Bevegelser i magen

Trylletrollet

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Noen dager med sterke og harde spark og noen dager med lette spark og mest bevegelse.
Flere som har det sånn?
Jeg er ikke direkte bekymret, for jeg kjenner jo liv hver dag, men jeg lurer på hvor vanlig det er at det varierer så mye.

Jeg kjenner lite spark, mest bevegelse. Da jeg snakket med jordmor om det sa hun at det var mest sannsynlig på grunn av leiet babyen lå i.

Vet du, jeg spurte gynekologen på sykehuset når jeg tok ul for 3 uker siden om det samme og de vil ikke svare ordentlig på det. De sa bare at jeg måtte kjenne etter magefølelsen og hvis det liksom var en endring i bevegelsene så skulle jeg ta kontakt! Meeeen... Syns det er vanskelig det der.... Men her kjenner jeg veldig tydelig bevegelser og tror jeg vil merke det hvis det plutselig endrer seg egentlig.

Jeg kjenner også lite spark, men merke no bevegelse der inne! Legen min sa at foreløpig har han jo god nok plass og at han kan ligge slik til at det ikke blir like mye spark :) Er først nå den siste uken at jeg av og til kan kjenne tydelige spark! Så varierer veldig her også :P

Jeg kjenner egentlig mest bevegelse når jeg tenker etter.. Kommer litt ann på hvilken stilling jeg er i og sånn :-)

Så lenge jeg kjenner tydelig bevegelse stresser jeg ikke, tenker at det har med hvordan babyen ligger å gjøre. Blir stressa hvis jeg ikke kjenner noe i det hele tatt.

Varierer veldig her også! Kjenner mest de dagene jeg bare later meg, mens når jeg er på farten er det ofte helt rolig i magen bortsett fra noen små dult innimellom. Er vanskelig å vite hva som er normalt og ikke! Vil jo helst kjenne liv hele tiden :p jeg har kjøpt meg en doppler så jeg kan høre fosterlyden de dagene jeg bekymrer meg. Overdriver ikke bruken av den, men det er godt å høre et bankende hjerte når man er litt i tvil :) har brukt den to ganger siden jeg kjøpte den i begynnelsen av januar

Så flott da slipper jeg å tenke mer på det :-) hehe

Skriver under på det samme her. Noen dager er det masse aktivitet og mye romstering og dunk, andre dager bare rullende bevegelser liksom. Det er dager jeg har vært småbekymret jeg også, men merker jo liv omtrent hver time/halvannen.

Han har endret bevegelsesmønsteret og type bevegelser over de siste tre, fire ukene. Tydelig at han blir større og at det er trangere der inne.

Back
Topp