veldig tidlig ute jeg, men lurer litt på d her med å kjenne bevegelser, hvor tidlig er det man kan kjenne det? Er det sånn at man kjenner det tidligere når man har vært gravid før?

Tror man kan kjenne det tidligere når man er flergangs gravid for man vet hva man skal kjenne etter :) Med frøkna kjente jeg bobler og nesten som kiling på innsiden av magen når jeg var ca 23 uker. Med sønnene min kjente jeg det i uke 15-16 :)

Kjente i uke 19 sist.. Tror det er veldig individuelt ja :)

Husker ikke helt når jeg kjente med første .. Er over 8 år siden å :p
Men minsta kjente jeg liv i uke 16 :D

Med eldste kjente jeg det I uke 16, med yngste lenge etter 20 ende uka. Da morkaka lå fremme..

Uke 14 med første, uke 12-13 mener jeg å huske med andre.

Veldig forskjellig da :D kjenner små boblinger i magen sjø, så her er tanken på om jeg er lengre på vei enn antatt, eller om det bare er luft i magen :p

Veldig forskjellig da :D kjenner små boblinger i magen sjø, så her er tanken på om jeg er lengre på vei enn antatt, eller om det bare er luft i magen :p
Men jeg kjenner ofte såkalte "fantomspark" da, og det kjenner jeg jo uten å være gravid. Føles akkurat som en baby som sparker, men er jo bare tarmbevegelser eller noe:p så vet ikke om jeg kommer til å kjenne forskjell med en gang. Hehe

Får også noen knepp eller luftbobler nå om dagen. Det er helt normalt for det er livmoren som strekker seg osv. Spark eller bevegelser i magen kjennes annerledes ut, syns jeg i alle fall.

Kjente tidlig boblingen sist, ca uke 11, og det var antagelig pga morkakas plassering mente jordmor da (husker ikke hva som var normalt eller hvordan min var, men den var motsatt av normalen hvertfall :P). Synes ikke følelsen var til å ta feil av! Kjenner det ikke enda, men kjenner jo godt jobbingen nedi der :P De tydelige sparkene kom en del senere, tror det var rundt uke 18.

Back
Topp