Bevegelser.

Natepate

Andre møte med forumet
Har begynnt og oppleve det som ubehagelig med smerter og stikkninger når den lille romesterer i magen.. er det andre som opplever dette? jeg er ennå i full jobb og da jeg er mye i bevegelse får jeg stikkninger/smerter nede i magen, Men disse kommer og går veldig så jeg har ikke sett på de som noe ille..  jeg har også utslag på urinen men ikke høy nok til at de vil teste meg for urinveisinfeksjon, noen som kanskje kjenner igjen smerten fra en evt innfeksjon?

Litt rotete og mye på en gang men håper på svar =)

Hvor kjenner du det?

Hvis det stikker rundt om i magen så er det normalt. For det begynner å bli dårlig plass der, og da strekker huden og livmora seg.
Hvis det stikker i underlivet så er det også normalt. Kjennes ut som noen stikker strikkepinner oppi der. Det er nedpress.

Det er rundt om i magen somregel der sparkene/bevegelsene er tydeligst.
Det kjennes noen ganger ut som at noen på innsiden ligger med strikkepinner og styrer.. 
Er førstegangs gravid så vet liksom ikke hvilke "smerter" som er normale eller ikke så litt panisk =P  Jeg syntes det er småvanskelig og ta dette opp med legen og slikt da det er så av og på..  føler jeg roper ulv ulv.. 

Jeg kjenner igjen mye av det du skriver.
Selv har jeg slitt med UVI dette svangerskapet. Sist jeg var på kontroll slo det ut +3 på leukocytter, men legen sa jeg ikke trengte noen kur med mindre jeg hadde mye plager. Stikking i urinrøret er egentlig det jeg merker mest til, samt litt vondt i ryggen.

Noen ganger gjør leiet til babyen at det stikker litt her og der, nå er det trangt om plassen der inne og når de snur seg nå kjennes det godt.
For meg høres det veldig normalt ut det du opplever :o)

jeg får veldig vont helt nederst i magen, der han ligger å peiver med hendene.. av og til er det helt sinnsykt vondt, men går fort over heldig vis :)

Hvis du er redd for at det er UVI hadde jeg tatt kontakt med fødeavdelingen din. Det er ikke alltid man får utslag på testene, jeg får aldri utslag til tross for infeksjon, man ser det kun når urinen dyrkes. Jeg har kranglet MYE med min fastlege om dette.

Grunnen til at man skal være veldig observant på dette er at UVI kan gi premature rier og det er det ikke alle fastleger som er klar over eller bryr seg med.

Jeg har vært to runder på føden i dette svangerskapet fordi min fastlege ikke har villet gi meg antibiotika fordi jeg ikke har nok utslag på UVI-testen. Gynekologen på sykehuset derimot er opptatt av å behandle symptomene mine og ikke prøveresultatet mitt. Slik var det i forrige svangerskap også.

Når jeg har UVI har jeg ofte stikninger nederst i magen, litt svie og vondt i ryggen opp mot nyrene. Dette merker jeg spesielt når jeg er i bevegelse og på jobb.

Når det gjelder mistanke om UVI lever jeg etter føre-var-prinsippet og maser heller en gang for mye enn en gang for lite. Jeg vil ikke ha premature rier.

Håper det ordner seg, lykke til!

Tusen takk for alle tilbakemeldingene, Jeg tror nok jeg skal ta dette opp med fødeavdelingen samt fastlegen så håper vi det blir resultater av det..  får ganske greit inntrykk av at det er en UVI selv om jeg gjerne skulle ønske det ikke var det men best og være sikker.

Så lenge stikkningene og "smerten" kommer i sammen med bevegelse osv så er det vel bare slikt det er, Her ligger han i seteleie foreløpig så..  Har ikke hatt plager eller noe før i uke 28 så er litt panisk som sagt.. 

Jeg har det veldig likt som deg (og forøvrig null utslag på urinprøven).
Jeg syns det føles naturlig ut, har kommet mer og mer med at gutten blir større og har også mer bekkenvondt og andre "vondter" og sterkere kynnere. Men de "smertene" du beskriver likhøres ut som mine :)

Back
Topp