Bevegelser og spark

carro4

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Hvor langt på vei må man være for å kunne med sikkerhet si at barnet beveger seg annerledes/mindre enn før? Når man kan eventuelt kontakte fødeavdelingen om man er bekymret?
 
Last edited:
Hvor langt på vei må man være for å kunne med sikkerhet si at barnet beveger seg annerledes/mindre enn før? Når man kan eventuelt kontakte fødeavdelingen om man er bekymret?
Sniker
Barnet får visst ikke ett fast mønster før uke 28, men det er jo fullt lov å ringe å høre hvis du er bekymret. Vet de iallefall tar inn på sjekk etter uke 24
 
Hvor langt på vei må man være for å kunne med sikkerhet si at barnet beveger seg annerledes/mindre enn før? Når man kan eventuelt kontakte fødeavdelingen om man er bekymret?
Er du bekymret så ville jeg tatt kontakt, men husk at de har såpass god plass enda at de kan snu seg og ligge med ryggen ut, og da vil du ikke kjenne det like godt som før f.eks. Hold oss gjerne oppdatert om hvordan det går :)
 
Jeg spiste is midt på natta og fikk et par spark, dagen i dag har vært som før igjen. Tror nok jeg var litt for opptatt i går til å kjenne spark i løpet av dagen, så var nok min egen feil..
Skal absolutt sjekke ut kjennliv.no :happy:
 
Kjenner man like mye liv hver dag, er i uke 24 nå og har vært to dager som har vært veldig rolig:confused004
 
Jeg er i uke 23 nå og jeg kjenner spark hver kveld, hver morgen og ellers på dagen. Kommer helt an på hvordan jr ligger. På kvelden er det skikkelige spark som synes godt utenpå magen, om morgenen er det litt mer vibrasjon jeg kjenner.

noen dager er han roligere enn andre, og andre dager blir keg vekt på natta av at han holder kurs i karate
 
Kjenner masse liv stadig vekk ;) spesielt på kvelden i 21-22 tiden :D
 
Jeg syns jeg kjente lite til babyen i går. Sendte melding til jordmoren min og forklarte hva jeg kjente/ikke kjente:
Hei ☺️
Vi er på ferie i nå, og i dag syns jeg ikke at jeg har kjent så mye til babyen. Følte ikke det var så mye i går heller, men i dag er babyen enda roligere. Kan kjenne noen små bevegelser, men har ikke kjent noen ordentlige spark siden tidlig i morges - og heller ikke de var helt som de pleier. Jeg er 25+3 i dag. Hva tenker du jeg kan gjøre?

Jordmor ringte meg i løpet av 5 minutter og lyttet til meg og forklarte hva som er normalt, og at jeg skulle prøve med kaldt vann, mat, noe sukkerholdig og ta meg tid til å kjenne etter. Hvis ikke ringe legevakten (siden vi ikke er i Norge), og evt få en sjekk.

Innen to timer kjente jeg fest og liv igjen❤️
 
Back
Topp